Tavaly 4000 vendégéjszakát hozott a Télness kampány, mit várnak az idei évtől?
Nehéz gazdasági körülmények között van a hazai szállodaipar, és az időszakot tovább nehezíti a Szép-kártya és az üdülési csekk közötti átmenet. Az új cafeteriaelem még bevezetés alatt áll, a régit pedig nem vonták még ki. Elárulhatom, hogy a szállodai szakma üdvözli a Szép-kártya bevezetését, amely rekreációs és szálláshely-szolgáltatásokra és étkezésre egyaránt fordítható. Ezek nélkül semmilyen belföldi turisztikai akció nem működik. Az üdülési csekk volt a belföldi turizmus mozgatórugója. A Szép-kártya elindult, az üdülési csekk adóköteles lett, az, hogy még a két rendszer párhuzamosan fut, némi megtorpanást eredményezett. Én bizakodó vagyok a jövőt illetően, ezért is indítottuk idei intenzív kampányunkat, és idén ezért is választottunk arcot hozzá Kis Gergő személyében. Szerintem az idei kampány sikeresebb lehet a tavalyinál, nagyobb bevételt eredményezhet.
Hogy esett Kis Gergőre a választás?
Kis Gergő jól képviseli mindazt, amit üzenni szeretnénk. Mi immár negyven éve foglalkozunk vízzel, jó minőségű, komplex szolgáltatásokat kínálunk a felfrissülni, feltöltődni vágyóknak, és egyszerre több generáció igényeit is ki tudjuk elégíteni. Ezért mindenképpen vízi sporthoz kötődő arcot kerestünk. Ő Európa-bajnokként és világbajnoki bronzérmesként sok fiatalnak mutat példát.
Jövőre negyvenéves a Danubius. Milyen meglepetésekkel készülnek?
Konkrétumot egyelőre nem árulnék el. Remélhetőleg jövőre sokat fognak foglalkozni velünk. Minden időszakra készülünk valamilyen újdonsággal, amelyeknek remélhetőleg lesz visszhangjuk. Igyekszünk ezt az eredményes negyven évet méltó módon összefoglalni. Már alakulnak a részletek, hamarosan konkretizálódik a jövő évi eseménynaptár.
Milyen volt az elmúlt időszak a Danubius életében? Hogy látja a jövőt?
2008 óta tart a negatív tendencia, a válság negatív hatásai továbbra is érződnek. A forint-euró árfolyam valamelyest segít bennünket is, mint minden exportőrt, hiszen bevételi szempontból pozitívan hat. A devizahiteleink szempontjából azonban kedvezőtlen. Az októbert jó eredményekkel zártuk. Mindemellett szükség lenne arra, hogy az elvárható szállodai szobaárak helyreálljanak, mert jelenleg méltánytalanul alacsony szinten vannak. Azt gondolom, a következő időszakban a hazai szállodai szakma stratégiai feladata lesz, hogy az euróátlagárak emelkedjenek. A megfelelő áron kínált szolgáltatások mellett nemcsak a fenntartásra, hanem a fejlesztésekre is lennének források. A jövőt illetően optimista vagyok, hiszen az igény megvan, de nehéz lesz ebből az árból felállnia a szakmának, az olcsó desztináció jelzőt megszüntetni. Hiszen az olcsóság nem vonzerő, legfeljebb szempont a döntésnél. Vissza kell csalogatnunk a minőségi vendégeket, főként a konferenciavendégeket, nagyobb hangsúlyt kellene fektetni desztinációs marketingre, és folyamatosan jelen lenni a főbb küldőpiacokon.