Februártól a Ryanair is repül Magyarországra

A Ryanair, Európa legnagyobb diszkont légitársasága tegnapi londoni sajtótájékoztatójával egyidőben Sármelléken is bejelentette, hogy 2006. február 18-tól London Stansted repülőteréről heti három alkalommal járatot indít a sármelléki FlyBalaton repülőtérre.

A vadonatúj, 190 üléses Boeing 737-800 repülőgépek kedden, csütörtökön és szombaton közlekednek. A járat 06:10-kor indul Londonból és 09:25-re érkezik Sármellékre, 09:50-kor indul vissza és 11:15-re ér vissza a brit fővárosba - tájékoztatta lapunkat a FlyBalaton repülőtér marketing igazgatója, Palkó Lajos, aki azt is elmondta, hogy a sármelléki légikikötő új terminálja áprilistól fogadja az utasokat. Katja Zarbock, a Ryanair Közép-Európáért felelős értékesítési igazgatóhelyettese Sármelléken tegnap hangsúlyozta, hogy új járatuk a regionális turizmus fellendülését eredményezi majd. Az első évben 40 ezer utasra számítanak, akiknek jelentős része utazásai során nagy összegeket költő brit turista lesz. A Ryanair legalább 40 új munkahelyet teremt a balatoni régióban. Fekete György, a Danubius Hotels Rt. Hévíz-Balatoni szállodák területi igazgatója nagyon optimista a brit beutazással kapcsolatban. „A német tortát már nem lehet tovább szeletelni, mert ez a piac nem bővül tovább, de a britek fellendíthetik a régió turizmusát. Bízunk benne, hogy az első fapados fecske után a többi is megjelenik Sármelléken. A Danubius egyébként más lehetőséget is lát az új londoni járatban: jövőre magyar kiutazókkal is szeretnék tölteni londoni szállodájukat. A szakember szerint elsősorban Zalakaros, Hévíz, Keszthely, illetve a Nyugat-balatoni régió többi turisztikai célpontja számíthat jelentős számú brit utasra, de még Sárvár is elérhető közelségben lesz a beutazók számára. Budapest példája, illetve a menetrend alapján arra számíthatunk, hogy a britek elsőre a Balatonhoz is rövid időre, 2-4 napra érkeznek és a magasabb kategóriájú szálláshelyeket veszik majd igénybe. Mivel a nemzetközi tapasztalatok alapján a Ryanair utasok 90 százaléka az interneten foglal, a szállodák is az online marketingre és értékesítésre helyezik a hangsúlyt a brit piac elérésében. Az új járat az éves forgalom után 50 millió forintos támogatásra számíthat a magyar oldalról, amelynek fejében a Ryanair magas utasszámot garantált. Az összeg legnagyobb részét a Magyar Turizmus Rt. vállalta magára, a helyi szállodák 10 millióval szálltak be. Több önkormányzat is kinyitotta a pénztárcáját, Hévíz 3 millióval járult hozzá a britek beutaztatásához. Az MT Rt. egyébként az új járat miatt is fokozza jövő évben marketingtevékenységét a brit piacon. Kovács Miklós, a Magyar Turisztikai Hivatal elnök-helyettese az eseményen arról tájékoztatott, hogy a Magyar Turizmus Rt. 2005-ben 300 millió forintot áldozott az új fapados járatok idevonzására, illetve az ahhoz kapcsolódó marketingre.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.