Sokan a vendégek közül szívesen fogyasztanának az éttermi ételek mellett friss, helyi termesztésű gyümölcsöt. A kempingekbe és magánházakba érkező külföldi turisták pedig kifejezetten hiányolják azokat a termékeket, amelyek nem a hipermarket láncokon keresztül, adalékanyagokkal dúsított élelmiszerekként, hanem természetes alapanyagú, a környékbeli termelőtől származó termékként kerülnek piacra. Sokan ilyen tojást, zöldséget, vagy sajtokat szeretnének vásárolni, de ebből alig van a tó partján. A hiánypótlás, az egyik oka, annak, hogy Hévízen nemrég egy ilyen piacot nyitottak – mondta Horváth Orsolya, a Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója.
A szakember szerint nem meglepő, hogy Hévíz turisztikai látványosságként próbálja „üzemeltetni” a piacot. A turisták számára minden országban komoly „látványosságot” jelentenek az élelmiszer és bolhapiacok. A londoni Portobello Road-ra és a párizsi bolhapiacra szinte minden magyar turista ellátogat, ha ezekbe a városokba utazik. A Budapestre érkezők pedig szinte biztos, hogy elmennek az „ecserire”, vagy a Vásárcsarnokba. A Balaton partján azonban arányaihoz képest kevés a turistákat is becsalogató piac. Különösen kevés van bio- vagy termelői piacból, tipikus halpiac pedig egyelőre egy sincs, holott a magyar, de külföldi turisták is hiányolják ezt a régióból.
Horváth Orsolya elmondta: Hévízen nemrég hozták létre az új termelői piacot, de a Balatontól néhány kilométerre lévő Káptalatótiban is van egy hasonló jellegű biopiac, halpiacot pedig Gyenesdiáson terveznek nyitni. A termelői piac létrehozásával Hévíz város önkormányzata a hazai kézműves áruk vásárlására is ösztönzi a lakosokat és a turistákat.
A piac környékén egyébként gyakoriak a kulturális programok is: jó példa erre Boldog Békeidők Hévíze rendezvénysorozat (április 29-május 1.), amely a XX. század elei „békeidőket” idézi majd fel, jelmezes felvonulással, koncertekkel.