Néhány napja még vétlen elszenvedője volt az üdítőitalkonszern egy, a Facebookon tevékenykedő adathalász vírus tevékenységének. A Mashable értesülései szerint - melyet a Világgazdaság Online osztott meg a magyar olvasókkal - az üzenet azt állítja, hogy elárulja az "igazságot" a Coca-Coláról. A linkre kattintva azonban semmit nem tudhat meg a felhasználó, de ha az üzenet küldőjének kérése szerint továbbküldi hét újabb címzettnek, hozzájárul egy törvénytelen adathalászathoz, illegális adatbázis építéshez.
A Guardian híradása szerint most újabb botrány kavarog az üdítőital óriás körül, melyben már nem tekinthető vétlennek a Coca-Cola. Az egyik termékhez készített Facebook-os reklámkampányuk ugyanis kiverte a biztosítékot, főképpen a felhasználók zömét adó tizenévesek szülei körében. A program ugyanis a belépőktől információkat kért, mennyire "bevállalósak", és a válaszok függvényében váltogatta a reklámüzenet szövegezését. A botrány akkor pattant ki, mikor egy felhasználó egy hardcore pornófilmre utaló mondatot fedezett fel 14 éves lánya Facebook oldalán.
A Coca-Cola azonnal megszüntetett minden folyamatban lévő együttműködést a reklámkampányt készítő ügynökséggel, és megfontolás tárgyává teszi a szerződésbontást. A Világgazdaság megjegyzi, hogy ez a döntés komoly érvágást jelenthet a Lean Mean Fighting Machine reklámügynökség számára, amely nemrégen nyerte el a Coke Zero márka digitális marketingjének jogait.