Fordulat a Balatonnál

Több szerencsés tényezőnek köszönhetően a Balaton a belföldi és a külföldi vendégek szemében is egyre vonzóbb célponttá válik, és ez már a számokban is megjelenik. Több jel utal arra is, hogy az új beruházások révén sikerült elnyújtani a szezont.

„Nincs három Balaton, hogy mind a három megye fejlesszen magának egy tavat.” – mutatott rá a közös fejlesztési stratégia fontosságára Suchmann Tamás, a Balatoni Fejlesztési Tanács elnöke azon a konferencián, amelyet „A Balaton reneszánsza” címmel tartott ma a Művészetek Palotájában a Heti Válasz. Az nagy lépés, hogy a közös stratégia már megvan, de néhány éven belül azt is el kellene érni, hogy a Balaton statisztikai és tervezési szempontból is egy régiónak számítson. A szakemberek által felvetett szempont mellett Suchmann még három fontos célt említett: a turizmus részesedését a GDP-ben 10-12 százalékosra kellene emelni, többpárti megegyezés alapján csökkenteni kellene az ágazatot sújtó elvonásokat , és el kellene helyezni a turizmust kormányzati struktúrában, akár úgy is, hogy önálló turisztikai minisztériumot hozzanak létre.

Több tényezőnek köszönhetően az elmúlt években kedvezően fejlődött az idegenforgalom a Balatonnál. A növekvő benzinárak, az üdülési csekkek rendszerének bővülése és a kínálat minőségének javulása visszacsábította a belföldi vendégeket a tóhoz, méghozzá nem is akárhová: elsősorban a három és négycsillagos szállodákat keresik. Arányuk tavaly meghaladta a 60 százalékot, ami a fejlett nyugati országokra jellemző részesedés – ezt már Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója mondta, aki több számmal is illusztrálta a felvázolt kedvező képet. „A tavalyi balatoni 20,3 milliárd forintos szállásdíjbevétel például 11,7 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, a vendégek száma pedig 6 százalékkal 1,2 millióra nőtt.”

A kerekasztal-beszélgetés résztvevői megjegyzéseikkel tovább árnyalták a képet. Balázs Árpád, Siófok polgármestere a város idegenforgalmi adóbevételei alapján ennél is kedvezőbbnek látja a helyzetet. Balázs Árpád, Balatonfüred polgármestere szerint a külföldieket nem sikerült elérni a marketingüzenetekkel, bár a növekedés lehetőségét ő is a belföldi vendégekben látja. Úgy véli, a fordulat vitathatatlanul megtörtént a Balatonnál, de az út kétharmada még előttünk van. Tomcsányi Gábor, az SCD Holding vezérigazgatója egyetértett azzal, hogy a jelenleginél sokkal több pénzt kellene marketingre fordítani, de mint mondta, közben folyamatosan javítani kell a szolgáltatások színvonalát. A tó idegenforgalmának valódi fellendülését ő 2011-re, 2012-re teszi. Karai Péter, a Veszprém-Szentkirályszabadjai repülőteret építő BudaWest Airport Zrt. ingatlanfejlesztési vezetője azt hangsúlyozta, hogy nem csak a Balatonra kell koncentrálni, hanem az egész régióra. Gubicza Ágoston, a Cape Clair Aviation Kft. (FlyBalaton) ügyvezető igazgatója szerint csak a resort típusú fejlesztéseknek van jövőjük.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.