Étkezési és alkoholfogyasztási szokásaink, illetve hazánk gasztronómiai imázsa 2005-ben

A Magyar Turizmus Ztr. felméréséből kiderül, hogy honfitársaink szerint hazánk egyedi gasztronómiai értékei, illetve borai az ország turisztikai kínálatának fontos részét képezik, azonban a belföldi turizmusban nagyon alacsony a bor- és gasztronómiai motivációjú utazások aránya.

A magyar lakosság úgy érzékeli, hogy a hazai gasztronómiai és borturisztikai kínálat dinamikusan fejlődik, azonban az egyén szintjén a bor és gasztronómiai turizmus iránti kereslet nem jelenik meg karakterisztikusan. Ennek következtében az ilyen motivációjú utazások aránya is meglehetősen alacsony, pedig a kutatás szerint a gasztronómiai rendezvények, borfesztiválok, borkóstolók az utazások során a programok fontos részét képezik. A magyarok 89,5 százaléka otthon a hagyományos magyar konyha ételeit fogyasztja szívesebben, míg 10 százalékuk a nemzetközi konyhát preferálja. A kutatás szerint a fiatalok, a magasabb iskolai végzettségűek, a nagyobb településeken és jobb körülmények között élők körében magasabb a nemzetközi konyhát választók aránya. Az étterembe járók körében 77,7 százalék részesíti előnyben a hagyományos magyar konyha ételeit, azonban 11,9 százaléka azoknak, akik otthon inkább magyaros ételeket fogyasztanak az étteremben a nemzetközi konyhát választják, amelyek közül az olasz a legnépszerűbb. A gyorséttermek különösen a fiatalok körében népszerűek: a 18-30 év közöttiek 94,1 százaléka választja. Hagyományos étterembe a magyar lakosság 55 százaléka látogat el évente legalább egyszer. Akik gyorsétterembe járnak, ezt jellemzően nagyobb gyakorisággal teszik, mint a hagyományos típusú éttermeket felkeresők: 8,9 százalék legalább hetente egyszer, további 39,3 százalék pedig havonta egyszer étkezik gyorsétteremben. Ez az arány a hagyományos éttermek esetében 4,3, illetve 25,4 százalék. Az étteremlátogatás indokaként az első helyen az ünnepi alkalom (46%), a másodikon a barátokkal való találkozás, randevú (40,4%) szerepel. Az utazás a harmadik legfontosabb indok az étteremlátogatásra. 16,6 százalék számára az étteremlátogatás megszokott dolog, nem köthető semmilyen különleges alkalomhoz. 10 utazóból 4 étkezik hagyományos étteremben. A szeszesitalok közül a legtöbben (56,1%) pezsgőt fogyasztanak. A felmérésben részt vevők 81,6 százaléka a szokott szeszesitalt inni. Palackozott minőségi bort 49,1 százalék fogyaszt. A borivás jellemzően az otthonhoz kötődik, vendéglátóhelyen a borfogyasztók 41,9 százaléka borozik. A felmérés során megkérdezettek jellemzően négy-öt borvidéket tudtak felsorolni. A legismertebb a Tokaj-Hegyaljai (79,5%), az Egri (72,1%) és a Badacsonyi (60,0%) borvidék. A hazai vásárlók a magyar bort preferálják, ám nem ismerik jól ki magukat a borok között. Tökéletes ajándéknak tartják a tokaji aszút. A hazai lakosság 54 százaléka a félédes és édes borokat kedveli jobban. Száraz borokat a megkérdezettek 32 százaléka fogyaszt inkább. A bort rendszeresen vásárlók alapvetően két szempontot tartanak fontosnak: az árat és azt, hogy a bor magyar legyen. Utóbbit a magyarok 88 százaléka tartja legalább közepesen fontosnak. Úgy vélik, hogy a hazai borok kínálata egyre jobb és nem tartanak az olcsó, külföldi borok jelentette konkurenciától.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.