Élmények országszerte

Magyarországon évente több száz fesztivált rendeznek, amelyek közül számos képvisel jelentős turisztikai vonzerőt. Ennek jegyében a Magyar Turizmus Zrt. 2010-ben e téma köré fókuszálja marketingkommunikációs tevékenységét, és 2010-re a Fesztiválok Évét hirdette meg.

A társaság azután döntött a 2010. év tematikájáról, hogy 2008 májusában kikérte a szakma és a média képviselőinek véleményét a tematikus évadokra vonatkozóan. A kampányévek elsősorban belföldre koncentrálnak, ugyanakkor számos fesztivál külföldi küldőpiacaink érdeklődésére is számot tarthat. Az MT Zrt. ezért 2010-ben külföldön is nagy hangsúlyt fektet a hazai fesztiválok megismertetésére. A kommunikációban a Pécs2010 Európa Kulturális Fővárosa program eseményei kiemelt megjelenést kapnak. A 2010-es Fesztiválok Éve legfőbb célja a magyar lakosság (és az idelátogató külföldiek) érdeklődésének felkeltése hazánk kulturális turisztikai, kiemelten fesztiválkínálata iránt, a hazai fesztiválkínálat népszerűsítése, a vendégéjszakák számának növelése, a turizmusból származó bevételek növelése és a szezonalitás csökkentése. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy a fesztiválszervezőket, a médiát, az utazási szakmát, a Tourinform-irodákat és más, nagyközönségi kapcsolatokkal rendelkező szolgáltatókat a kampányévbe aktív résztvevőként vonja be.

Együttműködés a szolgáltatókkal

A témaév előkészítése 2009 májusában kezdődött. A témaévet az MT Zrt. által koordinált, fesztiválszövetségeket, szakmai szervezeteket, minisztériumokat összefogó munkacsoport készítette elő.

Fókuszban a kedvezményes szállásajánlatok

A Magyar Turizmus Zrt. a szolgáltatókkal együttműködve országszerte egész évre kínál szálláskedvezményeket különböző – a szolgáltatók által meghatározott – kedvezményes csomagajánlatokkal. Arra is ösztönzik a szolgáltatókat, hogy fesztiválokhoz kapcsolódó csomagokat biztosítsanak a vendégeknek. A kedvezményes ajánlatokhoz nyereményjáték is kapcsolódik. A kommunikációban a belföldi utazók és a fesztivállátogatók is megszólításra kerülnek.

Regionális kampányok

A regionális marketingigazgatóságok és a külképviseletek az idén is számos akciót szerveznek.

Balaton – A fesztiváltenger: A Balatonnál minden évszakban más-más termékhez kapcsolódva mutatják be a régió fesztiváljait. Tavasz: aktív turizmus + fesztiválok; nyár: családi üdülés + fesztiválok; ősz: bor és gasztronómia + fesztiválok: tél: egészségturizmus + rendezvények. A Balatoni RMI májustól novemberig meghirdeti a 21 kiemelt fesztivált érintő, forgalomgeneráló céllal életre hívott pecsétgyűjtő akcióját, ehhez kapcsolódva 2 alkalommal állít össze Balatoni Fesztiválajánló Különszámot.

Budapest – A fesztiválok fővárosa: Budapest egész évben együttműködik Péccsel, Európa Kulturális Fővárosával. A Budapesti Tavaszi Fesz tivál mellett az RMI a Budapesti Nyári Fesztivál promotálására is nagy hangsúlyt fektet 2010-ben. A témaév kapcsán régiós fesztiválkörképet adnak ki. Dél-Alföld – Fesztiválkavalkád: A Fesztiválok Évében az RMI kiemelt szerepet szán a régió gazdag rendezvénykínálata promóciójának. Önálló kiadványt jelentetnek meg a régió fesztiváljairól és legfontosabb rendezvényeiről.

Dél-Dunántúl – Pécs2010: A régió kitüntetett helyzetben van, hiszen itt rendezik az év legnagyobb „fesztiválját”: a Pécs2010 Európa Kulturális Fővárosa programot, amelyet az RMI csomagajánlatokkal, garantált programokkal, tematikus honlappal, kiadványokkal és internetes eszközökkel támogat. A régió egyéb fesztiváljaihoz, rendezvényeihez is készülnek csomagajánlatok.

Észak-Alföld – Fesztiválok utcája: A régió turisztikai újdonságait, idei üdülési ajánlatait és fesztiváljait ismertető katalógus már az Utazás Kiállításra megjelenik. Gőzerővel folyik az előkészülete a „Pecsételje meg nyaralását az Észak-Alföldön” elnevezésű, egész évben tartó nyereményjátéknak is, amely során a régió fesztiváljait kedvezményes szállásajánlatokkal, és nyereményekkel párosítva népszerűsítik. Április 24-én, a Fesztiválok Utcáján biztosítanak lehetőséget valamennyi régióbeli fesztiválnak, hogy mindenki ízelítőt adjon a saját rendezvényéből, ami egy kiváló alkalom lesz az országos média előtti felsorakozásra, illetve bemutatkozásra is. A régió kiemelt terméke továbbra is az egészségturizmus, amelyet a „Gyógyító Régió” kampány során fog az RMI promótálni. Ebben az évben is külön fejezetet szentelnek a régió unikális természeti csodájának a népszerűsítésére, így az idei Tiszavirágzást is ezrek csodálhatják majd. Észak-Magyarország: Az RMI több rendezvénysorozat köré szervezi tevékenységét a témaévben: a farsangi, húsvéti és pünkösdi ünnepeket a „hagyományok kavalkádja” címmel fogják össze, a főszezonban Fesztivál Nyarat hirdetnek, amelyet a szüreti fesztiválok követnek.

Közép-Dunántúl – Fesztiválok egy az egyben: A „királyi régió” királyi fesztiválokkal büszkélkedhet, amelyeket a legjelentősebb fesztiválok szervezőivel együttműködve közös fesztiválalapból népszerűsíti az RMI. Kedvezményes csomagajánlatokkal, nyereményjátékkal várják a fesztivállátogatókat. „Várról várra – fesztiválról fesztiválra” szlogennel a várakkal és királyi városokkal kezdeményez együttműködést a zrt., amelynek szintén része kedvezményes csomagajánlatok összeállítása, illetve a pecsétgyűjtő akció is. A Velencei-tó rendezvénykínálatára alapozva „Fesztiválhullám” meglovagolására szólít fel a társaság, az ősz a Királyi Bormustra jegyében telik. Számos kiadványuk közül a „Fesztiválok a Királyi Régióban” címűt érdemes kiemelni.

Nyugat-Dunántúl – Virágok, mesék és borok: Az RMI e három témára fűzi fel akcióit 2010 során – mindegyikbe „becsempészve” az aktuális fesztiválokat. Tavasszal kedvezményes ajánlatokat tartalmazó „csokorral” várják a vendégeket, majd „Hetedhét hétvégéken” invitálnak a rendezvényekre, végül pedig „Must kell pihenni!” felszólítással hívják fel az érdeklődők fi gyelmét a bor és gasztronómia eseményeire, a kedvezményes szállásajánlatokra.

Tisza-tó – Kerékpárosfesztivál-kampány: A régió kiemelt megjelenési lehetőséget biztosít a környékbeli rendezvények, fesztiválok számára, miközben szorosan együttműködik a helyi LEADER-akciócsoportokkal.

Készült a Magyar Turizmus Zrt. közreműködésével.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.