Ismertetik: a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. az elmúlt két hónapban már nem tudta alkalmazottai bérét kifizetni, több beszállítójának is tartozik. Az MBM-t 2005. májusában alakította, a szőlő-bor ágazat 13 meghatározó szakmai szervezete. Feladata a közösségi bormarketing alap - a bor forgalomba-hozatali járulékának a marketingre fordítható része - felhasználásának koordinációja. Elsősorban operatív feladatokat végez, támogatja és kiegészíti az agrárminiszter által kinevezett döntéshozó testület, a Bormarketing Bizottság, valamint az Agrármarketing Centrum (AMC)tevékenységét. Az MBM érdemi tevékenységét 2007-2008-ban kezdte meg. Az alapítók ismertetik: a kialakult helyzet tisztázására november 25-én taggyűlést tartottak. A tájékoztató szerint belföldi marketing kampányra összesen bruttó 330 millió forintot költöttek, a közpénzek felhasználásának szigorú feltételei mellett. A közlemény rámutat: ennek köszönhetően a közösségi bormarketing beindult, már mutatkoznak az eredmények. A közlemény emlékeztet arra, hogy az MBM ügyvezetése és tulajdonosai már ez év júliusában jelezték a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumnak (FVM), hogy az idei működéshez szükséges forrás biztosítására szeptemberig feltétlenül szükség van. Ennek átadási formáját azonban sem a minisztérium, sem az AMC azonban a mai napig nem találta meg - mutatnak rá. Az augusztus 1-jéig járó - a járulék befizetések alapján számított - működésre fordítható pontos összeget is csak november 2-án közölte a minisztérium - teszik hozzá. Így mára egyértelművé vált - állítják a tulajdonosok -, hogy az MBM finanszírozását az eddigi, pályázati forma nem tudja biztosítani. A szaktárcánál emiatt már felmerült az MBM működését szabályozó rendelet módosítása. (MTI)
Felszámolásra juthat a Magyar Bormarketig Nonprofit Kft.
A Magyar Bormarketig Nonprofit (MBM) Kft. tulajdonosai szerint sürgős segítségre szorul, ezért Gráf József agrárminisztertől kérik, hogy december 15-ig találjon megoldást arra, hogy a már befizetett járulékokból a kft. hozzájusson ez évi munkája ellenértékéhez. Ha azonnali intézkedés nem történik, a kft. felszámolása elkerülhetetlen - állítják a tulajdonosok az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményükben.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.