Heves megyei szállásadók késnek legtöbbet a számlafizetéssel

Ma számláik 62 százalékát fizetik időben a cégek, míg egy évvel korábban csupán 56 százalékát, derül ki a Bisnode nemzetközi üzleti információszolgáltató fizetési tapasztalat programjából. Nemcsak a határidőben fizetett számlák aránya nőtt, hanem a fizetési fegyelmet leíró egyéb mutatók is javultak, ugyanis a cégek rövidebb határidőre, és kisebb késéssel teljesítenek.

Az önkéntes csatlakozáson alapuló díjmentes Bisnode fizetési tapasztalat program adataiból – mely évente több mint 1,5 millió számlát dolgoz fel – az derül ki, hogy ma a cégek átlagosan 28 napos fizetési határidővel egyenlítik ki számláikat. A fizetési határidő a számlán szereplő napok száma, amíg a kiállító cég hajlandó várni a pénz beérkezéséig. Ez a szám minimálisan, de csökkent az elmúlt évben, mivel 2012-ben a cégek több mint 29 napra fizettek.

A legnagyobb fizetési határidővel a számítógép, elektronikai, optikai termék gyártásával foglalkozó vállalkozásoknál, a papíriparban és az építőiparban kell számolni, ahol 40-50 napos  az átlagos számlafizetési határidő.

Mérsékelten ugyan, de mind az átlagos fizetési határidő, mind pedig az átlagos késedelem csökkent az elmúlt időszakban. A számlák jóval nagyobb arányát fizetik határidőben a cégek, ami szintén üdvözölendő. Ez alapján azt mondhatjuk, hogy a cégek fizetési moráljában javulás történt.

Jelenleg az oktatással, az információval és kommunikációval foglalkozó cégek késnek a legtöbbet számláik kiegyenlítésével, de magas a számlafizetési késedelem a papíriparban is. A bedőlésektől igencsak fenyegetett építőipar legkésőbb fizető iparágakat felsorakoztató listán „csupán” a kilencedik.

10 szektor, ahol a legnagyobb a cégek számlafizetési késedelme:

Ssz.

Iparág

Átlagos fizetési késedelem (nap) 2013

1

Oktatás

44

2

Információ, kommunikáció

43

3

Papíripar

37

4

Humán-egészségügyi, szociális ellátás

36

5

Ingatlanügyletek

27

6

Pénzügyi, biztosítási tevékenység

26

7

Adminisztratív és szolgáltatást támogató tevékenység

25

8

Szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás

24

9

Építőipar

24

10

Művészet, szórakoztatás, szabad idő

24

A 8. helyen szereplő Szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás 24 napos átlagos késedelemmel fizették ki megrendeléseiket. A felmérés szerint a heves megyei szolgáltatóknak átlagosan 35 nap kellett, hogy kifezessék másnak, ami jár.

10 megye, ahol a legnagyobb a cégek számlafizetési késedelme:

Ssz.

Megye

Átlagos fizetési késedelem (nap)  2013

1

Heves megye

35

2

Szabolcs-Szatmár-Bereg megye

24

3

Csongrád megye

24

4

Főváros

23

5

Hajdú-Bihar megye

21

6

Somogy megye

21

7

Pest megye

20

8

Komárom-Esztergom megye

20

9

Baranya megye

19

10

Fejér megye

19

Bizakodásra ad okot, hogy javul a cégek számlafizetési fegyelme. Nem szabad elfelejteni, hogy a javulás sajnos csak igen kicsi, és még így is nagyon magas a számlafizetési késedelem és a határidő. Ma Magyarországon ugyanis átlagosan 49 napot kell egy vállalkozásnak arra várnia, hogy hozzájusson pénzéhez. Ez idő alatt történhet olyan esemény, ami a megrendelő fizetőképességét érinti, ezért nem elég szerződéskötés előtt ellenőrizni a partner megbízhatóságát, hanem folyamatosan nyomon is kell követni azt. Amennyiben olyan esemény történik, ami a fizetőképesség csökkenésére utal, érdemes időben elkezdeni a behajtást. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.