Egyre kevesebben szánnak időt a reggelizésre Magyarországon, akik reggeliznek, azok viszont közel fél órát töltenek vele és szendvicseket, pékárut esznek. Az édes reggeli nem népszerű a magyarok körében.
Tejtermékek, szendvicsek, péksütemények – ezek a legnépszerűbb ételek azok között, akik a Világevő közösségi média oldalán feltett kérdésekre válaszoltak. Álomreggelinek a válaszadók 42 százaléka az amerikait választaná: édes és sós péksüteményekkel, gyümölcslevekkel, tarjákkal, kolbásszal – a bécsi reggeli, ami édes péksüteményekből, kenyérből, lekvárból és kávéból áll, csupán a válaszadók 8 százalékának körében népszerű.
Szendvicsekkel induló napok
A szendvicsek feltétjei között a zöldségek, zöldségkrémek a harmadik helyet érték el 20
A reggelizők 38 százaléka nem tudatosan választ kenyeret, péksüteményt: általában azt veszi meg, amit kap, 31 százalék viszont ragaszkodik a teljes kiőrlésű gabonából készülő pékáruhoz.
Kétszer annyian kávéznak, mint teáznak reggel: a válaszadók 47 százaléka főz kávét és 23 százalék teát. Fentebb láttuk, hogy a gyümölcslevek sokak álomreggelijének fontos részei, mégis csupán a válaszolók hét százaléka öblíti le reggeli szendvicsét gyümölcslevekkel. A teázók közül a legtöbben fekete teát isznak, de nem sokkal kevesebb a gyümölcs-, illetve zöld teákat választók aránya – 32 százalék, illetve 27 és 25 százalék.
Reggelitől tízóraiig
Több mint háromszor annyian reggeliznek, mint tízóraiznak a Világevőnek válaszolók közül. Érdekes, hogy a tízóraizás önmagában ritka: a tízóraizók nagyobb része reggelizik is. A reggelizők magas, 59 százalékos aránya mellett, 21 százalék tízóraizik is és 17 százalék a kizárólag tízóraizók aránya.
Nagyon kevesen, csak négy százaléknyian szánnak 30 percnél többet a reggelizésre. 10-30 percet 63 százalék, 26 százalék 5-10 percet tölt reggelivel.
A Breville eszközeivel járul hozzá a reggelizés újrafelfedezéséhez: a reggelikészítésnek stimulálnia kell az érzékeket, így ösztönözve a gasztronómia újabb és újabb rejtett csodáinak felfedezését – ez a felfedezés könnyebb, hangulatosabb és vidámabb a manchesteri márka sokszínű és sokoldalú szendvicssütőivel, vízforralóival és kenyérpirítóival.
„A Breville márka koncepciója szerint az otthonunkban is korlátlan lehetőségek és kalandok várhatnak ránk. Termékeinkkel nem kevesebbet ígérünk, mint hogy hatunk az érzékekre és segítségükkel felvértezzük vásárlóinkat a konyhaművészet megismerését célzó missziójukban, úgy, hogy közben jól szórakoznak. Nekünk, mint a márka magyarországi forgalmazójának fontos, hogy az általunk képviselt termékek kiváló minőségűek, időtállóak legyenek és a piacon újító funkciókat kínáljanak a fogyasztóknak. Mindemellett magunk is szívesen használnánk azokat és színesítenénk velük otthonainkat.” – mondta el Draskovich Renáta, a Breville hazai forgalmazójának, a Rafinanz Orbicónak a marketing menedzsere.
Forrás: Élelmiszer Online