Hű, de sokan megyünk Horvátba!

Tavaly egész évben nem volt annyi magyar vendég Horvátországban, mint idén az év első 9 hónapjában - tájékoztatott a Horvát Idegenforgalmi Közösség budapesti képviseletvezetője csütörtökön.

Marin Skenderovic arról számolt be, hogy a nyári hónapokhoz hasonlóan szeptemberben is jelentősen, közel 15 százalékkal nőtt a Horvátországba látogató magyar turisták száma, a vendégéjszakákat illetően pedig 8,5 százalékos növekedést regisztráltak. Szeptemberben összesen 31,5 ezer magyar turista 166,6 ezer éjszakát töltött az adriai államban.   

Az évnek ebben a hónapjában ilyen mértékű növekedésre még nem volt példa, a tíz legfontosabb küldő ország adataival összevetve is kiemelkedőbb az ugrás. Ennek is köszönhető, hogy az év első 9 hónapjában már több magyar vendégeskedett Horvátországban mint tavaly egész évben.   

Kvarner vezet

Szeptember végéig csaknem 325 ezer magyar 1,829 millió éjszakára érkezett Horvátországba, míg tavaly 12 hónap alatt 317 ezren 1,744 millió éjszakát töltöttek el ott. A növekedés 9 hónapra vetítve és mindkét adatra vonatkozóan csaknem 9 százalékos.   

A magyarok közül a legtöbb turista - minden harmadik vendég - hagyományosan a Kvarner régiót keresi fel, ahol most szeptemberben több mint 50 százalékkal nőtt a létszámuk.   

Marin Skenderovic kifejtette, hogy a Horvátországot felkereső külföldi turisták száma összességében is komoly javulást mutat, de a gazdasági adatok is pozitív változásokat tükröznek.   

Hosszabb ideig

Majdnem 16 százalékkal több határon túli vendég 11,5 százalékkal hosszabb időt töltött az országban szeptemberben, míg az első kilenc hónapra vonatkozóan 8,1 százalékos a növekedés a vendégszámban, 7,2 százalék pedig az eltöltött idő hosszát illetően. Szeptember végéig 9,3 milliónál is több külhoni vendég 56,5 millió éjszakát időzött az országban.   

A Horvát Nemzeti Bank adatait ismertetve hozzátette: a második negyedévben 1,7 milliárd euró bevétele származott Horvátországnak az idegenforgalomból, s ez 14 százalékkal haladja meg a tavalyi év adatát. A horvát foglalkoztatási szolgálat közlése szerint a turizmusban az első hét hónapban 13,6 százalékkal nőtt a dolgozók létszáma, a vendéglátóipar egyes szegmenseiben már a dél-szláv háború előtti, 1990-es szintet is elérte.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.