Hiányolják a minőségi élelmiszereket a Balaton partjáról a külföldiek

Az osztrák és német turisták meglepődnek, hogy a Balaton partján nincs egyetlen halpiac sem. Holott ezek meglétével megteremthetnék balatoni halkultúra és -gasztronómia jövőjét. Legalább ilyen sajnálatos, hogy alig van bio- és őstermelői termékkel ellátott piac a tó partján, pedig ezeket minden német és osztrák turista és egyre több magyar vendég is keresi, tájékoztatta a TurizmusOnline-t a Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft.

Sokan a vendégek közül szívesen fogyasztanának az éttermi ételek mellett friss, helyi termesztésű gyümölcsöt. A kempingekbe és magánházakba érkező külföldi turisták pedig kifejezetten hiányolják azokat a termékeket, amelyek nem a hipermarket láncokon keresztül, adalékanyagokkal dúsított élelmiszerekként, hanem természetes alapanyagú, a környékbeli termelőtől származó termékként kerülnek piacra. Sokan ilyen tojást, zöldséget, vagy sajtokat szeretnének vásárolni, de ebből alig van a tó partján. A hiánypótlás, az egyik oka, annak, hogy Hévízen nemrég egy ilyen piacot nyitottak – mondta Horváth Orsolya, a Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója.

A szakember szerint nem meglepő, hogy Hévíz turisztikai látványosságként próbálja „üzemeltetni” a piacot. A turisták számára minden országban komoly „látványosságot” jelentenek az élelmiszer és bolhapiacok. A londoni Portobello Road-ra és a párizsi bolhapiacra szinte minden magyar turista ellátogat, ha ezekbe a városokba utazik. A Budapestre érkezők pedig szinte biztos, hogy elmennek az „ecserire”, vagy a Vásárcsarnokba. A Balaton partján azonban arányaihoz képest kevés a turistákat is becsalogató piac. Különösen kevés van bio- vagy termelői piacból, tipikus halpiac pedig egyelőre egy sincs, holott a magyar, de külföldi turisták is hiányolják ezt a régióból.

Horváth Orsolya elmondta: Hévízen nemrég hozták létre az új termelői piacot, de a Balatontól néhány kilométerre lévő Káptalatótiban is van egy hasonló jellegű biopiac, halpiacot pedig Gyenesdiáson terveznek nyitni. A termelői piac létrehozásával Hévíz város önkormányzata a hazai kézműves áruk vásárlására is ösztönzi a lakosokat és a turistákat.

A piac környékén egyébként gyakoriak a kulturális programok is: jó példa erre Boldog Békeidők Hévíze rendezvénysorozat (április 29-május 1.), amely a XX. század elei „békeidőket” idézi majd fel, jelmezes felvonulással, koncertekkel. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.