Felmérés a nyaralási szokásokról

Tengerparti strandon szeret nyaralni a magyar felnőttek többsége. Utána a szabadság kellemes otthoni eltöltése következik, majd tópart, hegyek, illetve vidéken valahol. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet húsz országban végzett felmérése a nyaralási szokásokról.

Nyaralást a következő tizenkét hónapban a magyar felnőttek 42 százaléka tervez. Közülük legtöbben Magyarországon szándékoznak pihenni. Más országok közül a legkedveltebb úti cél Horvátország, amit szorosan követ Görögország és Spanyolország, majd Ausztria és Olaszország.

Az Európai Unió májusi bővítése nem nagyon befolyásolja a magyarok utazási kedvét. A válaszadók mindössze 11 százaléka szándékozik a velünk együtt csatlakozott tagország valamelyikét felkeresni. Közéjük persze nem csak a távoli balti országok tartoznak, hanem olyan közeli, hagyományos úti célok is, mint Szlovákia, Csehország vagy Lengyelország üdülőhelyei. Az új uniós tagországok közül, ha lenne rá lehetősége, legtöbb honfitársunk Ciprust keresné fel, majd Málta következik, és csak utánuk sorrendben Szlovákia, Lengyelország és Csehország.

Az új EU-tagországok közül Magyarországra, mint úti célra legnagyobb arányban az osztrákok kíváncsiak. Ausztria minden harmadik polgára szeretne rövidebb-hosszabb ideig Magyarországon körülnézni, ha tehetné. A második legnagyobb érdeklődés Szlovéniában tapasztalható, ahol minden hatodik felnőtt jönne szívesen Magyarországra.

Nyaraláskor a legtöbb magyar kedvenc időtöltése vagy a városnézés egybekötve múzeumok, történelmi emlékművek, katedrálisok megtekintésével, vagy pedig a sétálás. Harmadik legtöbb szavazatot kapta a napozás, negyediket a sportolás. Ötödik legnépszerűbb az olvasás.

A húsz vizsgált országban a 15 éves és idősebb népességet fontos szempontokból reprezentáló 500– 2200 (Magyarországon 1000) lakost kérdeztek meg személyesen nyaralási szokásaikról és vágyaikról.

Tengerparti strandokra általában inkább a városi lakosok vágynak. A szabadságukat szívesen otthon töltők főleg falun, mezőgazdasági területeken élnek. Például tíz orosz közül hatan maradnak szívesen otthon. A 30 éven aluliak sokkal nagyobb arányban kedvelik a tengerparti nyaralást, mint az 50 éven felüliek. Minél idősebbek válaszolnak a nyaralásra irányuló kérdésekre, annál nagyobb arányban kedvelik a hegyeket, az otthoni pihenést vagy általában a vidéki helyeket.

Magyarországon a tópart előkelő harmadik helye nyilván a Balaton népszerűségének köszönhető. A rekorderek viszont „az ezer tó országában” élő finnek, akik közül majdnem minden második kedveli a tavak partját. Érdekes, hogy a jövedelem nem játszik nagy szerepet a nyári úti célok kiválasztásában. Kivéve az otthon maradást, amit különösen az alacsony jövedelmű háztartásokban élők preferálnak, valószínűleg kényeszűségből. Másik jellemzőjük, hogy viszonylag kevesebb nyaralást terveznek, mint a magasabb keresetűek.

Az olvasás nyaralás alatt az olaszok körében a legnépszerűbb. Ahogyan az olasz, úgy a magyar nők között is sokkal nagyobb a szívesen olvashatók aránya, mint a férfiaknál.

Napozásban a spanyol nők verhetetlenek. De a nemek között Magyarországon is jóval több a napozni szerető nő, mint férfi. Ugyanígy a sétálás is inkább jellemző a magyar nőkre, mint férfiakra.

A sportolás nyaralás közben az 50 évesnél idősebbek körében egyre kevésbé jellemző. A mozgás leginkább a 30 évesnél fiatalabbak számára vonzó. Jövedelem szempontjából az átlagosnál magasabb keresetűek inkább járnak étterembe, mint a többiek, szívesebben is sportolnak és napoznak.

Az EU bővítése nem nagyon keltett érdeklődést az új tagországok iránt. A kevés érdeklődő többsége 50, sőt inkább 30 évesnél fiatalabb. Mindenütt Ciprus és Málta a favorit, nyilván a tengerparti strandolás és napozás miatt.

Lengyelországba szívesen utazna minden harmadik francia fiatal, és annál is több amerikai. Csehország szintén a francia ifjúság egyik kedvence, és a finnek is szívesen utaznának oda. A felkeresni szándékozott országok kiválasztásában a jövedelem nem játszik érzékelhető szerepet. Viszont azok között, akik egyáltalán utaznának valamelyik új EUtagországba, az alacsony keresetűek az átlagosnál kevesebben vannak


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.