Fél órát reggeliznek a magyarok

A Breville a Világevővel közösen vizsgálta a reggelizési szokásokat Magyarországon.

Egyre kevesebben szánnak időt a reggelizésre Magyarországon, akik reggeliznek, azok viszont közel fél órát töltenek vele és szendvicseket, pékárut esznek. Az édes reggeli nem népszerű a magyarok körében.

Szeretné megfordítani a negatív trendet a Világevő bloggere, Jókuti András és kutatás támogatója, a Breville. A manchesteri márka és blogger célja, hogy ismét népszerűvé tegyék a reggelizést Magyarországon, ezért a Világevő közösségi média oldalán több mint egy héten keresztül gyűjtöttek válaszokat a hazai reggelizők szokásairól. A kapott adatokat Jókuti a Szabadság téren mutatta be október 25-én, miközben egyszerűen elkészíthető reggeliket készített a téren összegyűlt érdeklődőknek

Tejtermékek, szendvicsek, péksütemények – ezek a legnépszerűbb ételek azok között, akik a Világevő közösségi média oldalán feltett kérdésekre válaszoltak. Álomreggelinek a válaszadók 42 százaléka az amerikait választaná: édes és sós péksüteményekkel, gyümölcslevekkel, tarjákkal, kolbásszal – a bécsi reggeli, ami édes péksüteményekből, kenyérből, lekvárból és kávéból áll, csupán a válaszadók 8 százalékának körében népszerű.

Szendvicsekkel induló napok

A szendvicsek feltétjei között a zöldségek, zöldségkrémek a harmadik helyet érték el 20

százalékos arányukkal, felvágottakat közel másfélszer annyian tesznek a reggeli péksüteményükre, mint zöldséget. A vajak, vajkrémek messze megelőzik a 3 százalékon álló, hazánkban idegen mogyorókrémet, illetve a válaszadók 5 százalékának körében népszerű mézet.

A reggelizők 38 százaléka nem tudatosan választ kenyeret, péksüteményt: általában azt veszi meg, amit kap, 31 százalék viszont ragaszkodik a teljes kiőrlésű gabonából készülő pékáruhoz.

Kétszer annyian kávéznak, mint teáznak reggel: a válaszadók 47 százaléka főz kávét és 23 százalék teát. Fentebb láttuk, hogy a gyümölcslevek sokak álomreggelijének fontos részei, mégis csupán a válaszolók hét százaléka öblíti le reggeli szendvicsét gyümölcslevekkel. A teázók közül a legtöbben fekete teát isznak, de nem sokkal kevesebb a gyümölcs-, illetve zöld teákat választók aránya – 32 százalék, illetve 27 és 25 százalék.

Reggelitől tízóraiig

Több mint háromszor annyian reggeliznek, mint tízóraiznak a Világevőnek válaszolók közül. Érdekes, hogy a tízóraizás önmagában ritka: a tízóraizók nagyobb része reggelizik is. A reggelizők magas, 59 százalékos aránya mellett, 21 százalék tízóraizik is és 17 százalék a kizárólag tízóraizók aránya.

Nagyon kevesen, csak négy százaléknyian szánnak 30 percnél többet a reggelizésre. 10-30 percet 63 százalék, 26 százalék 5-10 percet tölt reggelivel.

A szakértők szerint ez a közel 30 perc számít soknak, sokan nem szánnak ennyi időt a reggelire – ezért döntött úgy a Manchesterből érkező márka, a Breville, hogy Jókuti Andrással társul, és együtt tesznek azért, hogy minél többen térjenek vissza a reggelizéshez és ismét növekedjen a rendszeresen reggelizők száma. A Breville hagyományosan az életminőség mellett kötelezte el magát, eszközeivel az ételek elkészítése könnyebb és gyorsabb – így a sietős reggeleken sem kell nélkülözni a finom falatokat. Jókuti Andrással a Breville ezt bizonyította a Szabadság téri Hütte Cafénál, péntek reggel. Szombat reggel a blogger és a manchesteri márka megismétli a mutatványt: ismét minden érdeklődőt vendégül látnak a Szabadság téren, hogy megmutassanak néhány trükköt és receptet, amelyekkel pár perc alatt készíthető ízletes és változatos reggeli.

A Breville eszközeivel járul hozzá a reggelizés újrafelfedezéséhez: a reggelikészítésnek stimulálnia kell az érzékeket, így ösztönözve a gasztronómia újabb és újabb rejtett csodáinak felfedezését – ez a felfedezés könnyebb, hangulatosabb és vidámabb a manchesteri márka sokszínű és sokoldalú szendvicssütőivel, vízforralóival és kenyérpirítóival.

„A Breville márka koncepciója szerint az otthonunkban is korlátlan lehetőségek és kalandok várhatnak ránk. Termékeinkkel nem kevesebbet ígérünk, mint hogy hatunk az érzékekre és segítségükkel felvértezzük vásárlóinkat a konyhaművészet megismerését célzó missziójukban, úgy, hogy közben jól szórakoznak. Nekünk, mint a márka magyarországi forgalmazójának fontos, hogy az általunk képviselt termékek kiváló minőségűek, időtállóak legyenek és a piacon újító funkciókat kínáljanak a fogyasztóknak. Mindemellett magunk is szívesen használnánk azokat és színesítenénk velük otthonainkat.” – mondta el Draskovich Renáta, a Breville hazai forgalmazójának, a Rafinanz Orbicónak a marketing menedzsere.

 

Forrás: Élelmiszer Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.