A korábban egynapos rendezvény idén háromnaposra bővült, országszerte több mint százhúsz pincészet tartott kóstolókat és pincelátogatást, és adott kedvezményt a fogyasztás árából. A Nyitott Pince Napok akcióról kérdőíves felmérés keretében végzett közvéleménykutatást az MT Zrt., 43 pince képviselői adtak visszajelzést az akcióról. A válaszadók 30,2%-a valamelyik községben, 32,6%-a vidéki városban, 20,9%-a szőlőhegyen, 4,7%-a pincesoron, 4,7%-a pincefaluban, 7,0%-a pedig egyéb területen található. A kérdőívet kitöltők 86%-a már a tavalyi Nyitott Pincék Napja akcióhoz is csatlakozott, 11,6%-uk viszont első alkalommal vett részt. A résztvevő pincék 95,3%-a jó ötletnek tartja az akciót. Tapasztalataik szerint a a betérő vendégeknek 74%-a előzetesen, a fennmaradó 26% pedig a helyszínen értesült az akcióról. A válaszadó pincék összesen 5350 főt láttak vendégül, az összes résztvevő pince körülbelül 15 ezer vendéget fogadott. A legtöbb vendéget (az összes vendég 37,8%-át) a vidéki pincék fogadták. A vendégek 22,6%-a érkezett előre bejelentett vendégként, a pincészetek többségének nem kellett teltház miatt érdeklődőket elutasítani. Külföldi vendégek (német, osztrák, amerikai és szlovák) is betértek a pincészetekbe, de nem ez volt a jellemző. A pincészetek különféle kedvezményeket kínáltak a betérőknek: a válaszadók fele (53,5%) ingyenes borkóstolásra invitálta a borbarátokat, 39,5% pedig kedvezményes kóstolásra adott lehetőséget. Vásárlási kedvezményt a pincék 60,5%-a nyújtott, átlagosan 31%-kal olcsóbban kínálva borait. Az ingyenes vagy kedvezményes borkóstolási lehetőség ösztönözte a vásárlást: a pincék 72,1%-a említette, hogy a betérő vendégek vettek is termékeikből. Szállást a pincék 18,6%-ában, étkezést 39,5%-ában vettek igénybe a vendégek. Szervezett pincelátogatáson a megkérdezett pincék 41,9%-ban, egyéb programon 7%-ban vettek részt az érdeklődők. Az akciót a pincék általában nem hirdették önállóan, a válaszadók mindössze 30,2%-a tett külön erőfeszítéseket: szórólapon, interneten, rádióban, helyi televízióban, e-mailben ismertette az általa kínált szolgáltatásokat. A válaszok tanúsága szerint a Nyitott Pince Napokról a helyi média is tudósított: a pincék 30,2%-a jelezte, hogy az akcióra a helyi sajtó is felhívta a figyelmet. Az akcióval kapcsolatban a Magyar Turizmus Zrt. marketingkommunikációs munkáját a pincék 58,1%-a megfelelőnek találta. A megkérdezettek 65,1%-a szerint az esemény hatására nőtt a pince ismertsége, és 76,7%-uk bízik a vendégkör bővülésében, a vendégek visszatérésében. Hasonló akciót 2007 során a pincék 20,9%-a tervez. A marketingeszközök közül a válaszadók közel 70 %-a a prospektust, 65,1% a sajtóban való megjelenést, 67,4% a televíziós hirdetést tartja a legmegfelelőbb eszköznek. Javaslatuk szerint évente többször (Húsvétkor, szüreti időszakban) kéne hasonló akció szervezni, és több reklámot, a promócióba ismert emberek bevonását javasolják. A résztvevők véleménye szerint minőségi kiadványok, térképek készítésével, szervezett csoportok, bortúrák, szakmai bemutatók, borfesztiválok segítségével és a borversenyek eredményeinek ismertetésével lehetne ismertebbé, sikeresebbé tenni az akciót. A pincék többsége elégedett volt az idei Nyitott Pince Napokkal, 83,7%-uk máskor is csatlakozna hasonló kezdeményezéshez.
Elégedettek a pincék
A Magyar Turizmus Zrt. és a Nyitott Pincék Szövetsége 2007-ben ismét meghirdette a Nyitott Pince Napok Akciót, amelyet Pünkösdkor, május 26-28. között rendeztek meg.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.