Nyomon követhető forgalom
„Árérzékeny, de kezelhető közönség látogat ki a tömegrendezvényekre” – kezdte előadását Gerendai, akinek esetében könnyebb felsorolni, mivel nem foglalkozik. Érdekeltségei köréből mindenesetre érdemes kiemelni Magyarország első Michelin-csillagos éttermét, a Costest, a Szigetet, a Balaton Soundot, a soproni VOLT Fesztivált és a budai Gourmet Fesztivált. Balatoni rendezvényük kapcsán megjegyezte, igaz, idén rossz helyre került a gasztroudvar, azonban a speciális fizetési rendszernek köszönhetően (amelyet minden tömegrendezvényük során alkalmaznak) pontosan nyomon tudják követni, hogy változik a bevétel, és ez alapján kiderült, nem alakult rosszul a vendégforgalom. Felhívta a szakma figyelmét arra, hogy nem elég jó minőségű ételt hozni egy rendezvényre – a körítés, ez esetben a pavilon kinézete, megjelenése sem mindegy. Számára elfogadhatatlan, ha egy tömegrendezvényen a rendezők nem nézik meg, ki vállalja a cateringet, hanem „majd valaki megcsinálja” felkiáltással kötik meg a szerződést a legolcsóbb ajánlattévővel a jelentkezők közül. Végül a kitelepülés Gerendai-féle szabályairól is hallhattunk: nem kell minden alkalomra eszközöket bérelni (érdemes a legfontosabbakat magunk számára beszerezni), azonban a könnyen felállíthatóság, lebonthatóság, a praktikum ajánlatos. Mivel nagy a túlkínálat a cateringben, szerinte hamarosan letisztul a mezőny, és csak a minőséget kínáló catering maradhat meg a vendéglátói piacon.
Az Élmény a lényeg
Gerendai előadásához szorosan kapcsolódott a budaörsi Coninvest cég alapító-ügyvezetője, Kertész Mirjam prezentációja, akinek cége korábban szakkiállítások állandó szereplője volt, néhány éve azonban váltottak, és inkább nagyközönségnek szóló kiállítások résztvevőivé váltak. Ennek egyik oka az ügyvezető asszony elmondása szerint a szakmai kiállítások látogatószámának csökkenése, a másik pedig az, hogy az emberek ma inkább különleges programot, élményt várnak egy kiállítástól, nem pedig száraz bemutatót. A hűvös idő beköszöntével egy új, igen hasznos, topminőségű brit innováció importőre, a Stylus Design Kft. ügyvezetője, Gábor Anett mutatott be egy új elektromos kültéri melegítő eszközt, amely rövid múltja ellenére annyira sikeres, hogy már 26 országban forgalmazzák. A topsztorihoz nyilván hozzájárul, hogy nemcsak energiatakarékos, gáz- és szén-dioxid-mentes kültéri fűtésmegoldásról van szó, annyira biztonságos is, hogy bárki megfoghatja használat közben, mert nem égeti a bőrt, de vizet vagy bármilyen folyadékot is locsolhat rá, a Chillchasernek meg sem kottyan – vígan fűt tovább.
A gázszámla önmagáért beszél
Az energiaszolgáltatás jegyében hangzott el az a profin, több oldalról összerakott előadás, amelynek három szereplője közül kettő – Szilágyi Csaba és Fogas Máté – az egyik nagy, a hazai piacon is jelen lévő, földgázelosztással és kereskedelemmel foglalkozó multinacionális cég, a GDF Suez képviseletében érkezett hozzánk, és magukkal hozták Szajbert Pétert is, aki a Hotel Ramada Balaton energetikus beszerzője, és az Almádiban lévő szálloda energetikaikereskedő-váltásának okairól beszélt. Adott egy megszívlelendő tanácsot is a szakmának: minden hasonló esetben nyugodt szívvel írjanak ki pályázatot, mert így összevethető a pályázó gázcégek ajánlata (ez nem kerül semmibe), és a legjobb választható ki. Fogas Máté (GDF Suez) két gázszámlát mutatott vendégeinknek, és elmagyarázta, mit érdemes a számok, adatok tengerében egy szállodásnak, éttermesnek figyelmesen megnéznie. Majd a multicég külső partner menedzsmentvezetője, Szilágyi Csaba mutatta be röviden a hazai szabadpiacon aktívan jelen lévő, amúgy 260 országban sikerrel működő vállalat arculatát és négy pontban összegezhető stratégiáját: ez dedikált, személyes kapcsolattartást, szakmai tanácsadást, minimális adminisztrációs munkát és gyors ügyintézést jelent.
Hogy érdemes megjelenni a világhálón?
Kovács Lóránt online szakértő, weblapkészítő előadása a jó és rossz website-ot, a világhálón való megjelenést taglalta, előadásának tartalmáról korábbi számunkban (2014. szeptember) részletesen írtunk, ott megtalálható.
Szeptemberi találkozónkat sokan támogatták, mindenekelőtt a gyönyörű helyszínt és fine dining ételsort kínáló, Andrássy úti La Perle Noire étterem & lounge. A Progast ezúttal is a kávés perceket, a Rauch a topgyümölcsleveket, a Zila Kávéház és Étterem pedig az év tortájának megválasztott somlói revolúciót hozta desszertként a rendezvényre. Az érpataki Zsindelyes prémiumminőségű pálinkákat kóstoltatott, a balatonszemesi Bujdosó Pincészet kiváló, friss, gyümölcsös borokat kínált. Rendezvényekre ajánlott jégszobrait Takács László mutatta be.
Végül álljon itt a kínált menüsor, amelyet a ház séfje, Koncz László komponált: füstölt pisztrángparfait édesköménnyel, préselt nyúlpástétom szegfűszeges hecsedlipürével, tintahalas kalácsmorzsával, étcsokoládés borjúpofamignon sütőtökpürével, gesztenyével, gombákkal, máktorta citromkrémmel.
Forrás: Vendég & Hotel Online