A tanulmány rámutat: a reptér elhelyezkedése, kedvező megközelíthetősége, a potenciális kiutazók száma megkülönbözteti az Alba Airportot a többi magyarországi másodlagos reptértől, mindezek alapján minden esélye megvan ahhoz, hogy az ország második legnagyobb, diszkont-modell alapján üzemeltetett nemzetközi repülőtere legyen. Az alacsony díjszabás biztosíthatja minél több légitársaság érkezését, új járatok magasabb gyakorisággal való üzemeltetését. A „low cost – charter” stratégia sikerességét erősíti, hogy a repülőtér fejlődése és fejlesztése a tulajdonosok és a régió, illetve Budapest közös érdeke. A tervek szerint az Alba Airport a fővárosi repülőtérhez viszonyítva 50 százalékkal lesz kedvezőbb árfekvésű.
Az Alba Airport stratégiai lokációjának köszönhetően a vonzáskörzetében élő potenciális utasok száma közel megegyezik az eddig egyedüli fővárosi repülőtér hasonló számával, olvasható a tanulmányban. A repülőtársaságok számára meghatározó mutató – az autóval elérhető vonzáskörzet – alapján, 60 perces vezetési időt figyelembe véve 1,8 millió lakos, 90 perc esetén pedig 3,6 millió lakos érhető el potenciális utasként. A gépkocsival érkezők számára alacsony költségű parkoló-terület kerül kialakításra, biztosítva a hosszabb távon parkoló utasok számára az olcsó parkolás lehetőségét. A tervek között szerepel olyan alacsony díjszabású autóbusz járatok elindítása a régió fontosabb pontjaihoz (Budapest, Székesfehérvár, Siófok, Velence, stb.), amelyek garantálják a potenciális utasok számára a gyors, egyszerű és olcsó repülőtér-elérést.
Vonzó lehet az Alba Airport egy új turisztikai szegmens számára, hiszen jó néhány jelentős légitársaság a jelenlegi ferihegyi árképzés miatt eddig nem célozta meg Magyarországot. Tekintettel arra, hogy a repülőtér fókuszában a low-cost és charter járatok állnak, a teljes utasforgalom 50-60%-a várhatóan külföldi utas lesz. Az indulástól számított ötödik évben a szállított teljes utaslétszám el érheti az évi 1,5 millió utast, amely a jelenlegi ferihegyi utasforgalomnak közel 20%-a.