A társaság azután döntött a 2010. év tematikájáról, hogy 2008 májusában kikérte a szakma és a média képviselőinek véleményét a tematikus évadokra vonatkozóan. A kampányévek elsősorban belföldre koncentrálnak, ugyanakkor számos fesztivál külföldi küldőpiacaink érdeklődésére is számot tarthat. Az MT Zrt. ezért 2010-ben külföldön is nagy hangsúlyt fektet a hazai fesztiválok megismertetésére. A kommunikációban a Pécs2010 Európa Kulturális Fővárosa program eseményei kiemelt megjelenést kapnak. A 2010-es Fesztiválok Éve legfőbb célja a magyar lakosság (és az idelátogató külföldiek) érdeklődésének felkeltése hazánk kulturális turisztikai, kiemelten fesztiválkínálata iránt, a hazai fesztiválkínálat népszerűsítése, a vendégéjszakák számának növelése, a turizmusból származó bevételek növelése és a szezonalitás csökkentése. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy a fesztiválszervezőket, a médiát, az utazási szakmát, a Tourinform-irodákat és más, nagyközönségi kapcsolatokkal rendelkező szolgáltatókat a kampányévbe aktív résztvevőként vonja be.
Együttműködés a szolgáltatókkal
A témaév előkészítése 2009 májusában kezdődött. A témaévet az MT Zrt. által koordinált, fesztiválszövetségeket, szakmai szervezeteket, minisztériumokat összefogó munkacsoport készítette elő.
Fókuszban a kedvezményes szállásajánlatok
A Magyar Turizmus Zrt. a szolgáltatókkal együttműködve országszerte egész évre kínál szálláskedvezményeket különböző – a szolgáltatók által meghatározott – kedvezményes csomagajánlatokkal. Arra is ösztönzik a szolgáltatókat, hogy fesztiválokhoz kapcsolódó csomagokat biztosítsanak a vendégeknek. A kedvezményes ajánlatokhoz nyereményjáték is kapcsolódik. A kommunikációban a belföldi utazók és a fesztivállátogatók is megszólításra kerülnek.
Regionális kampányok
A regionális marketingigazgatóságok és a külképviseletek az idén is számos akciót szerveznek.
Balaton – A fesztiváltenger: A Balatonnál minden évszakban más-más termékhez kapcsolódva mutatják be a régió fesztiváljait. Tavasz: aktív turizmus + fesztiválok; nyár: családi üdülés + fesztiválok; ősz: bor és gasztronómia + fesztiválok: tél: egészségturizmus + rendezvények. A Balatoni RMI májustól novemberig meghirdeti a 21 kiemelt fesztivált érintő, forgalomgeneráló céllal életre hívott pecsétgyűjtő akcióját, ehhez kapcsolódva 2 alkalommal állít össze Balatoni Fesztiválajánló Különszámot.
Budapest – A fesztiválok fővárosa: Budapest egész évben együttműködik Péccsel, Európa Kulturális Fővárosával. A Budapesti Tavaszi Fesz tivál mellett az RMI a Budapesti Nyári Fesztivál promotálására is nagy hangsúlyt fektet 2010-ben. A témaév kapcsán régiós fesztiválkörképet adnak ki. Dél-Alföld – Fesztiválkavalkád: A Fesztiválok Évében az RMI kiemelt szerepet szán a régió gazdag rendezvénykínálata promóciójának. Önálló kiadványt jelentetnek meg a régió fesztiváljairól és legfontosabb rendezvényeiről.
Dél-Dunántúl – Pécs2010: A régió kitüntetett helyzetben van, hiszen itt rendezik az év legnagyobb „fesztiválját”: a Pécs2010 Európa Kulturális Fővárosa programot, amelyet az RMI csomagajánlatokkal, garantált programokkal, tematikus honlappal, kiadványokkal és internetes eszközökkel támogat. A régió egyéb fesztiváljaihoz, rendezvényeihez is készülnek csomagajánlatok.
Észak-Alföld – Fesztiválok utcája: A régió turisztikai újdonságait, idei üdülési ajánlatait és fesztiváljait ismertető katalógus már az Utazás Kiállításra megjelenik. Gőzerővel folyik az előkészülete a „Pecsételje meg nyaralását az Észak-Alföldön” elnevezésű, egész évben tartó nyereményjátéknak is, amely során a régió fesztiváljait kedvezményes szállásajánlatokkal, és nyereményekkel párosítva népszerűsítik. Április 24-én, a Fesztiválok Utcáján biztosítanak lehetőséget valamennyi régióbeli fesztiválnak, hogy mindenki ízelítőt adjon a saját rendezvényéből, ami egy kiváló alkalom lesz az országos média előtti felsorakozásra, illetve bemutatkozásra is. A régió kiemelt terméke továbbra is az egészségturizmus, amelyet a „Gyógyító Régió” kampány során fog az RMI promótálni. Ebben az évben is külön fejezetet szentelnek a régió unikális természeti csodájának a népszerűsítésére, így az idei Tiszavirágzást is ezrek csodálhatják majd. Észak-Magyarország: Az RMI több rendezvénysorozat köré szervezi tevékenységét a témaévben: a farsangi, húsvéti és pünkösdi ünnepeket a „hagyományok kavalkádja” címmel fogják össze, a főszezonban Fesztivál Nyarat hirdetnek, amelyet a szüreti fesztiválok követnek.
Közép-Dunántúl – Fesztiválok egy az egyben: A „királyi régió” királyi fesztiválokkal büszkélkedhet, amelyeket a legjelentősebb fesztiválok szervezőivel együttműködve közös fesztiválalapból népszerűsíti az RMI. Kedvezményes csomagajánlatokkal, nyereményjátékkal várják a fesztivállátogatókat. „Várról várra – fesztiválról fesztiválra” szlogennel a várakkal és királyi városokkal kezdeményez együttműködést a zrt., amelynek szintén része kedvezményes csomagajánlatok összeállítása, illetve a pecsétgyűjtő akció is. A Velencei-tó rendezvénykínálatára alapozva „Fesztiválhullám” meglovagolására szólít fel a társaság, az ősz a Királyi Bormustra jegyében telik. Számos kiadványuk közül a „Fesztiválok a Királyi Régióban” címűt érdemes kiemelni.
Nyugat-Dunántúl – Virágok, mesék és borok: Az RMI e három témára fűzi fel akcióit 2010 során – mindegyikbe „becsempészve” az aktuális fesztiválokat. Tavasszal kedvezményes ajánlatokat tartalmazó „csokorral” várják a vendégeket, majd „Hetedhét hétvégéken” invitálnak a rendezvényekre, végül pedig „Must kell pihenni!” felszólítással hívják fel az érdeklődők fi gyelmét a bor és gasztronómia eseményeire, a kedvezményes szállásajánlatokra.
Tisza-tó – Kerékpárosfesztivál-kampány: A régió kiemelt megjelenési lehetőséget biztosít a környékbeli rendezvények, fesztiválok számára, miközben szorosan együttműködik a helyi LEADER-akciócsoportokkal.
Készült a Magyar Turizmus Zrt. közreműködésével.