Harmadik éve verik a németek a franciákat

A beutazásban. Persze a történet nem ilyen egyszerű - derült ki a hétfőn megnyitott, 39. Germany Travel Mart-on, Németország legnagyobb beutaztató vásárán, Stuttgartban.

Kevés szimbolikusabb helyet lehetett volna találni a német beutazó turizmus megállíthatatlan száguldásának tálalására, mint a stuttgarti „lovas” kocsi, a Porsche múzeumának konferenciaterme. Itt kiderült: Németország erős tavalyi évét elsősorban az európai beutazóknak köszönheti.

Európa továbbra is bolygónk legnagyobb küldőpiaca. 2012-ben 420 millióan keltünk útra a vén kontinensről, 355 millióan Európán belül. Ennek 12%-a, 45,8 millió út célja volt Németország. 7,3%-kal több, mint 2011-ben. Az impozáns számoknak köszönhetően csupán Spanyolország (49,3 millió érkezés) utasította maga mögé. A németek pedig az örök vetélytársa franciákat, akik „csak” 36 millió érkezést regisztráltak Európából. Persze a fenti számokba beleértjük a belföldi turizmust is. 

Egészen más adatok jönnek ki, ha csak a külföldiekre összpontosítunk. Az összes kontinens turistája 30,4 millió érkezést és 68,8 millió vendégéjszakát produkált. Szintén növekedés mellett. Különösen Ázsia húzott bele nem kis mértékben a kínaiaknak és indiaiaknak köszönhetően. Ázsia közel 18%-ot javított 2011-es eredményén. 

Nem változtat a számokon, hogy a DZT, Német Turisztikai Hivatal világfelosztásában Oroszország teljes mértékben Európához tartozik; oroszék 24,6%-kal fejelték meg tavalyi éjszakáik számát. Mi több, kevésbé meglepő módon pénzköltésben a gazdag Svájc és USA mögött harmadik helyre kerültek maguk mögé utasítva osztrákokat, olaszokat stb. A több éjszakára érkező bel- és külföldi turisták 2012-ben 115,4 milliárd eurót hagytak a németek zsebében. Ebből a külföldiek 34,1 milliárdot, míg az egy napra érkezőkkel együtt mindenki még a kimondani is rettenetes, magyar költségvetést akár évekre rendbetevő 278,3 milliárd eurót bokázott el. A turizmus-ipar pedig mintegy 97 milliárd euró közvetlen adóbevétellel járul hozzá a német költségvetséhez, megelőzve ezzel az autó- és az építőipart.

Mi magyarok turistáskodásaink során nehezen tartozhatnánk a világ vezető pénzköltői közé, de továbbra is jelentős küldőpiaca vagyunk a németeknek. Tavalyi 714 ezer vendégéjszakánkkal kb 1%-át adjuk az éves forgalomnak. Kis méretünk ellenére is folyamatosan növekszünk. 2011-hez képest 15,6%-kal több éjszakát háltunk el mintegy 235 ezren.

Nem elengedhetetlen, de kétségkívül előnyére válik egy ország turizmusának, ha egy jól működő „hagyományos” légitársasággal is megtámogatják. Vagy egy olyan (fél)fapadossal, mint a 100% Lufthansa tulajdonú Germanwings-szel (GWI), mely mint arról tavaly decemberben beszámoltunk, megújulva, Németország harmadik legnagyobb légitársaságaként az anyacég összes európai point-to-point útvonalát átveszi a ráhordó frankfurti és müncheni járatokon kívül. A repülőterekről pedig otthon továbbra is csak álmainkban létező vasúti sebességgel, kényelemben és tisztaságban érkezhetünk meg bármely németországi úticélhoz.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.