Félmilliárdot költenek a mohácsi történelmi emlékparkra

A tervek szerint ötszázhetven millió forintot költenek a gyászos emlékezetű mohácsi csata 450. évfordulóján átadott, egykoron évente százezer, manapság legfeljebb húszezer látogató által felkeresett sátorhelyi történelmi emlékpark felújítására.

A Young & Rubicam (Y&R) és a Publicis Dialogue dolgozhat a jövőben a Pannon távközlési cég reklámjain a jövőben. A július közepén meghirdetett egyfordulós, meghívásos tenderen a két nyertesen kívül a márkán 2006 óta dolgozó Ogilvy is indult, de nem sikerült megtartaniuk a Pannon-megbízást.

A két nyertes nem egyenlő arányban osztozik a Pannon számára hangsúlyozottan egyenlő jelentőséggel bíró reklámfeladatokon: a nagyobb médiabüdzsével rendelkező lakosságnak szóló hang- és adatalapú szolgáltatások ATL kommunikációját a Y&R intézheti, a Publicis Dialogue pedig az üzleti ügyfeleknek kínált, hang- és adatalapú szolgáltatások reklámjaiért felel.

„A Pannon reklámfeladatai annyira összetettek, olyan mennyiségű munkát jelent az ügynökségeknek, hogy a Y&R vagy a Publicis Dialogue külön-külön nem tudták volna ellátni ezt a feladatot, ezért döntöttünk úgy, hogy megosztjuk a feladatokat” – fogalmazott Kallós András, a Pannon marketingkommunikációs igazgatója.

Másik szint
Arra a kérdésre, hogy miért érezték fontosnak az ügynökségváltást, Kallós a következőt válaszolta: „Az előző kommunikációs irány teljesen jól működött abban az életszakaszban, amiben a Pannon az elmúlt három évben volt. Most viszont eljött az idő, amikor a Pannont egy másik szintre kell emelni, ehhez új gondolatok, új megközelítés kell, amiben a tender tanúsága szerint a másik két ügynökség jobbat mutatott”.

Persze eleve nem sok ügynökségnek adott lehetőséget a Pannon a bizonyításra. Kallós András elmondta, a tender kiírása előtt sok ügynökség munkáját áttekintették és a referenciák mellett figyelembe vették azt is, hogy melyik ügynökségekkel milyen korábbi tapasztalat van a Pannon-dolgozók körében. „Végignézve az el-nem-kötelezett ügynökségi listát úgy gondoltuk, hogy a meghívott három ügynökség állt a legközelebb a Pannon által képviselt értékekhez és gondolkodáshoz” – kommentálta a meghívási folyamatot Kallós András.

Pontosan az el nem kötelezettség miatt volt meglepő a tender első szakaszában a Publicis Dialogue felkérése, mert az anyaügynökség, a Publicis a Magyar Telekomnak (MT) dolgozik: nem kizárólagos partner ugyan, de benne van abban az ügynökségi körben, amely cégek belső tendereken kampányonként küzdenek egy-egy MT megbízásért.

Papp Zsuzsa, a Publicis ügyvezetője a „mi lesz most?” kérdésre nem tudott pontos választ adni, mert most folynak az egyeztetések a jövőbeni együttműködés részleteiről. „A Publicis Dialog és a Publicis különálló cégek, ugyanakkor egy fedél alatt, egy épületben működnek, így mindenképpen kérdéseket vetne fel az adott körülmények között két, egymással versenyző céget kiszolgálni. A Pannonos megállapodás azonban még annyira friss, hogy nincs meg még a kész forgatókönyv és a terv a Telekommal kapcsolatban” – érvelt Papp Zsuzsa. Liptay Gabriella, a Magyar Telekom lakossági marketingigazgatóságának integrált kommunikációs ágazati vezetője egyelőre nem kívánt részleteket megosztani a cég és a Publicis közötti együttműködés jövőjéről.

Ketten egyért
A két nyertes ügynökségnek nem kell majd versenyeznie a Pannon kampányokért, a cég ugyanis nem pool rendszerben foglalkoztatja a cégeket. A Publicis csak az üzleti ügyfeleket célzó kommunikációt viszi, a Y&R pedig a lakossági ügyfeleknek szóló termékek ATL kommunikációját kezeli. „Nagyon fontosnak tartom, hogy mindkét ügynökség vezető ügynökség abban az értelemben, hogy a saját területén a legjobbnak kell lennie. Az egyes kampányok előtt nem egymással kell megküzdeniük, hanem a feladatokkal. Véleményem szerint egy ügynökség akkor tudja kihozna magából a legjobbat, ha egy-egy területet önállóan visz és nem kell kampányonként versenyeznie” – mondta Kallós András, aki azt is hozzátette, közös gondolkodást, sok találkozót és egyeztetést vár el a két együttműködő partnertől, és nem fél attól, hogy a kommunikáció szétesik.

Arra a kérdésre, hogy milyen irányba terelik a márkát, Kallós csak annyit válaszolt, hogy az alapvető értékek megmaradnak, de több érzelemmel és erőteljesebben jeleníti meg majd a Pannon saját márkavilágát. „Drasztikusan nem lehet megváltoztatni egy márkát, ez nem is cél, mert a Pannon egy nagyon jó pozícióban lévő márka” – mondta a marketingkommunikációs igazgató.

Az új kommunikációs stratégia elindításáig még a korábbi irány fut, de eltűnik a reklámokból a korábbi szereplőgárda, a fiatal férfi, a kutya és a sok szőke lány.

Jelentős növekedés lesz
A lakossági ügyfeleknek szóló kommunikációért felelős ATL megbízási szeletet elnyerő Y&R nem először környékezte meg a Pannont. Legutóbb 2008 őszén, a Team-mel közösen indultak az akkor szintén tendert kiíró cégnél, amely később maradt eredeti ügynökségénél az Ogilvynél. „A tavalyi tenderen elég jól szerepeltünk, valószínűleg jó benyomást tettünk a marketingesekre, ezért hívtak meg idén is” – mondta Aczél László, a Y&R ügyvezető igazgatója. Akkor végül nem nyertek és sok más ok mellett ez is hozzájárult ahhoz, hogy a Team reklámügynökségnek év végén be kellett zárnia.

A Y&R-nál még nem készült el az új szervezeti struktúra, de Aczél elmondta, hogy biztosan fel kell venniük 6-8 új munkatársat, és át kell alakítani az eddigi munkafolyamatokat.               

A Pannon márkát 2005. év végén nyerte meg az Ogilvy miután a cég több mint tíz évig a McCann Ericksonnal dolgozott. Az akkori ügynökségváltás egybeesett a Pannon márkanév-váltásával, amikor a névből levágódott a GSM és új logót és arculatot is bevezették.

Díjnyertes Pannonos munkáink
Díj típusa Évszám Munka megnevezése
Ringier Print Awards - 1. hely 2006 MMS sajtóhirdetés
Effie Awards - shortlist 2006 "Virág" brand refreshment kampány
Golden Dove - 1. hely 2007 Flottakövetés DM-levél
David Awards* - 1. hely 2008 1000 perc TV-reklám
Effie Awards - 2. hely 2008 1000 perc kampány
Ringier Print Awards - shortlist 2009 Mobil Internet sajtóhirdetés
* Az Ogilvy regionális, közép-kelet-európai kreatív versenye.

„Nagyon sajnáljuk, hogy a jövőben nem járulhatunk hozzá a Pannon márka további építéséhez. Az Ogilvy és a Pannon az elmúlt négy évben szoros stratégiai partnerkapcsolatban működött együtt, ez indokolta azt is, hogy egy 100 százalékig dedikált csapat dolgozott a márkán. A csapat thinktankje, a szenior account, stratégiai és kreatív vezetése ezen a tenderen is igen magas színvonalú szakmai munkát végzett, így a veszteség ellenére sincs miért szégyenkeznünk. Sajnálatos azonban az a tény, hogy a 100 százalékos dedikáltság miatt, a Pannonon dolgozó kollégák jelentős részétől meg kell válnunk. Természetesen mindent megteszünk annak érdekében, hogy a WPP hálózaton belüli minél több kolléga folytathassa munkáját. A további munkához sok sikert kívánunk mind a Pannonnak, mind pedig a nyertes ügynökség(ek)nek.” – mondta Pető-Dickinson Andrea, az Ogilvy vezérigazgatója.
 


Az Ogilvy válogatása a Pannon-reklámokból:

 

{video|id=574|width=425|height=344}

 

{video|id=575|width=425|height=344}

 

{video|id=576|width=425|height=344}

 

{video|id=577|width=425|height=344}

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.