Fókuszban a Budapest kártya

Közös gondolkodásra hívta a budapesti vendéglátósokat a BTSZK Nonprofit Kft. a Colombus hajóra pénteken, annak érdekében, hogy a főváros áprilistól megújuló városkártyája olyan legyen, mely valós vendégforgalmat, s jelentős többletbevételt generál a benne résztvevő szolgáltatók számára.

A budapesti étteremtulajdonosok és vezetők örömmel fogadták a BTSZK ügyvezetőjének tájékoztatását, miszerint az új Budapest kártya minőséget, rangot jelent majd a benne szereplő szolgáltatóknak. Molnár József hangsúlyozta, hogy a most csatlakozó szolgáltatók nem csak egy jól használható, turistabarát termékcsomag részesei lehetnek, de a BTSZK olyan promóciós hátteret biztosít számukra, mely nem csak a kártyát megvásárló turistákat, de valamennyi Budapest iránt érdeklődő és a városba érkező vendéget elér a szervezet kiterjedt kommunikációs hálózatán keresztül. A Budapest kártya eddig 70 ezer példányszámban megjelenő kiadványát ugyanis a másfélmillió példányszámban megjelenő Budapest Guide váltja fel, melyben a kártyához csatlakozók kiemelt megjelenést élveznek. A marketingszervezet, az átlagban napi 5000 oldalletöltést számláló weboldalán, továbbá az Magyar Turizmus Zrt.-vel kötött stratégiai megállapodása során, az országos kiadványokban és a külképviselői hálózaton keresztül gyakorlatilag minden potenciális turistát elér. Az értékesítési hálózat is jelentős fejlesztés előtt áll, hiszen a BTSZK áprilistól lényegesen nagyobb hangsúlyt helyez a kártya on-line értékesítésére, továbbá erősíti a városban azokat az értékesítési pontokat, ahonnan a legnagyobb potenciális forgalom várható.

A BTSZK ügyvezetője mindemellett kiemelte, hogy a most csatlakozó vállalkozók egyúttal a júniusban megalakuló TDM rendszer haszonélvezői is lesznek, hiszen a TDM központi eleme is a Budapest kártya lesz, és a BTSZK valamennyi kommunikációja a jövőben a kártyára irányul. A fővárosi marketingszervezet vezetője már az idei évben jelentős forgalomnövekedésre számít, hiszen a kártya új összetételének és egyedülálló promóciós támogatásának köszönhetően egy ’must’ termék lesz a piacon. Az aláírt szerződéseket a BTSZK február 21-ig várja.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.