Három új pénztárgép-rendelet

Az online pénztárgépre való átállás megkönnyítése érdekében három új rendeletet hozott a nemzetgazdasági miniszter. A szervizeknek a rendelet hatálybalépésétől számítva 8 napjuk lesz arra, hogy leadják pénztárgép megrendeléseiket a forgalmazóknak, akiknek 8 napjuk lesz a megrendelések visszaigazolására. Azoknak akik nem kapnak visszaigazolást 8 napon belül, lehetőségük lesz a NAV internetes felületén gépet rendelni. A tárca bízik abban, hogy az új szabályozásnak köszönhetően megszűnnek azok a pénztárgépgyártást gátló tényezők, amelyek az elmúlt időszakban nehezítették az új pénztárgépek üzembe helyezésének gördülékeny megvalósulását -közölte pénteken az NGM sajtóosztálya.

Az új előírások az új gépekre való átállási folyamat meggyorsítását szolgálják. A NAV ellenőrzési tapasztalatai szerint olyan megrendelési gyakorlat alakult ki a pénztárgéppiacon, amely gátolja a pénztárgépek tömeggyártását, így az átállást is nehezíti. A megrendelési problémák jellemzően a viszonteladók, szervizek körében jelentkeztek, mivel ezek a piaci szereplők sok esetben nem konkrét pénztárgéptípusra, hanem több gyártó termékére, vagylagosan, szállítási határidő megjelölése nélkül vettek fel rendelést, amelyeket a gyártók (forgalmazók) felé nem továbbítottak, vélhetően azért, hogy az összegyűjtött megrendelés állománnyal alkupozícióba kerüljenek.
 
Az új rendelet ezt a problémát orvosolja. A viszonteladóknak, szervizeknek a rendelet hatálybalépésétől számítva 8 napjuk lesz arra, hogy a náluk megrendelt pénztárgépek leszállítása érdekében intézkedjenek a forgalmazóknál, akiknek - a rendelet hatálybalépésétől számított 8 napon belül - vissza kell igazolniuk a megrendeléseket. Tehát a kereskedőknek, vendéglátósoknak a rendelet kihirdetését követő 8. napig semmit nem kell csinálniuk, csak várni, hogy kapnak-e visszaigazolást a megrendeléseikre. Ha a cserével érintett vállalkozó nem kap visszaigazolást 8 napon belül, akkor lehetősége nyílik a NAV internetes felületén gépet rendelni. A NAV honlapjának előnye, hogy ezen a felületen kizárólag érvényes forgalmazási engedéllyel rendelkező és ténylegesen forgalomba hozható pénztárgépekre adható le megrendelés, amely közvetlenül a forgalmazókhoz jut el, így mindenki biztos lehet abban, hogy a megrendelése nyomán valóban kap pénztárgépet. 
 
Az átállás előrehaladásának nyomon követése érdekében a minisztérium fontosnak és szükségesnek tartja a piaci folyamatok alakulásának ismeretét is, ezért a rendelet adatszolgáltatási kötelezettséget ír elő a forgalmazók részére. Az új szabályozás szerint a rendelet hatálybalépésétől számított 15 napon belül valamennyi engedéllyel rendelkező forgalmazónak elektronikus úton be kell jelentenie a saját megrendelőikre vonatkozó adatokat, megjelölve a vállalt szállítási határidőt is.
 
A fentieken túl, az egyértelműség, és az értelmezési kérdések elkerülése érdekében a mai naptól külön-külön rendelet határozza meg az online pénztárgépekre és a taxaméterekre vonatkozó szabályokat, míg a közös rendelet hatályát veszti. A másik két rendeletben lévő szabályok tartalmukban nem térnek el a jelenleg hatályos előírásoktól, így például az átállási határidőben sem hoznak változást, azonban a két területre vonatkozó szabályozás elkülönítése segíti a jogalkalmazást.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.