A november 22-től hatályos rendeletmódosítás alapján új szervezeti felépítésű Bormarketing Bizottság jön létre. A tagokat a jövőben a miniszter nevezi ki a borász- és a marketing szakemberek közül. Így a tárcavezető döntésével az állam fokozott felelősséget vállal az anyagi források hatékony felhasználásáért - tartalmazza a Vidékfejlesztési Minisztérium közleménye.
A közlemény szerint átalakul az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Bormarketing Bizottság együttműködése is. A testület munkájában ezen túl ugyanis részt vesz az AMC egy tagja is, aki a titkári teendőket látja el. Ezzel az Agrármarketing Centrum nemcsak a végrehajtásért felel, hanem a döntéshozatalban, a javaslatok előkészítésében is szerepet vállal, így a két szervezett közötti együttműködés a jövőben hatékonyabbá válhat.
A minisztérium célja a rendeletmódosítással, hogy felgyorsítsa a bormarketing források eredményes felhasználását, a magyar bor piaci pozícióinak megerősítését. A VM közleménye emlékeztet arra: a termelők jelenleg marketing célokra kötelező járulékot fizetnek minden Magyarországon forgalomba hozott bor után. A minőségi boroknál ez az összeg literenként 10, egyéb esetekben 5 forint. Ezért jogos az a termelői elvárás, hogy a befizetésekből keletkező pénzügyi forrást az állam eredményesen és hatékonyan használja fel. Ugyanakkor az elmúlt időszakban a bormarketing programok kidolgozása és végrehajtása megtorpant, a szakmai szervezetek közötti nézeteltérések egyre súlyosabbá váltak. A döntés előkészítésben részt vevő, javaslattevő Bormarketing Bizottság és a végrehajtásért felelős Agrármarketing Centrum (AMC) között az együttműködés nem volt mindig eredményesen - állapítja meg a VM. Ezért kezdeményezte Fazekas Sándor a rendelet módosítását, a vidékfejlesztési tárca azt szeretné, hogy - az egyértelmű felelősségi viszonyok megteremtésével - a bortermelők érzékeljék a kötelezően befizetett járulékuk sikeres hasznosulását.
Forrás: MTI