Így is történt. A két srác rögtön nagyot álmodott: a Kertész utcai bemutatóterem, ahová átköltöztették Krisztián (K) miniüzletét, jóval nagyobb volt, mint amekkora józan ésszel vállalható lett volna. Azonban kockáztattak – és bejött.
TIZENKILENCRE HÚZTAK LAPOT
Azonnal kibővítették Krisztián portfólióját: árultak a kiskertermékeken kívül lámpatesteket, és mindenféle felszerelési tárgyat, ami a világítástechnika témán belül (majd később azon túl is) csak belefért. Már vagy öt éve a Kertész utcai bemutatóteremben dolgoztak, amikor elsétáltak egyszer együtt a Zsinagógával szemközt, a Wesselényi utca sarka felé. Meglátták a kétszintes, bérlőre váró üres helyet, és már látták is benne a Magyarországon egyedülálló, kétszintes, kizárólag topminőséget kínáló bemutatótermet, alul hangulatos kávézóval, fentSpot közös, pazar terekkel, ahol mindenütt Tom Dixon lámpák fényei ragyognak, és ahol magyar és máshonnét érkező topdesigntermékek – a világítótesteken kívül székek, asztalok, ágyak és más berendezési és használati tárgyak – kiállítva láthatók, meg persze akár ki is próbálhatók.
SZERELEM ELSŐ LÁTÁSRA
Mielőtt rátérnénk a 900 nm-es kétszintes, Wesselényi utcai luxustér rövid bemutatására, azért érdemes megemlíteni, miképp történt a Tom Dixon lámpák becserkészése Szetei–Orbán módra.
Ugyanis félreértés ne essék, nem az angol topdesignbrand képviselői szálltak repülőre, és jöttek el kezüket tördelve a lelkes magyar srácokhoz, hogy rábeszéljék őket, ugyan forgalmazzák már ezentúl a termékeiket Magyarországon, hanem pont fordítva történt.
Krisztiánék itthon pillantották meg először a lámpák királyát egy étterem díszeként, és szerelem lett ez első látásra. Felvették a kapcsolatot az angolokkal (nem volt egyszerű), kértek és kaptak végül teljes 20 percet arra, hogy meggyőzzék a menedzsmentet, náluk alkalmasabb nincs arra, hogy e csodalámpákat Magyarországon forgalmazza. Lehengerlő üzleti terv, magabiztos angolsággal előadva – a felkészülésre mindössze két napjuk volt. És sikerült! Megegyeztek ott helyben (kézfogással, hiszen gentleman körökben ez bőven elég), de persze azért kizárólasságot nem kaptak első körben – az később, sikeres üzletmenetüket látva valósulhatott meg.
WE ARE THE CHAMPIONS
Három éve költözött át a SOLINFO csapata új, kétszintes bemutatótermükbe, a tavalyi lett a topév életükben. A professzionális világítástechnika mellett időközben alaposan kibővült a portfóliójuk: bútorok, kiegészítő design termékek – köztük jelentős mértékben magyar tervezők darabjai – szerepelnek benne. Partnereik a hazai legjobb belsőépítészek, a világ vezető gyártóitól beszerzett termékeiket magánházak berendezői (köztük bőséggel lakossági ügyfelek is), éttermek, szállodák, irodaházak belső tereinek megvalósítói keresik.
„Világítástechnikában mi vagyunk a legjobbak” – vallják, és ma már nemcsak egyedülálló választékkal rendelkeznek lámpákból, hanem design-élménykávézót is nyitottak a földszinti térben (amely egyben shopként is funkcionál). Világítástervező irodával is bővült a termékpalettájuk, ahol több mint két évtizednyi tapasztalatukat kamatoztatják.
Különleges alakú, exkluzív megjelenésű bemutatótermük, amely egyben a cég tárgyalótere is ügyfeleikkel és lehetséges partnereikkel, annyira egyedien beosztású és berendezésű, hogy akár azt is elhinnénk, ha valaki a fülünkbe súgná, hogy a Mars-komp az egyik szegletből, egy meghökkentő tükör- és üvegkompozíció mögül, némi fényjáték kíséretében hamarosan indul.De azért ne higgye senki, hogy ezek a fiúk itt és most – a high-design bútorok és dekoratív világítástechnika szinte teljes skáláját bemutatva és kínálva – megállnak majd, és elégedetten dőlnek hátra. Bár ma már a tervezéstől az összeszerelésig vállalják termékeik elhelyezését (saját tervezésű falpanelt is kínálnak már), biztos nem telik el úgy akár a mostani év sem, hogy ne rukkolnának elő valami újdonsággal. „Csak olyannal, ami nekünk tetszik” – vallják. Tervük az, hogy 10-15 év múlva is piacvezetők lesznek majd, de elképzelhető, hogy másképp. „Family business a miénk” – mondják, és tényleg mindenről együtt, közösen döntenek. Csapatuk tagjai is belelátnak az üzletmenet teljes munkafolyamatába, teljesen máshogy működik a SOLINFO, mint egy multicég. Ez lehet sikerük titka? Vagy jó ízlésük és végtelen munkabírásuk? Vagy különleges hozzáállásuk a hozzájuk betérőkhöz? Nem valószínű. Inkább mindez együtt, összeadódva lehet a magyarázat. „Életünk legjobb döntése volt, hogy összeálltunk” – vallják ma is, és eredményeiket látva, úgy tűnik, igazuk lehet.