A közelmúltban első alkalom tartották meg az Értelmiségiek a Balatonról című fórumot Keszthelyen Suchman Tamás meghívására – tájékoztatott balatoni tudósítónk, Győrffy Árpád.
A Festetics Kastély tükörtermében mintegy százan gyűltek össze, köztük több tudós, művész és politikus. A Balaton Fejlesztési Tanács elnöke nyitó előadásában elmondta, hogy a Balaton ugyan nem lesz önálló statisztikai régió, de megszületett a Balatoni zászlóshajó program, amely 240 milliárd forint fejlesztéssel számol a balatoni térségben az önkormányzatok és a vállalkozók terveinek összegzésével. Ezekhez kapcsolódva mintegy 110 milliárdos terv fogalmazódott meg a Nemzeti Fejlesztési Tervben. Ahhoz azonban, hogy a Balaton a 21. századi kihívásoknak meg tudjon felelni, legalább 400 milliárd forintra lenne szükség. A hiányzó összeg előteremtésére elsősorban hazai intézményi, banki és magántőkéből lenne lehetőség. Nem egyértelmű, hogy megéri-e befektetni a Balatonnál - fogalmazta meg a fórum alapkérdésként Suchman Tamás.
Az egyik hozzászóló, Csányi Sándor szerint először is meg kellene nézni, hogy mire van igény az európai piacon, mit keresnek a turisták. Azt biztosan nem, hogy strandolás közben az ember bokáig süllyedjen az iszapban – jelentette ki tapasztalataira hivatkozva. Egyes területeken speciális kínálatot kellene kifejleszteni - tette hozzá. Példaként említette Keszthely adottságait a kulturális turizmushoz, vagy Akarattya, Balatonvilágos térségét, ahol a vitorlásturizmus fejlesztésével a kétmilliós fővárosi piacot lehetne megcélozni. A megfelelő színvonalú és szolgáltatási kínálattal rendelkező szállodák a nyári főszezonon kívül, rossz időben is jól működnek. Erre bizonyítékként hozta a siófoki Hotel Azúrt, amelynek nem bízott az életképességében. Haragudott is, amikor a kollégái odaítélték a hitelt a beruházónak, de be kellett látnia, hogy jó döntés volt. Szerinte pénzügyileg nehezen támogatható a 2-3 hónapos szezonra építő hagyományos balatoni turizmus fejlesztése. A szezont legalább 6-9 hónapra meg kell nyújtani ahhoz, hogy saját erő, állami támogatás és banki hitel felhasználásával érdemes legyen befektetni. Nem lehet viszont minőségi turizmust csinálni lángossütőkkel, műanyagjátékokkal – szögezte le Csányi Sándor.
Szerdától lehet asztalt foglalni a tavaszi Országos Étterem Hét rendezvényre, amelyen több mint 200 vendéglátóhely, köztük 14, Michelin-ajánlással rendelkező étterem menüiből lehet majd választani.
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).