2ht Amikor elfoglalta új posztját, a sajtó részére kiküldtek egy kommünikét, amelyben leírták, hogy az új vezető kinevezésével a Budapest Airport Rt.-nél egy másfajta kommunikációs tevékenységet vezetnek be. Pontosan mit értenek ezen?
– A menedzsment tervei szerint az egyre szélesedő piac elvárásainak megfelelően meg kell változtatni mind a külső, mind a belső kommunikációs stratégiát. A belsőhöz tartozik a munkavállalók és a menedzsment közötti véleménycsere formai feltételeinek javítása, a tényleges tartalmi párbeszéd fórumainak kiszélesítése. Magyarán: a vezetői döntéseket közel kell vinni a dolgozókhoz, a belső újság szerkezetét, tartalmát meg kell változtatni, a hírlevelekben a cég stratégiáját, az éves célt ismertté és érthetővé kell tenni a dolgozók számára. Az is fontos, hogy a pozitív üzenetekre építve célszerű megtervezni a stratégiát, érdemes tudatosítani mind az itt dolgozókban, mind a kívülállókban, hogy a Budapest Airport egy sikeres vállalkozás sok tervvel, számos elkezdett és befejezett fejlesztéssel. Mindezen fontos információk külső és belső kommunikálásának koordinálását várják el tőlem.
2ht Fiatal vezető, ráadásul nő. Elfogadják a többiek?
– Úgy érzem, igen. És ami szintén nagyon fontos, hogy a menedzsment tagjai is „emberszámba” vesznek. Bár kellő szigorral irányítom a kommunikációs részleget, azért velem bármikor bármit meg lehet beszélni. Meghallgatom, és el is fogadom az ellenérveket, meggyőzhető vagyok egy bizonyos szinten belül. Azért azt persze szeretem, ha az valósul meg, amit korábban elképzeltem. Bizonyos kereteken belül azonban változatok, ha kell. Mert hiszek a csapatmunkában, a technokrata stílus viszont távol áll tőlem, nem az én világom.
2ht Multinacionális cégtől érkezett egy tősgyökeres állami vállalathoz…
– Az volt – és az ma is – a legnehezebb, hogy megtanuljam, túl sok érintett területtel, emberrel dogozom egyszerre együtt ennél a nagyvállalatnál. Szinte mindenkinek ki kell kérni a véleményét, hatalmas a bürokrácia, még terjedelmesebb a papírmunka, és bizony számtalanszor kell különböző esetben felesleges köröket is futni. Azonban születésemtől fogva optimista alkat lévén biztos vagyok abban, hamarosan közösen változtatunk ezen, és egyszerűbb lesz mindannyiunk élete. Miközben persze mindez nem az érdemi és minőségi munka rovására megy, hanem egyre hatékonyabbá és még sikeresebbekké válunk. Mivel Ferihegy 1 nem tud több low cost járatot fogadni, és elavultnak számít a 60-as évekbeli berendezéseivel, sürgősen át kell építeni, az új menedzsment egyik legfontosabb feladata lesz „levezényelni” a teljes átépítést. Miközben a felújított Ferihegy 2A terminált a napokban nyitottuk meg, a fejlesztések továbbra is tartanak: őszre rendezzük be kényelmes ülőalkalmatosságokkal a váróhelyiségeket, az EU-előírásoknak megfelelő feliratokkal ellátva kicseréljük az információs táblákat. A kiszolgáló autók is új feliratokat kapnak – az új arculatnak megfelelően.
2ht Akkor mostanában nem unatkozik.
– Azzal valóban nem vádolhat senki. Sajnos a sok munka miatt elég későn érek haza, bár arra ügyelek, hogy a kislányom fürdetésére mindig berobogjak. A hétvégék azonban szentek, akkor a családommal töltöm az időt, „feltöltődök” velük, belőlük. A mobilomat viszont soha nem kapcsolom ki, a kollégáimnak mindig – így akár hétvégén is – elérhető maradok.
2ht Egy gyerek nem gyerek - tartja a mondás.
– Én is osztom ezt a nézetet, azonban a „második gyerek vállalása-projekt” most egy kicsit arrébb tolódik. Ahogy a kínainyelv-tanulás csiszolása is. Hiszen egy olyan bizonyítási lehetőséget kaptam, amelyet csak teljes erőbedobással lehet végezni. És számomra most ez a legfontosabb.