Érzéki kihívás a Mercure régiós szállodáiban

Az Accor szállodavállalat legkevésbé sztenderdizált márkája, a Mercure új szolgáltatási kultúrát vezet be hazai és szlovákiai szállodáiban. Az érzékekre ható program az MSense nevet viseli.

„Merjünk mások lenni a szolgáltatásban”! ezzel a szlogen hirdeti meg új szolgáltatási kultúráját a Mercure márka.

Hétfő este közel kétszáz partnerének mutatta be az MSense programot a szállodavállalat a Hotel Mercure Budában. Az est folyamán a vendégeknek különleges szellemi és kulináris kényeztetésben volt részük.

A különleges lézereffektusokkal fűszerezett programot az egyes Mercure-szállodák MSense-nagykövetei mutatták be, látványos műsor keretében, ahol fellépett a különleges hangszereken (műanyag flakon, szemeteskuka, pvc-cső, bőrönd) játszó Strokes zenekar, Hadházy László humorista, valamint Tari Annamária pszichológus.

Ragyogó vacsora zárta le a bemutatót, az asztaloknál a vendégek egy-egy iPad segítségével részletes bepillantást is nyerhettek az MSense-kultúra részleteibe.

A program egyik kidolgozójától, Horváth Gábortól, a Mercure szállodák márkamenedzserétől megtudtuk, hogy az alapkoncepció az volt, hogy egységesítsék a vendégélményt az egyébként legkevésbé sztenderdizált Mercure szállodákban, amelyekből világszerte 800 található.

A cél egyértelműen az, hogy jobbak legyünk, mint a versenytársak – emelte ki Horváth Gábor. Olyan programot akartak kidolgozni, amely a világ bármely pontján, bármilyen adottságokkal rendelkező házban alkalmazható. Így került a fókuszba az öt érzékszervünk és az érzelmeink. Ha minden érzékszervünk „jól érzi magát”, mi is ugyanígy leszünk.

Az érzékek mellé kell tenni az érzelmi kapcsolatot, hogy kötődés alakuljon ki a vendég és a szálloda személyzete között. Az MSense szervízkultúra bevezetése során az első lépésben a 6 hazai és egy pozsonyi Mercure-szállodában dolgozó összesen 300 munkatársat ismertették meg a programmal. A gyakornokokat, tanulókat, sőt még a külsős alkalmazottként a házakban dolgozó rendészeket is bevonták a programba.

Horváth Gábor szerint a kollégák akkor tudnak mindent megtenni annak érdekében, hogy a vendég jól érezze magát, ha maguk is így éreznek. Egy képzés keretében, interaktív formában, élményalapú kommunikáció keretében vonták bele a programba a dolgozókat. Túl ezen, sok más dolgot is tett a vállalat azért, hogy a dolgozók jól érezzék magukat munkahelyükön, ezáltal részeivé váljanak az MSense-folyamatnak. Mozinapot szerveztek, meditációt tartottak, MSense-emblémával díszített fánkot adtak nekik. Fodrászhoz, kozmetikushoz mehettek a kollégák, akik közül többen egészen átalakultak a szépészeti eljárásoktól.

Végezetül mindannyian egynapos tréningen vettek részt, amelynek végén vizsgáztak és a szállodaigazgatóktól oklevelet kaptak. A tréningen a szóbeli kommunikáció, a vendégpanasz kezelés, a protokoll, etikett, a stílus, megjelenés, valamint a testbeszéd szerepelt. A képzésnek része volt egy angolnyelvi tréning is. MSense Kártyát kaptak a dolgozók, amellyel számos szolgáltatást – például a korábban kipróbált kozmetikát 5-20%-os kedvezménnyel vehetnek igénybe a szerződött partnereknél.

Ha beválik a kártya, az üzleti partnereknek is adnak belőle. Ezzel párhuzamosan létrehoztak egy szakértői csapatot az egyes Mercure-házak igazgatóinak, valamint a házakban kijelölt egy-egy Msense Nagykövet részvételével.

A vezetők feladatát nem ellenőrzésként, hanem támogatásként határozták meg. Mivel induló programról van szó, fontos minden visszajelzés, szükség esetén módosítás, finomhangolás is elképzelhető – emelte ki Horváth Gábor.

Elkészült egy több száz oldalas összefoglaló anyag Horváth Gábor és Bognárné Gréfl Zsuzsa jóvoltából. A márkanevet és a logót levédették, az MSense-dokumentációt az Accor párizsi központja is jóváhagyta. – Az Msense bevezetésével egy ígérvényt adunk a piacnak – de ezt be is kell tartani! – hangsúlyozza Horváth Gábor. A folyamat a rendelésfelvételkor, illetve a vendég megérkezésekor kezdődik. A cél, hogy az ügyfél érezze: a Mercure-ben különleges fogadtatásban részesül.

A vendég érkezése előtt 2-3 nappal üdvözlő/megerősítő e-mailt kap a szállodától, benne aktuális információkkal a városról. A levélben az azonnali taxirendelést is felajánlják neki. Ha ezzel a lehetőséggel él a vendég, a taxiban 9 nyelvű tájékoztató anyagot lapozgathat.

A reggelinél is szokatlan lesz a fogadtatás: nem a szobaszámot, hanem a vendég nevét kérdezik meg először. Számos apró titok is hozzátartozik az MSense-élményhez, amelyeknek az a célja, hogy a márka különlegességét erősítse. Decemberre megújul a hazai Mercure-házak minden kiadványa, az új dizájn már az MSense-jegyében készült. A szobákban MSense-csoki fogadja a vendégeket.

A cél az, emeli ki Horváth Gábor, hogy „többet adjunk, amennyit a vendég elvár!” A program célja a vendégelégedettség növelése. Ezt természetesen mérni is fogják. A vendégek kérdőívei alapján napra kész módon követik majd a házak igazgatói a vendégelégedettség alakulását.

Ha sikeresnek bizonyul a kezdeményezés, akkor elképzelhető, hogy régiós szinten is bevezetik az MSense-modellt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.