Fedezd fel Magyarország rejtett kincseit

Miközben a belföldi turizmus népszerűsége töretlen, a különleges magyar úti célok ismertségének növelését az EU is segíti.

A tavalyi évben az európai állampolgárok 51%-a tervezte nyaralását a saját országában. Miközben sokan úgy jósolják, hogy ez a tendencia 2012-ben folytatódni fog, az Európai Bizottság a Kiváló európai desztinációk (EDEN) projekt keretén belül arra bátorít mindenkit, hogy fedezze fel a közvetlen közelében található rejtett kincsek széles választékát.

Az EDEN célja bemutatni az európai kontinens által kínált, eddig viszonylag ismeretlen, különleges úti célokat. Az EDEN desztinációk Európa-szerte lehetőséget nyújtanak a látogatók számára, hogy többet tudjanak meg saját országuk kultúrájáról, természeti értékeiről és hagyományairól. Antonio Tajani, az EU ipar- és vállalkozáspolitikáért felelős biztosa elmondta: „Az EDEN olyan fenntartható üdülőhelyekre irányítja a figyelmet, ahol a turizmus összhangban van a helyi közösséggel és környezettel. A mai gyorsan változó világgazdaságban az EDEN felhívja a figyelmet Európa legkülönlegesebb és legkreatívabban kihasznált turisztikai célpontjaira. Ez a helyi gazdaság - elsősorban a kisvállalkozások - számára is előnyös, így az EDEN hozzájárulhat a jelenlegi gazdasági válság leküzdéséhez.”

A pályázó desztinációk az adott ország kiváló turisztikai célpontjának járó díjáért versenyeznek, amely minden évben más témát helyez a középpontba. Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója elmondta: „A magyar EDEN úti célok a fenntartható turizmus kiemelkedő példái, amelyek felejthetetlen élményt nyújtanak a hagyományos üdülőhelyeknél kevésbé zsúfolt és ismert helyre vágyó látogatók számára. Az EDEN kezdeményezés segít a feltörekvő desztinációk népszerűsítésében, és egész évben látogatható turisztikai célponttá alakítja őket.”

A 2011-es pályázat keretében azokat az úti célokat keresték, amelyek kiemelt szerepet játszanak az adott régió turizmusának megújításában, és turisztikai attrakciói új formában mutatkoznak be, miközben megőrzik korábbi kulturális, történelmi és természeti értékeiket. A hazai győztes a Magyarország déli részén elhelyezkedő, gyönyörű tájairól, történelmi és kulturális örökségéről ismert Mecsek lett; a pályázatot három település, Pécs, Pécsvárad és Orfű közösen adta be. A mecseki-dombságot mediterrán éghajlat jellemzi; az enyhe hőmérsékletnek köszönhetően rendkívül elterjedtek errefelé a füge-, mandula- és gesztenyefák. A régióban a vidéki látnivalókon kívül számos nagyobb és kisebb település vár felfedezésre, így a római kori város, Pécs, vagy a leginkább kiváló borairól ismert Villány.

A 2010-es pályázat azokat az úti célokat díjazta, amelyek innovatív módon közelítik meg a vízi turizmust. A nyertes Magyarország legnagyobb természetes tava, a Tisza-tó lett, amely a vízi turizmus egyre népszerűbb desztinációja. A tótól néhány kilométerre található Európa legnagyobb virágzó vízililiommal és tündérfátyollal teli mezője. A Tisza-tó és környéke számtalan lehetőségeket kínál a vezetett túráktól -amelyek során a látogatóknak megismerkedhetnek a legérdekesebb látnivalókkal - a gyógyfürdőkig, ahol a pihenni vágyók kikapcsolódhatnak és energiával töltődhetnek fel.

2009-ben az EDEN a védett területek turizmusára koncentrált. Az Írottkő Natúrpark területe változatos tájairól, egyedülálló kulturális és természeti értékeiről ismert. A Kőszegi-hegység legmagasabb csúcsa, az Írottkő 882 méteres tengerszint feletti magasságával bájos hegyi falvakra, történelmi helyekre és pazar tájakra nyújt kilátást. A gyógyító hegyi levegő és a természet nyugtató hangjai kihagyhatatlan élményt nyújtanak az Írottkő Natúrparkba látogatók számára.

2008-ban az EDEN pályázat témája az élő hagyományok és a helyi szellemi örökség voltak. Hortobágy, a magyar nyertes, Európa egyik legnagyobb természetes pusztája. 80 000 hektáros nemzeti parkjának lakói hagyományos pásztoréletmódot folytatnak. Rendezvényei, mint például a Hortobágyi Nemzetközi Lovasnapok szintén egyedülálló élményben részesítik az idelátogatókat.

2007-ben az EDEN a vidéki turizmust helyezte középpontba, a pályázat nyertese Magyarországon az Őrség lett. A tiszta levegő és az érintetlen természet igazi kikapcsolódást jelentenek, és olyan szabadtéri tevékenységeket is lehetővé tesznek, mint a lovaglás, a vezetett túrák, és egy környezetvédelmi oktatóközpontba való látogatás.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.