Felkészülés a beszélgetésre

Sorozatunk mostani részét elsősorban a munkavállalóknak ajánljuk. Hasznos módszerekkel próbálunk segíteni abban, hogy az állást keresők a legjobban készüljenek fel egy interjúra, hogy minél kedvezőbb benyomást tegyenek, azaz, hogy minél nagyobb esélyük legyen az állás betöltésére.

Pontosság

Annak ellenére, hogy általában több hetet készül egy pályázó az állásinterjúra, mégis előfordul, hogy késve érkezik. Ez a legkellemetlenebb dolog, ami történhet valakivel, ezért mindenképpen hagyjunk időt az utazásra. A legjobb, ha már fél órával az interjú időpontja előtt az iroda környékére érünk, és inkább várjunk néhány percet a kocsiban, üljünk be a közeli kávézóba, vagy sétáljuk egyet. Az indulás előtt arra is gondolni kell, hogy az interjú helyszíne mondjuk a 10. emeleten van, ezért a liftre várni kell, vagy a portán nehézkes és hosszadalmas a bejutás. Ne essünk azonban át a ló túloldalára sem, hiszen az sem szimpatikus dolog, ha már húsz perccel a megadott időpont előtt az interjú készítőjének irodája előtt topogunk. A legjobb öt perccel hamarabb érkezni!

Mit viseljünk?


Bár a végső döntés nemigen múlik az öltözeten, azonban az első körben sok jelentkező azért esik ki, mert az alkalomhoz nem megfelelően öltözött fel. Bármilyen céghez megyünk is, a farmert kerüljük, de a kisestélyi sem megfelelő viselet. Általános szabály, hogy a megpályázottnál eggyel feljebb lévő pozíciónak megelelően öltözzünk fel.

Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy egy adott cég esetében mi a megfelelő viselet, válasszunk öltönyt vagy kosztümöt. Ha a férfiak konzervatív stílusú, kétrészes öltönyt viselnek, fehér vagy kék inggel, egyszerű nyakkendővel, a nők pedig egyrészes szövetruhát vagy kosztümöt alacsony sarkú cipővel, biztos a legjobb benyomást keltik. Néhány kreatívabb cégnél, pr vagy reklámügynökségi területen részesítsük előnyben a divatosságot a hivatalosság helyett. Minden esetben kerüljük azonban a túlzásokat: a sok ékszert, nők esetében az arc erős kifestését, férfiaknál a színes mintás nyakkendőt. Az öltözködésnél is fontosabb azonban a jól ápoltság. Bizonyosodjunk meg arról, hogy a ruhánk és a cipőnk tiszta, frizuránk és körmünk rendezett.

Ne felejtsünk el órát viselni! Egy aktatáska, bőrkötésű doszszié vagy filofax pedig segít komoly, megbízható szakember benyomását kelteni.

Testbeszéd

Az interjú első néhány perce a legfontosabb. A válogatást végző személy már akkor ítélkezik a képességeink felett, amikor bemegyünk a szobába. Ha már első pillanatban rossz benoymást keltünk, lehet hogy már azonnal kizártuk magukat, bármit is teszünk vagy mondunk aztán az interjú alatt. Ne felejtsük szem előtt tartani hogy ilyenkor igenis előtérbe kerülnek a szubjektív szempontok az objektívek helyett, próbáljuk meg tehát befolyásolni az interjúkérőt. A kifogástalan ápoltságunk és öltözetünk mellett sokat nyom a latban a testbeszéd, hiszen bármelyik válogató észleli, és elkerülhetetlenül reagál testünk akár legfinomabb jelzéseire is. Ime néhány alapvető szabály:

Mosolyogjunk, ha megérkeztünk, még akkor is, ha egy kicsit idegesek vagyunk!

Tűnjünk magabiztosnak!

Legyen kézfogásunk erős és határozott!

Jegyezzük meg a beszélgetőpartnerünk nevét és beosztását!

Nézzünk beszélgetőtársunk szemébe!

Beszélgessünk könnyedén, ne legyünk hivatalosak, de az őszinteségi rohamot is kerüljük!

Az interjú

A beszélgetés során a meghallgatást végzőnek először köszönjük meg a lehetőséget, hogy találkozhattunk vele, és rögtön mondjuk el, miért is érdekel bennünket ez az állás. Álljunk készen arra hogy válaszolni tudjunk a kérdéseke, és hogy magunk is feltegyünk néhányat feladatkörrel, illetve a céggel kapcsolatban. (Az interjú előtt tájékozódjunk a cégről, ez is bizonyítja felkészültségünket.) Az előre eltervezett interjú során a kiválasztást végző személy előre megszerkesztett kérdéseket tesz fel, és rövid válaszokat vár. A spontán meghallgatás során a beszélgetőpartnerünk nyitottabb kérdéseket tesz fel, ez a típusú interjú inkább egy beszélgetésre hasonlít. Próbáljuk meg gyorsan eldönteni, hogy az interjú milyen irányban halad, és ennek megfelelően reagáljunk a kérdésekre. Ha azt a stílust követjük, amit a meghallgató diktál, az jelentősen megkönnyíti az interjút, és jobb benyomást kelthetünk. Mindig figyeljük a válogatást végző személy jelzéseit, reakcióit!

Ha tudjuk, tereljük egy kicsit a beszélgetést olyan irányba, hogy megoszthassuk tapasztalatainkat, eredményeinket, eddigi teljesítményünket. Amennyiben valamelyik kérdésre nem tudjuk a választ, egyszerűen mondjuk meg, ne próbáljuk meg kerülni a témát és másra terelni a figyelmet. Erre a törekvésünkre egy tapasztalt kérdező úgyis hamar rájön. Gondoljunk arra, hogy senki sem tudhatja minden kérdésre a választ!


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.