Életmentő a kézfertőtlenítés!

A szepszis világszerte legalább 6 millió kórházi halálesethez járul hozzá évente, ez több, mint ahányan szívroham miatt veszítik életüket. Kicsit több odafigyeléssel a szepszis okozta megbetegedések jelentős része megelőzhető lenne, a megelőzés egyik kulcsa pedig a kézhigiénia.

Kevesebbet beszélünk róla, de a statisztikák szerint a kórházakban előforduló halálesetek mintegy egyharmadának okozója a szepszis. A betegség elsődleges kiváltó oka a fertőzés, az adatok szerint minden negyedik másodpercben meghal valaki szepszisben. Az egészségügyi dolgozók szerepe felbecsülhetetlen a korai felismerés, a preventív ellátás és a megfelelő kezelés tekintetében, de a kutatási adatok arra is rávilágítanak, hogy a minden ötödik kórházi fertőzésből két esetben a betegség a kórházi dolgozók kezéről terjed a betegekre.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai szerint akár 40 százalékkal is csökkenthető lenne a kórházi fertőzések száma, azonban globálisan a statisztikák azt mutatják, hogy az egészségügyi dolgozók 61 százaléka nem tartja be hiánytalanul az ehhez kapcsolódó előírásokat. Ennek okán a Páciensek Egészségéért Civil Szerveződés és az Egészségügyi Világszervezet (WHO) az idei, május 5-ei Kézhigiénia Világnapja alkalmából (WHHD) a szepszis megelőzésére illetve annak helyes kezelésére hívja fel a figyelmet.

„A kézmosás és a kéz fertőtlenítése az első védelmi vonalunk, ha erre nem figyelünk a kezdő ütközetet veszítjük el a fertőzésekkel szemben. Mi az Essity-nél azzal a céllal fejlesztjük Tork termékeinket, hogy a legmagasabb védettséget adó kézhigiéniai megoldások elérhetőek legyenek bárki számára akár otthon, akár egy stadionban, szállodában, kórházban vagy étteremben.” – mondta el Badar-Szabó Virág, a Tork marketing menedzsere. „Az adatok és statisztikák globális felmérés alapján festenek képet a szepszises megbetegedések helyzetéről, ezek szerint minden negyedik másodpercben életét veszíti valaki a betegség miatt. Természetesen vannak kevésbé és jobban érintett földrészek, régiók és országok. Azonban összességében azt látjuk, hogy mindenhol van mód a javulásra, éppen ezért is tartjuk fontosnak felhívni a figyelmet a kézhigiénia javítására, hiszen legtöbben ritkán gondolunk arra, hogy sokszor életek is múlhatnak egyetlen kézmosáson.” – tette hozzá a szakember.

Annak érdekében, hogy az Essity és annak márkái, a Tork® és a Leukoplast® támogassák a WHO szepszist megelőző erőfeszítéseit, egy három összetevőből álló felhívást tett közzé: Higiénia. Megelőzés. Betegápolás.

A témával kapcsolatban infografika és videó is elérhető. 

1. Higiénia: a megfelelő kézhigiénia kulcsfontosságú szerepet játszik a szepszis megelőzésében.
2. Megelőzés: mivel a szepszis a szervezetnek egy már meglévő fertőzésre adott válasza, a fertőzések korai felismerés és a preventív kezelése időben történő megkezdése kulcsfontosságú.

3. Betegápolás: a fertőzések kezelése során, a helyi egészségügyi irányelvek betartásával a kritikus állapot a legtöbb esetben megelőzhető. Ebben sok esetben döntő szerepe van a megfelelő sebkezelésnek is a szepszissel kapcsolatban, mivel a bőrön lévő legkisebb sérülés is alkalmat nyújt a baktériumnak arra, hogy bejussanak, és súlyosabb fertőzést idézzenek elő.

Forrás: Élelmiszer Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.