Az ellenőrzések elsősorban a húsvéti szezonális termékekre és szolgáltatásokra, illetve a forgalmas kereskedelmi egységek, vásárok és piacok ellenőrzésére koncentrálódnak. Kiemelt figyelmet fordítanak a társhatóságok az élelmiszerekre, italokra, a belső turizmus szempontjából fontos utasforgalmi helyekre, vendéglátó egységekre, utaztatókra, idegenforgalmi akciókra, ezen területek internetes értékesítési formáira és kereskedelmi kommunikációjára - olvasható a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapján.
Az ellenőrzések a jogsértések visszaszorítását, a legális gazdasági tevékenység versenypozíciójának megőrzését, a jogkövető magatartás erősítését szolgálják. Az akciónak nem célja a hatósági szigor fokozása, a szankciók számának növelése. A pénzbírságok kiszabásakor érvényesíteni kell a méltányosság, a fokozatosság és az arányosság elvét - szól a közlemény.
A hatóságok az akció sikere érdekében együttműködnek szakmai érdekképviseletekkel, kamarákkal, civil szervezetekkel. A partnerség keretében a kormánybiztos információkat vár az adott piaci szegmensben előforduló jogsértésekről, az illegálisan folytatott üzleti tevékenységekről, fantomcégekről, a piaci esélyegyenlőséget gátló tényezőkről.
Az akció keretében várhatóan mintegy 25 ezer ellenőrzést végeznek a hatóságok, az eredményekről hetente összegzés készül.
Az akcióban tizenegy hatóság vesz részt: Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal, Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága, Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőség, Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, Magyar Élelmiszer-biztonsági Hivatal, Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal, Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat, Nemzeti Közlekedési Hatóság, Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőség, valamint az Országos Rendőr-főkapitányság.