Fényjáték

Amikor először találkoztak, rögvest eldöntötték, közösen képzelik tovább a jövőt. Egyikük – Szetei Krisztián – 25 nm-es villanyszerelési kiskerüzletet „vitt” Pesten, másikuk – Orbán Zoltán – pedig egész más területen dolgozott, hiszen vidéken szállodai üzemeltetéssel foglalkozott. Zoli (Z) annyit tudott a lámpák, világítás világáról, mint bárki más (vagyis nem sokat), mégis azonnal elkezdték megbeszélni a közös lámpaüzlet bérlésének lehetőségét.

Így is történt. A két srác rögtön nagyot álmodott: a Kertész utcai bemutatóterem, ahová átköltöztették Krisztián (K) miniüzletét, jóval nagyobb volt, mint amekkora józan ésszel vállalható lett volna. Azonban kockáztattak – és bejött.

TIZENKILENCRE HÚZTAK LAPOT

Azonnal kibővítették Krisztián portfólióját: árultak a kiskertermékeken kívül lámpatesteket, és mindenféle felszerelési tárgyat, ami a világítástechnika témán belül (majd később azon túl is) csak belefért. Már vagy öt éve a Kertész utcai bemutatóteremben dolgoztak, amikor elsétáltak egyszer együtt a Zsinagógával szemközt, a Wesselényi utca sarka felé. Meglátták a kétszintes, bérlőre váró üres helyet, és már látták is benne a Magyarországon egyedülálló, kétszintes, kizárólag topminőséget kínáló bemutatótermet, alul hangulatos kávézóval, fentSpot közös, pazar terekkel, ahol mindenütt Tom Dixon lámpák fényei ragyognak, és ahol magyar és máshonnét érkező topdesigntermékek – a világítótesteken kívül székek, asztalok, ágyak és más berendezési és használati tárgyak – kiállítva láthatók, meg persze akár ki is próbálhatók.

SZERELEM ELSŐ LÁTÁSRA

Mielőtt rátérnénk a 900 nm-es kétszintes, Wesselényi utcai luxustér rövid bemutatására, azért érdemes megemlíteni, miképp történt a Tom Dixon lámpák becserkészése Szetei–Orbán módra.

Ugyanis félreértés ne essék, nem az angol topdesignbrand képviselői szálltak repülőre, és jöttek el kezüket tördelve a lelkes magyar srácokhoz, hogy rábeszéljék őket, ugyan forgalmazzák már ezentúl a termékeiket Magyarországon, hanem pont fordítva történt.

Krisztiánék itthon pillantották meg először a lámpák királyát egy étterem díszeként, és szerelem lett ez első látásra. Felvették a kapcsolatot az angolokkal (nem volt egyszerű), kértek és kaptak végül teljes 20 percet arra, hogy meggyőzzék a menedzsmentet, náluk alkalmasabb nincs arra, hogy e csodalámpákat Magyarországon forgalmazza. Lehengerlő üzleti terv, magabiztos angolsággal előadva – a felkészülésre mindössze két napjuk volt. És sikerült! Megegyeztek ott helyben (kézfogással, hiszen gentleman körökben ez bőven elég), de persze azért kizárólasságot nem kaptak első körben – az később, sikeres üzletmenetüket látva valósulhatott meg.

WE ARE THE CHAMPIONS

Három éve költözött át a SOLINFO csapata új, kétszintes bemutatótermükbe, a tavalyi lett a topév életükben. A professzionális világítástechnika mellett időközben alaposan kibővült a portfóliójuk: bútorok, kiegészítő design termékek – köztük jelentős mértékben magyar tervezők darabjai – szerepelnek benne. Partnereik a hazai legjobb belsőépítészek, a világ vezető gyártóitól beszerzett termékeiket magánházak berendezői (köztük bőséggel lakossági ügyfelek is), éttermek, szállodák, irodaházak belső tereinek megvalósítói keresik.

„Világítástechnikában mi vagyunk a legjobbak” – vallják, és ma már nemcsak egyedülálló választékkal rendelkeznek lámpákból, hanem design-élménykávézót is nyitottak a földszinti térben (amely egyben shopként is funkcionál). Világítástervező irodával is bővült a termékpalettájuk, ahol több mint két évtizednyi tapasztalatukat kamatoztatják.

Különleges alakú, exkluzív megjelenésű bemutatótermük, amely egyben a cég tárgyalótere is ügyfeleikkel és lehetséges partnereikkel, annyira egyedien beosztású és berendezésű, hogy akár azt is elhinnénk, ha valaki a fülünkbe súgná, hogy a Mars-komp az egyik szegletből, egy meghökkentő tükör- és üvegkompozíció mögül, némi fényjáték kíséretében hamarosan indul.De azért ne higgye senki, hogy ezek a fiúk itt és most – a high-design bútorok és dekoratív világítástechnika szinte teljes skáláját bemutatva és kínálva – megállnak majd, és elégedetten dőlnek hátra. Bár ma már a tervezéstől az összeszerelésig vállalják termékeik elhelyezését (saját tervezésű falpanelt is kínálnak már), biztos nem telik el úgy akár a mostani év sem, hogy ne rukkolnának elő valami újdonsággal. „Csak olyannal, ami nekünk tetszik” – vallják. Tervük az, hogy 10-15 év múlva is piacvezetők lesznek majd, de elképzelhető, hogy másképp. „Family business a miénk” – mondják, és tényleg mindenről együtt, közösen döntenek. Csapatuk tagjai is belelátnak az üzletmenet teljes munkafolyamatába, teljesen máshogy működik a SOLINFO, mint egy multicég. Ez lehet sikerük titka? Vagy jó ízlésük és végtelen munkabírásuk? Vagy különleges hozzáállásuk a hozzájuk betérőkhöz? Nem valószínű. Inkább mindez együtt, összeadódva lehet a magyarázat. „Életünk legjobb döntése volt, hogy összeálltunk” – vallják ma is, és eredményeiket látva, úgy tűnik, igazuk lehet.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.