Falusi szálláshelyeket érintő jogszabályi változások

Részletekbe menő egyeztetés zajlott az Önkormányzati Minisztérium Turisztikai Szakállamtitkárságán a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről szóló új Kormányrendelet – tervezetről.

116 nevezésből 36 került shortlistre, és 17 kapott díjat a szerda esti díjátadó gálán a portorozsi reklámfesztiválon első ízben meghirdetett pr-kategóriában. A Grand Prix-t az izraeli Scherf Communications nyerte, amely az országot fenyegető vízhiányra és kiszáradásra hívta fel a figyelmet, ezen felül kilenc ezüst és hét arany talált gazdára.
 

{video|id=636|width=560|height=340}


Arany dobverőt ítélt oda a zsűri a tíz magyar nevezett munkából egyedül shortlistre kerülő „Történelem a lábunk alatt” című négy országra kiterjedő kampánynak, amelyet a Próbakő Kommunikáció készített a Viasat History csatornának. Ez egyben az első magyar díj idén, miután kedden a média, interaktív és kampány kategóriákban a három közül egy shortlistre került ügynökség sem kapott dobverőt.
 

 


„A kampányötlet egyszerű volt és jó, az ügynökség tisztában volt a problémával, amire egy megfelelő megoldást szállított, és ezt érthetően el is tudta magyarázni a zsűrinek” – indokolta a döntést a pr-kategória zsűrielnöke, Dejan Verčič, a ljubljanai egyetem pr-szakának oktatója. A Próbakő még egy munkával, a Hegyalja Fesztivál pr-kampányával is versenybe szállt, de az nem került a döntőbe.


A magyar nevezések a középmezőnyben
A Magyarországról pr-kategóriában beküldött tíz nevezéssel hazánk a harmadik helyet foglalta el a nevezések számában Lengyelországgal holtversenyben, a legtöbb munka a szerbektől érkezett. „24 országból érkeztek nevezések, a díjak pedig hét ország között oszlottak meg, mindez azt jelenti, hogy a verseny kiegyenlített volt, nem volt kiemelkedően teljesítő nemzet.

Ráadásul ebben nem csupán a régió országai találhatók meg, hanem amerikai, libanoni, izraeli és svájci ügynökségek is, ami azt mutatja, hogy a korábban régiós fesztivál valóban nemzetköziesedik” – értékelte a versenyt általában a pr-zsűri magyar tagja, Nagy Bálint.

A Magyar Reklámszövetség elnöke a Kreatív Online kiküldött tudósítóinak azt is elmondta, bár örvendetes volt látni a nevezések nagy számát, az, hogy első alkalommal hirdették meg ezt a kategóriát, meglátszott a nevezések színvonalán, amelyek összességében gyengébbek voltak a média kategória nevezett munkáinál vagy a reklámfilmeknél. „A pályázók részéről is látszottak az első alkalom kezdeti botlásai, de a kiírók sem tették egyértelművé, mit várnak el” – magyarázta.

Sok a rövidtávú médiaakció
A zsűrizés menetéről és szempontjairól a szlovén elnök elárulta: a beérkezett kampányok között három csoportot lehetett viszonylag jól elkülöníteni aszerint, hogy a nevezők miként értelmezték a pr-t. Sokan ún. „publicity stunt”-tal jelentkeztek, azaz olyan nagy akcióval, amely a médiamegjelenések nagy számára koncentrált, de csupán rövid távon hatékony, és ezek közül is számos olyan volt, amely nem helyezte az egészet megfelelő  kontextusba és nem adott rá magyarázatot.

„Hiába van egy jó ötlete az ügynökségnek, ha nem érti meg, miért kell a kampány az ügyfélnek, mire van szüksége” – fogalmazott Verčič. A másik nagy csoport mindent pr-nek tekintett, amely nem atl, így leginkább olyan eseményeket szervezett, amelyek aztán vonzották a médiamegjelenéseket.

Kizárták a médiahackeket
A zsűri azonban végül azokat a kampányokat díjazta, amelyek az ügyfél konkrét problémáira konkrét megoldásokat kínáltak, folyamatos építkezéssel, alaposan átgondolt stratégiával, kutatással, lehetséges válaszokkal, komoly technikákkal és hosszú távú eredményekkel.

Etikai okokból nem tartotta a zsűri elismerésre érdemesnek azokat a nevezéseket sem, amelyek az újságírók és közönségük átverésének, megalázásának módszerével „csalással”, médiahackkel kerültek be a médiába, és azokat sem, amelyek valamilyen módon elárulták az ügyfelet.

A pr-díjakon túl kihirdették az I feel Slovenia reklámszövegíró verseny eredményét is: a luxusnyaralás nyertese a német BBDO munkatársa, Mihai Gongu lett.

 

Magyar nevezések a Golden Drum pr-kategóriájában
  • B&P BrandAktív: Coke Club (Coca-Cola)
  • Próbakő Kommunikáció: A történelem a lábunk alatt (Viasat History)
  • Laboratory Ideas: MOST! Magazin (Budapest Bank)
  • Leo Burnett: Tiszta haszon / Pure benefit
  • Merlin Communications: Richter Egészségváros (Richter Gedeon)
  • Leo Burnett: Hagyd abba a csomagolást! / Stop wrapping!
  • Noguchi Porter Novelli: Hello you kollekció (Coca-Cola light)
  • Próbakő Kommunikáció: Hegyalja fesztivál pr-kampánya (DeltaFest)
  • HD Group: Compulsive truth-tellers (Posta Direkt)
  • HD Group: Sziget connected (Nokia)

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.