Európa sem veszélytelen

A közelmúltban zárult le az Utazási Medicina Nemzetközi Társasága (ISTM) európai konferenciája, ahol rengeteg új információt, kutatási adatot publikáltak az utazási betegségekkel kapcsolatban.

Az utazók gyakran nem veszik figyelembe, hogy a legtöbb népszerű úti cél veszélyes lehet, mivel közepes vagy magas a hepatitis A és B fertőzöttek aránya az országban. A német hepatitises esetek 73 százaléka Európában (beleértve Németországot is) fertőződött meg, holott sokan azt gondolják, ez az egzotikus, fejlődő országok betegsége – hangsúlyozták az Utazási Medicina Nemzetközi Társasága (ISTM) európai konferenciáján, amelynek egyik kiemelt témája az utazók hepatitis-kockázata és védelme volt.

A hepatitis A virus jelenti a leggyakoribb veszélyt az utazókra. Világszerte ugyanis ez a legáltalánosabban előforduló fajtája a hepatitis vírusoknak, a becslések szerint több tízmillióan fertőződnek meg évente. A hepatitis A virus szennyezett étellel, itallal, fertőzött vízzel, vagy tengeri ételekkel terjed, de problémás lehet egy hepatitis A által fertőzött személlyel való közvetlen érintkezés is.

A világon jelenleg 2 milliárd hepatitis B fertőzött él, és körülbelül 350-400 millió a krónikus betegek száma. Hepatitis B vírussal erősen fertőzött területnek számítanak a közép- és dél-afrikai országok, Bulgária, az ázsiai régió kedvelt úti célpontjai, például Kína, Thaiföld és az Arab-félsziget. Közepesen fertőzött Spanyolország, Olaszország, Horvátország, Görögország és az észak-afrikai területek.

A konferencián elhangzott az EU országok utazóinak 15 százaléka önként vagy figyelmetlenségből teszi ki magát a hepatitis B fertőzés kockázatának, sokan azt gondolják, hogy csak szexuális úton lehet megfertőződni. Holott Olaszországban például a hepatitis B fertőzések 33 százaléka olyan forrásból származott, mint például a piercing, manikűr, pedikűr és borotválkozás.

Hat országból – Belgium, Finnország, Németország, Olaszország, Hollandia és az Egyesült Királyság – összesen 8000 embert kérdeztek meg utazási egészségügyi szokásairól abban az internetes felmérésben, amelyet most publikáltak először a konferencián. A felmérésből kiderült, hogy tavaly a nyugat-európai populáció 29%-a olyan területre utazott nyaralni, ahol rendkívül magas a hepatitis A és B fertőzés rizikója. Ez az arányszám a hat országra vetítve 56.4 millió felnőttet jelent, akik kitették magukat a hepatitis veszélyének. A veszélyes területre készülő utazók 85%-a egyátalán nincs tudatában a hepatitis veszélyének. Mindemellett általában a nyugat-európai utazók 45 %-a egyátalán nem gondol a hepatitis elleni védőoltásokra, 25,4 millió ember teljesen védtelenül utazik minden évben. A nyaralók 26%-a 16 év alatti kisgyermekkel indul útnak, és csupán a családoknak egy negyede (21%) kér védőoltást nyaralás előtt.

A magyarországi kutatások szerint a magyar utazók körében még kevésbé elterjedt az egészségtudatos gondolkodásmód. Az utazók 80 %-a még soha semmilyen módon nem készült egészségügyi szempontból utazásaira, nem kapott emiatt semmilyen védőoltást, sem gyógyszert. A TNS Modus által tavaly készített felmérésből kiderül, hogy az utazóknak csupán 18%-a kapott valamilyen védőoltást. A válaszadó utazók közül 16% tervezi hepatitis A és B elleni védőoltás felvételét, illetve szeretne a nyaralásaira egészségügyi szempontból is felkészülni, ugyanakkor a magyarok felelőtlenségét mutatja az is, hogy 65%-a a nyaralóknak egyátalán nem tervez semmilyen betegségmegelőző lépést.

A hepatitis A és B ellen a legbiztonságosabb és leghatékonyabb módon védőoltással lehet védekezni. A két vírus ellen kifejlesztett kombinált vakcinával akár több évtizedre szóló védettséget szerezhetünk, így nem kell évről évre gondoskodni a védelemről. Nyaralás előtt hat héttel mindenképpen érdemes ellátogatni a háziorvoshoz vagy a legközelebbi oltóközpontba, ahol tájékoztatnak a lehetőségekről. (Bővebb információ: www.utazaselott.hu)  


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.