Kevés szimbolikusabb helyet lehetett volna találni a német beutazó turizmus megállíthatatlan száguldásának tálalására, mint a stuttgarti „lovas” kocsi, a Porsche múzeumának konferenciaterme. Itt kiderült: Németország erős tavalyi évét elsősorban az európai beutazóknak köszönheti.
Európa továbbra is bolygónk legnagyobb küldőpiaca. 2012-ben 420 millióan keltünk útra a vén kontinensről, 355 millióan Európán belül. Ennek 12%-a, 45,8 millió út célja volt Németország. 7,3%-kal több, mint 2011-ben. Az impozáns számoknak köszönhetően csupán Spanyolország (49,3 millió érkezés) utasította maga mögé. A németek pedig az örök vetélytársa franciákat, akik „csak” 36 millió érkezést regisztráltak Európából. Persze a fenti számokba beleértjük a belföldi turizmust is.
Egészen más adatok jönnek ki, ha csak a külföldiekre összpontosítunk. Az összes kontinens turistája 30,4 millió érkezést és 68,8 millió vendégéjszakát produkált. Szintén növekedés mellett. Különösen Ázsia húzott bele nem kis mértékben a kínaiaknak és indiaiaknak köszönhetően. Ázsia közel 18%-ot javított 2011-es eredményén.
Nem változtat a számokon, hogy a DZT, Német Turisztikai Hivatal világfelosztásában Oroszország teljes mértékben Európához tartozik; oroszék 24,6%-kal fejelték meg tavalyi éjszakáik számát. Mi több, kevésbé meglepő módon pénzköltésben a gazdag Svájc és USA mögött harmadik helyre kerültek maguk mögé utasítva osztrákokat, olaszokat stb. A több éjszakára érkező bel- és külföldi turisták 2012-ben 115,4 milliárd eurót hagytak a németek zsebében. Ebből a külföldiek 34,1 milliárdot, míg az egy napra érkezőkkel együtt mindenki még a kimondani is rettenetes, magyar költségvetést akár évekre rendbetevő 278,3 milliárd eurót bokázott el. A turizmus-ipar pedig mintegy 97 milliárd euró közvetlen adóbevétellel járul hozzá a német költségvetséhez, megelőzve ezzel az autó- és az építőipart.
Mi magyarok turistáskodásaink során nehezen tartozhatnánk a világ vezető pénzköltői közé, de továbbra is jelentős küldőpiaca vagyunk a németeknek. Tavalyi 714 ezer vendégéjszakánkkal kb 1%-át adjuk az éves forgalomnak. Kis méretünk ellenére is folyamatosan növekszünk. 2011-hez képest 15,6%-kal több éjszakát háltunk el mintegy 235 ezren.
Nem elengedhetetlen, de kétségkívül előnyére válik egy ország turizmusának, ha egy jól működő „hagyományos” légitársasággal is megtámogatják. Vagy egy olyan (fél)fapadossal, mint a 100% Lufthansa tulajdonú Germanwings-szel (GWI), mely mint arról tavaly decemberben beszámoltunk, megújulva, Németország harmadik legnagyobb légitársaságaként az anyacég összes európai point-to-point útvonalát átveszi a ráhordó frankfurti és müncheni járatokon kívül. A repülőterekről pedig otthon továbbra is csak álmainkban létező vasúti sebességgel, kényelemben és tisztaságban érkezhetünk meg bármely németországi úticélhoz.