A „Safety in Hungary” program ma már nem ismeretlen a szállodák, vendéglátóegységek és a turisták számára sem. Egy országról kialakult pozitív kép kialakítása és a gondtalan élmények garantálása mindannyiunk célja, még akkor is erre törekszünk, ha tudjuk, hogy olykor megtörténik a baj. Hogyan kezeljük ezt? Hogyan kezelje a Főváros, a BRFK, a turizmusban érintett szolgáltatók, a turizmust szervező cégek, és maga a látogató? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a rendezvény házigazdája, Huber Károly, a Felelős Társadalomért Közhasznú Alapítvány kuratóriumi tagja, a meghívott vendégekkel.
Have fun, stay safe!
Kiadványok sora, saját honlap és mobilalkalmazás készült el az utóbbi pár év során - ezek segítenek mind a megelőzésben, mind a tájékoztatásban. Hamarosan a fürdőkre vonatkozó külön információgyűjtemény lát napvilágot. Szentes Tamás, főpolgármester-helyettes hangsúlyozta, hogy a fővárosnak is fontos a látogatók biztonsága. A városvezetés és a rendőrség mellett, a hotelek, az éttermek, a pályaudvarok, a repülőtér, tehát valamennyi fogadópont részt vesz a munkában, mint az azt egykor megalapozó Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ, majd BTDM is, saját kommunikációs felületeit, kiadványának lapjait is felkínálta ehhez.
Ha bekövetkezett a baj…
A Magyar Szállodaportások Aranykulcs Egyesülete nevében Ungár Tamás elnök alátámasztotta a több színkóddal készült, egységes megjelenésű kiadványok hasznosságát. A szállodások azok, akik sok esetben segítenek áthidalni a nyelvi problémákat, vagy felhívják a figyelmet, hol, ki tud segíteni. A KPMG-től érkező Biczó Sándor azokra a rizikó-pontokra hívta fel a figyelmet, amelyek során adatlopás és a személyes adatokkal való visszaélés tapasztalható meg, de kis odafigyeléssel mind a szolgáltatók, mind pedig a turisták magasabb biztonsági környezetben használhatják a nyitott hálózatok adta lehetőségeket.
Újdonságok a 2014-es kommunikációban
Biztos, hogy addig nem lehet átállni a 112-es segélyhívó szám kizárólagos használatára, amíg a tapasztalatok azt mutatják, hogy nem megfelelő a nyelvi felkészültség. A taxi-rendelet életbelépése óta sok a pozitív változás, de van még mit tenni. Hardy Mihály, a Budapest Airport nevében kifejezte elismerését a magyar kreativitásnak, hiszen se szeri, se száma a törvénytelen és kerülőutas megoldásoknak. Hozzátette, hogy lesz előrelépés idén decemberben, ami a Főváros, a BKK és a repülőtér megállapodásának köszönhetően még inkább kiszűri majd a sárga színben is fel-feltűnő hiénákat. Gond van még a bankkártya-elfogadással, amely akár tettlegességhez is fajulhat: az ehhez hasonló jelenségek megelőzésére is gondol a Safety in Hungary program. Világosabban és könnyebben értelmezhetően ad ár-referenciát a szórólap is, amelynek frissített változata a most elhangzott javaslatokat is bedolgozva, még az idén a turisták kezébe kerül.