Fellendülőben az élelmiszer-turizmus

Az evés-ivás mindig is fontos részét képezte a turizmusnak, ám az élelmiszer csak nemrég vált a turisták kiemelt szempontjává.

Korunk turistája tájékozottabb, több kultúrát ismer, és változatos úticélokat keres. A helyi élelmiszerek az ismeretlen kultúrák megismerésének kapuiként szolgálnak, amellyel nemcsak az ételkészítés, hanem maga az evés kultúrája tárul fel, maradandó élményt kínálva ezzel a látogatóknak.

Közel hozni az élelmiszert

Sok minden belefér az élelmiszer-turizmus kategóriájába, hiszen az lehet kereskedelmi vagy hazai, ünnepi vagy hétköznapi esemény, beleértve az éttermek, fesztiválok, szakácskönyvek, speciális élelmiszerüzletek, élelmiszerekkel kapcsolatos prospektusok, élelmiszer-és bortúrák és ehhez hasonló szolgáltatások kínálta programokat, amelyek közel hozzák az élelmiszert, mint terméket. Nem szólva arról a tudásbázisról, amit az ételek és italokra alapozva a különféle vallások, hagyományok, szokások jelentenek az érdeklődők számára.

Nem az evés a lényeg

Elmondható, hogy az élelmiszer-turizmust a hagyományos gasztronómiai célpontok, (Franciaország, Olaszország), vagy a feltörekvők, mint a Vietnám vagy Omán formálják, ahol a gasztronómia, az élelmiszer nagy vonzerővel bír. Nem csoda, hogy más desztinációk is felismerték az élelmiszer-idegenforgalomban rejlő nagy lehetőséget. Elég Dél-Afrikát és Kaliforniát megemlíteni, de más piacok is próbálják élelmiszereiket a legvonzóbb fényben feltüntetni. Az utazás élvezetének részévé vált kipróbálni egy szokatlan konyhát, és nemcsak az evés öröme miatt, hanem mert így a turista azt is megtudhatja, hogy mi az a szarvasgomba, hogyan készül a parmezán vagy a bor.

Turistacsalogató élelmiszer kiállítók és kóstoló-turizmus

Az utazás kiállítások mostanság ideális platformot kínálnak az élelmiszer-turizmusnak, egy ország vagy egy régió részének kiállításaként, vagy mint egy önálló élelmiszerrel kapcsolatos esemény attrakciójaként. A kiállítók is kiemelt helyen mutatják be a hagyományos ételeiket a a standjaikon, ezzel is megspékelve a turisztikai ajánlataikat.

„Rengeteg kiállító kínál öko-gasztronómiai élményeket mi pedig pro-aktív módon szeretnénk ösztönözni a vállalkozásokat ezen a területen – nyilatkozta Antonio Dell'Aquilano, az ITTFA (International Tourism Trade Fare Association) jelenlegi elnöke és hozzátette: ez a kezdeményezés igen kedvező fogadtatásra talált, mert a marketingeseink is felismerték az ételek és italok turizmusban betöltött szerepét.”

A kóstoló turizmus tehát egy figyelmet érdemlő, igen dinamikusan növekvő terület, amely a recesszió által sújtott turisztikai célpontok számára is mentsvárként szolgálhat.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.