Felívelőben a nemzetközi hotelpiac

Az idei első félévben az egy kiadható szobára jutó árbevétel 19,5 százalékkal, az átlagos napi szobaár 6,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket, miközben az átlagos szállodai foglaltság 61,2 százalékról 68,9 százalékra emelkedett – derül ki a Moore Global tanácsadó és könyvvizsgáló cég által közzétett negyedéves iparági elemzésből.

A nemzetközi tanácsadó cég négy globális hotellánc: a Marriott, a Hilton, az InterContinental és a Hyatt által közzétett adatokból összeálló reprezentatív mintája alapján 108 ország több mint 23 ezer szállodája teljesítményének elemzését végzi el minden negyedévben, értékes betekintést adva a nemzetközi hotelpiac aktuális folyamataiba.

Az egy kiadható szobára jutó árbevétel (RevPAR) 2023 első félévében 110,7 dollár volt, ami nem csupán az egy évvel korábbi 92,6 dolláros értéket múlja felül, hanem immár a Covid előtti időszaknak a csúcsértékét, a 2019 első félévében mért 105,3 dollárt is. Az átlagos napi szobaár (ADR) 160,6 dollárra nőtt az egy évvel korábbi 151 dollárról, és immár 11 százalékkal haladja meg a 2019-es 144,9 dollárt. A 68,9 százalékos foglaltság pedig már alig marad el a 2019 első félévének 72,4 százalékos rátájától.

Minden kategóriában kedvező fejlődést mutatnak a számok, de különösen kiemelkedő a luxuskategóriás hotelek teljesítménye, ahol a foglaltság mértéke egy év alatt 54 százalékról emelkedett 68 százalékra. Ebben a kategóriában a RevPAR értéke már 201 dolláros (+36% éves növekedés) szinten jár, a ADR elérte a 295 dolláros szintet (+13,9%).

A vizsgált négy szállodalánc esetében a korrigált EBITDA értéke 14-18 százalékkal emelkedett egy év alatt, a működési eredmény pedig 12 százalékkal haladta meg a 2022 első féléves szintet. Csupán az elmúlt negyedév során több mint 400-zal, 23 409-re nőtt (+1,7%) a mintába tartozó szállodák száma, ennek jelentős része már meglévő hotelek csatlakozásának eredménye: az ismert brandek erősítik a piaci pozíciót és a javítják a jövedelmezőséget.

Az adatokból az látszik, hogy a nemzetközi szállodaipar a nehézségekre rugalmasan reagált és növelte ellenállóképességét, mára pedig minden korábbinál versenyképesebbé vált – értékelte az adatokat Takács Márton, a Moore Global Hotel és Turizmus munkacsoportjának globális vezetője. – Az emberek vágya az utazások iránt a lezárások feloldása után töretlenül kitart, és a gazdasági nehézségek, az inflációs hatások sem tudták visszafogni ezt a kitartó keresletbővülést. A lendület várhatóan a második félévben is kitart, bár a közel-keleti konfliktus, annak esetleges eszkalálódása érezhető visszaesést is hozhat az első féléves adatokhoz képest.”

Amint arról a Moore Global korábbi jelentése beszámolt, az érintett szállodaláncok év eleji előrejelzése 2023 egészére a RevPAR tekintetében 8 százalékos átlagos növekedést tartalmazott. Ugyanerre az időszakra figyelemreméltó, 5 százalék körüli átlagos nettó szobaszám-növekedési rátával kalkuláltak, ami egyrészt töretlen terjeszkedési erőfeszítéseiket, másrészt a köztük zajló éles versenyt tükrözi a szállodai kínálat minden szintjén.

A Moore Global elemzése teljes egészében letölthető a következő felületen: https://www.mooreglobal.hu/hirek/2023-oktober/moore-hotels-quarterly-(h1-2023)

Forrás: targetcom.hu


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.