Fesztiválok Éve road show egyetemistáknak és főiskolásoknak

A Magyar Turizmus Zrt. által 2010-re meghirdetett Fesztiválok Évében kiemelt célcsoport a mintegy félmillió főt számláló magyarországi egyetemista, főiskolai hallgatóság.

Ők az áprilisban elindított vírusfilmpályázat mellett egy road show keretében is találkozhatnak a témaév újdonságaival, ismerkedhetnek a 2010. évi fesztiválokkal. A Magyar Turizmus Zrt. több budapesti és vidéki felsőoktatási intézménybe is ellátogat, ahol a fiatalok nem csupán a fesztiválokról és a belföldi turisztikai kínálatról kaphatnak első kézből információt, hanem több játékban is összemérhetik tudásukat. A fesztiválokat legjobban ismerő, legügyesebb és legszerencsésebb hallgatók fesztiválbelépővel is gazdagodhatnak. A hallgatók a tanmenet részeként a Fesztiválok Évének kulisszatitkaiba is betekinthetnek: első kézből szerezhetnek gyakorlati ismereteket a nemzeti turisztikai marketingszervezet működéséről és a témaévek hátteréről, továbbá játékos feladatok segítik tudásuk gyarapítását a fesztiválok világáról, illetve a turisztikai marketingről.

A fesztiválok világát megidéző road show-t a Zrt. az intézményi programokhoz (például karriernap, egyetemi napok stb.) kapcsolja, ami a hallgatóság hatékonyabb elérését eredményezi. A szakmai rendezvény első állomásának a tatabányai MÜTF adott otthont 2010. április 23-án. A Fesztiválok Éve arculatát idéző pultnál az érdeklődők tájékozódhattak az idei fesztiválokról és a programokhoz kapcsolódó kedvezményes szállásajánlatokról. Az általános tájékoztatás mellett, a road show minden állomásán háromféle játékban – totó, fesztiválfotó felismerés és receptpárosítás – is kipróbálhatják tudásukat a hallgatók. A helyszínen kitöltendő totókérdésekből kiderül például, hány millió szál virágot használnak fel a Debreceni Virágkarneválon, hol tartják a Harley Davidson fesztivált, vagy hány éves múltra tekint vissza a Hegyalja Fesztivál. A játékokban a legügyesebbek fesztiválbelépővel gazdagodhatnak.

Szűcs Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. marketingigazgatója elmondta: „A fesztiválozás egyre nagyobb tömegeket mozgat meg. A fiatalok számára a könnyűzenei és gasztronómiai fesztiválok az érdekesebbek, de mindenki megtalálja a számára legvonzóbbat a több száz fesztivál között.” A 2010. április 22-én kezdődött és május közepéig tartó előadássorozat és road show keretében a Magyar Turizmus Zrt. az alábbi intézményekbe látogat el: Szent István Egyetem – Budapest és Gödöllő, Nyíregyházi Főiskola, Modern Üzleti Tudományok Főiskolája – Budapest és Tatabánya, Zsigmond Király Főiskola Budapest, Budapesti Gazdasági Főiskola, Budapesti Kommunikációs Főiskola, Miskolci Egyetem és Dunaújvárosi Főiskola. (Magyar Turizmus Zrt.)


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.