Főként gyógyszermarketingesek vettek részt Kreatív Csoport által szervezett gyógyszerkommunikációs konferencián. Az eseményen Bodó Zoltán, a Synovate vezérigazgatója azt mondta, hogy ma még az orvosok nem igazán használják az internetet, pedig előbb-utóbb online módon is kell majd válaszolniuk a betegek kérdéseire. Felmérésük alapján a páciensek erre olyannyira nyitottak lennének, hogy húsz százalékuk már most úgy válaszolt, hogy hajlandó lenne fizetni az online konzultációért. Átlagban 1350 forintért vennék igénybe ezt a szolgáltatást.
A konferencia zárásakor átadták a Magyarországon első alkalommal szervezett gyógyszerpromóciós verseny díjait: összesen 13 díj talált gazdára, ezek közül 11 kategóriadíj volt, egy elismerés az év kreatív gyógyszerpromóciós termékéért járt, egyet pedig a helyezésekből számolt legtöbb pontot elért nevező kapta.
Mint arról beszámoltunk, a Kreatív Csoport és Medical Tribune Group versenyére 25 nevezés érkezett. A Herendi Gábor rendező vezette zsűri pedig nem állított fel shortlistet, hanem közülük választotta ki a díjazottakat.
A nyertesek:
OTC gyógyszer
1. helyezett
Kirowski (Roche) - Accu-chek Active
2. helyezett
GlaxoSmithKline - Coldrex
3. helyezettek
GlaxoSmithKline - Cetebe Videoplayer branding
Publicis Reklámügynökség (Sanofi-Aventis) - "Szörnyecskék"
Vényköteles/komplex médiahasználat
1. helyezett
Tangram és Zim Reklámügynökség (Montrose) - CNS termék
2. helyezett
Egis Gyógyszergyár - CNS termék
3. helyezett
Palavics& Bacskai-Dream Produkció (Wyeth) - Kérdezze betegét!
Vényköteles/egyedi médiahasználat
1. helyezett
Tangram és Zim Reklámügynökség (Montrose) - Asztma gyógyszer
2. helyezett
Pfizer (Essence marketing) - Casino Rizikó (kardiovaszkuláris termék)
Gyógyhatású
1. helyezett
Mome Line- Mome Nonprofit (Merck) - Csak egészséges legyen!
2. helyezett
Carnation (Merck) – Babylook
Az év kreatív gyógyszerpromóciós terméke
Mome Line- Mome Nonprofit (Merck) - Csak egészséges legyen!
Az év gyógyszerpromóciós díja
Tangram és Zim Reklámügynökség (Montrose)
A konferencia előadásait letöltheti a címre kattintva:
- Bitter Brunó (Next Wave): Mire lehet használni a web2.0-s eszközöket a gyógyszeriparban?
- Bodó Zoltán (Synovate): E-Health at Home – A bedrótozott egészség?
- Gricz Mónika (Origo): Televízió vs Web 2.0 – Kibékített ellentét?
- Horváth Tamás (ENT House Budapest): Magánrendelő az interneten: hogyan használjuk a közösségi hálózatokat betegkommunikációra?
- Jóföldi Endre (Weblib): Egészségügyi tematikus keresők
- Karvalics Attila (Weber Shandwick): Digitális pr a neten
- Kocsis Gábor (Házipatika) [email protected]
- Lukács Katalin (Webbeteg.hu): Blogok és webportálok szerepe a betegedukációban
- Vitályos Csilla (Videoklinika): Az orvos-beteg találkozó a XXI.században