Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. új vezérigazgatója

Nem hivatalnok akar lenni, hanem értékesítő, akinek egy egész országot kell eladni – ez a nemzeti marketingszervezet élére július elején kinevezett új vezérigazgató, Horváth Gergely hitvallása. A szállodai szakmából érkezett fiatal szakembert céljairól kérdeztük.

A kormányváltás után a Magyar Fejlesztési Bank tulajdonába került a Magyar Turizmus Zrt. Mik az új vezetés legfontosabb feladatai?

A Magyar Fejlesztési Bank révén nem a politika települ rá a működésre, hanem éppen a bank a garancia a piaci működésre. Jelenleg folyik a társaság átvilágítása, a feladatok újragondolása, ami nem bűnbakkeresést jelent. Nem személyekben, hanem struktúrákban gondolkodom. Új szemléletet szeretnék meghonosítani, külföldi példák figyelembe vételével. A legfontosabb feladat turisztikai országképünk megreformálása. Az eddigi marketingüzenetek nem voltak megfoghatók. Ezentúl az utazási döntést közvetlenül segítő országképet kell sugároznunk a külföld felé. Ez a „Vizek országa!” jelmondatban foglalható össze. Eddig túl gyorsan követték egymást a különféle tematikus évek. A gyógyvízre és természetes vizeinkre alapozott stratégiát pedig több éven át kell követnünk.

Milyen változások várhatók a társaság működésében?

Az MT Zrt. szorosabbra kívánja fűzni együttműködését a piac szereplőivel, ezzel célunk a vállalkozói szféra munkájának és piacra jutásának hatékonyabb segítése. Értékesítési szemléletet kell bevezetni a munkánkban. Ezért neveztünk ki egy új igazgatót a kongresszusi iroda - bár én inkább MICE-irodának nevezném - élére. Az iroda létszámát bővíteni is szeretném. Fel kell újra pörgetni a konferencia-nagyköveti programot is, melynek büdzséje néhány év alatt 50-ről 5 millióra csökkent. A cél az, hogy komoly nemzetközi nagyrendezvényeket nyerjünk el. A Magyar Szállodaszövetséggel, a MARESZ-szel és a MUISZ-szal közösen elkezdtünk egy munkát: kigyűjtöttük, hogy 2018-ig több mint 300 olyan, 2000 fő feletti nemzetközi orvoskonferencia lesz a világon, amelynek még nincs meg a helyszíne, viszont magyar elnökségi tag is van a szervezőbizottságban. Most felvesszük velük a kapcsolatot, hogy hozzánk hozzák a rendezvényt. A hazai konferenciaszervezőknek is segítünk, nem csak anyagiakkal, hanem akár a pályázatok megírásában is. Hasonló céllal meg akarjuk újítani a sportnagyköveti programot is. Általánosságban a működési költségeket igyekszünk racionalizálni, hogy minél több pénz jusson marketingre. Egyébként pedig minden egyes akciónál meg kell majd nézni, milyen módon térül meg a befektetés.

Milyen témák állnak majd a jövő évi marketing középpontjában?

Már elkezdtük a marketingterv kidolgozását, a nyers változatot szeptember közepétől mutatjuk be a szakmának Ez a terv nem lesz hosszabb 25-30 oldalnál, de ennek alapján határozzuk majd meg a teendőket és ehhez rendelhetjük hozzá a szükséges költségvetést. Hamarosan kinevezésre kerül a társaság új marketing vezérigazgató-helyettese, az új vállalati struktúrában ő kizárólag a szakmai kérdésekkel fog foglalkozni.

Mi lesz a külképviseletekkel?

A külképviseletnek nem az a dolguk, hogy a nagyközönség felé kommunikáljanak, hanem hogy a szakmai kapcsolatokat ápolják, workshopok szervezzenek, és azokon vegyenek részt. A hálózat működését átgondoljuk, de nem csökkentjük, sőt új piacokon még nyithatunk is képviseletet, új formában. A statisztikákban erősödő küldőterületként megjelenő délszláv országokban például nem voltunk jelen, de ezen változtatni kell, ott kell legyünk a kinti vásárokon. Kiemelt fontosságú Magyarország elérhetőségének javítása is, ezért kell mindent megtenni azért, hogy új légi járatok jöjjenek hozzánk. Áprilistól egy brit fapados, a jet2.com indít járatot Ferihegyre Edinburgh-ból. Évi 30.000 vendégéjszakát jelent az országnak ez az egy új járat.

Milyen tervei vannak a belföldi turizmussal kapcsolatban?

A kereskedelmi szálláshelyeken elérte az 50%-ot a belföldi vendégéjszakák száma, bár a hazai vendégek költése még elmarad a külföldiekétől. Ennek ellenére az MT Zrt. költségvetésének csupán a negyedét költötte a belföldi marketingre.

Mi újság a turisztikai desztinációmenedzsment területén?

Ösztönöznünk kell az önkormányzatokat, hogy pályázzanak, mivel 2013-ig még 11 milliárd forintos forrás áll rendelkezésre erre a célra. Minél több TDM-szervezet jön létre országszerte, annál erősebb lehet a belföldi turizmus, a pályázati pénzek jelentős részét ugyanis marketingre lehet fordítani.

Hogyan foglalná össze szakmai programját?

Értékesítő voltam 10 évig, az vagyok, és az is leszek – ez a hitvallásom. Eddig egy szállodát kellett eladnom, most egy országot. Azért vagyunk, hogy segítsünk a szolgáltatóknak, hogy minél több vendég jöjjön Magyarországra.

 

Pályakép

Horváth Gergely a BGF turizmus-vendéglátás szakán szerzett diplomát, majd a Danubius Hotels Group-nál kezdte szakmai pályafutását: a margitszigeti Thermál (ma Danubius Health Spa Resort Margitsziget) és Grand Hotel házak értékesítésében tevékenykedett, később értékesítési igazgató lett. Ezt követően a Danubius-központban tanácsadóként dolgozott, majd a budavári Hilton Budapest értékesítési igazgatója lett, ezalatt elvégezte a Nemzetközi Hilton Akadémiát. Horváth Gergely ebben a munkakörben dolgozott kinevezéséig. A Magyar Turizmus Zrt. élén dr. Róna Ivánt váltotta a fiatal szakember.

(Interjúnk a Turizmus Trend 2010. szeptemberi számában jelent meg.)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.