Az IWSR elemzése szerint a hatvanas évek óta globálisan évente átlagosan 2 százalékkal esett a bor fogyasztása. Az elmúlt öt évben a csökkenés üteme 1,4 százalékra mérséklődött, és a 2014-ig terjedő időszakban várhatóan 0,7 százalék lesz – írja a piackutató az MTI szerint. Ezzel szemben, a rozéborok fogyasztása 2005 és 2009 között 19,8, míg a habzóboroké 4,62 százalékkal nőtt.
A töményitalok piacán a következő négy évben 9,5 százalékos növekedéssel számol az IWSR, elsősorban az ázsiai piacok növekvő importkereslete miatt. Ezzel párhozamosan folytatódhat piaci kereslet eltolódása a prémiummárkák felé. „A legtöbb magasabb alkoholtartalmú szeszesitalt már felvásárolták a nagyobb, nemzetközi cégek, amelyek jobban tudták piacosítani ezeket a márkákat” – állítja Robert Beynat, a Vinexpo operatív igazgatója. A tömény szeszesital-piac értékesítési bevételei 2014-re 230,27 milliárd dollárra emelkedhetnek, az eladott rekeszek száma pedig 2,74 milliárd darab lehet. (forrás: Agromonitor)