Így készül a hazai turizmus apraja-nagyja

A Magyar Turizmus Zrt. vendégbarát akciójához rengeteg a hazai turizmus szinte minden képviselője csatlakozni igyekezett. Akciókat terveznek az MT Zrt. regionális marketing igazgatóságai, külképviseletei és Tourinform irodák mellett a Budapest Airport Zrt., a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt., a BTDM Nonprofit Kft., a Malév Zrt., a MÁV-START Zrt. Rajtuk kívül számos szakmai szövetség, szervezet, egyesület is készül meglepetéssel.

A Turisztikai Világnapon megrendezésre kerülő vendégbarát akcióban Magyarország valamennyi turisztikai régiója részt vesz. Az MT Zrt. regionális marketing igazgatóságai saját meglepetéseik mellett a régiós partnereik bevonásával is hozzájárulnak az akció sikeréhez. Az MT Zrt. külképviseletei is megragadták a lehetőséget, hogy a Turizmus Világnapját és Magyarországot népszerűsítsék honlapjaikon és szakmai hírleveleiken keresztül. 

Az MT Zrt. szakmai felügyelete mellett névhasználati rendszerben, önkormányzatok, illetve egyesületek finanszírozásában működő Tourinform irodák számos helyen, szintén kiemelt figyelemben részesítik majd a belföldi és külföldi vendégeket a Turizmus Világnapján.

Budapest Airport Zrt.

A Turizmus Világnapja alkalmából rendezett akció keretében, szeptember 27-én a Budapest Airport Zrt. szintén kiemelt figyelemben részesíti utasait. A Budapest Ragtime Band zenekar 2 órás koncertet ad a Budapest Airport legújabb terminálépületében, a SkyCourtban, az induló utasok számára emlékezetessé téve a magyarországi tartózkodás utolsó pillanatait. A repülőtéri monitorokon pedig üdvözlő felirat köszönti majd az utasokat. A Budapest Airport Zrt. ezzel az akcióval kíván hozzájárulni azon kezdeményezéshez, ami arról szól, hogy minden utast szívesen látnak, és mindent megtesznek azért, hogy jól érezzék magukat nálunk.

Budapest Gyógyfürdő és Hévizei Zrt.

A Budapest Gyógyfürdői Zrt. (BGYH Zrt.) dolgozói a közeljövőben vesznek részt olyan továbbképzésen, amelynek keretében többek között a vendégbarátság fontosságáról – a vendégekkel való kommunikációról is előadásokat hallgatnak meg. A BGYH Zrt. a vendégbarát magatartás hangsúlyozása érdekében különböző akciókkal is csatlakozik az MT Zrt. kezdeményezéséhez:

A Széchenyi fürdőben szeptember 27-én, egész napos ingyen gyógyvíz kóstolóval (2dl/fő) várják a vendégeket (6 és 18 óra között), a Gyógyfürdő melletti parkban a Szent István Forrás Ivókútnál. A látogatóknak ezen a napon lehetőségük nyílik „Fürdős Ereklyék- logózott ivópoharak és 3 nyelven írt színes képekkel illusztrált almanachok” kedvezményes áron történő vásárlására is. Ezen kívül színes, magyar és idegen nyelvű kiadványok osztásával kedveskednek a Széchenyi fürdőt felkereső vendégeknek, melyből megismerhetik a BGYH Zrt. nyolc, egész évben nyitva tartó fürdőjét.

A Gellért fürdő vendégeinek ezen a napon lehetősége lesz az Aragonit barlang megtekintésére, gyógyvízkóstolásra, illetve a helyszínen orvos kollégák a gyógyvíz jótékony hatásáról beszélgetnek majd az érdeklődőkkel.

A Lukács fürdőben és a Rudas fürdőben, hostessek a fürdő – „Köszönjük, hogy a vendégünk” – felirattal ellátott kis képét osztogatják a jegyet vásárlóknak, illetve kis csokival köszönik meg a látogatásukat.

A Dandár fürdőben gyógyteával kedveskednek a vendégeknek, és meghívják őket egy jó hangulatú beszélgetésre, amelynek keretében a hazai gyógyító ásványról, a zeolitról hallhatnak az érdeklődők.

BTDM Nonprofit Kft.

Egész napos ingyenes „vár-felfedezésre” várja a Budapestinfo (www.budapestinfo.hu) a látogatókat a Turizmus Világnapja alkalmából a Budai Várban. Indulás: 11.00, 13.00, 15.00, 17.00, 19.00 óra- 1014 Budapest, Szentháromság tér 6. (Magyar Borok Háza) Budapestinfo pont.

A szakképzett, idegen nyelveket beszélő kollégák által kísért sétára jelentkezők kérdőívet kapnak, melyet a túra végén a Budapestinfo ponton tudnak leadni. Aki bedobta a kitöltött kérdéssort, garantálja részvételét a fődíj sorsolásban, és ajándékot húzhat a Budapestinfo turistazsákjából. Ezen a napon mindenki nyer! A résztvevők Budapest Kártya szolgáltatásokat (pl. fürdőbelépő, múzeumbelépő, koncertbelépő) Budapest ajándékokat (pl. póló, ceruza, nyakpánt) kapnak, a fődíj pedig egy 2 személyes budapesti luxusszállás reggelivel 2 éjszakára, Budapest Kártyával. Az akció részletei a www.budapestinfo.hu oldalon olvashatók, valamint szórólapon is népszerűsítik.

A Budapestinfo pontokat és a Budapestinfo.hu weboldalt üzemeltető BTDM Nonprofit Kft. – a főváros turisztikai marketinggel foglalkozó szervezete – ezzel kíván hozzájárulni a vendégbarát akció sikeréhez.

Malév Zrt.

A mosoly és a vendégbarát viselkedés a légiközlekedésben dolgozók számára is elengedhetetlen, ezt hangsúlyozva a Malév Zrt. is csatlakozott az MT Zrt. kezdeményezéséhez. A légitársaság pilótái külön köszöntik az utasokat a Turizmus Világnapja alkalmából, valamint a szeptember 27-én született utasaiknak 2 fő részére érvényes businessváró belépőt ajándékoznak. Mindezek a figyelmességek nemcsak a Malév ügyfeleit, de valamennyi dolgozóját is emlékeztetik arra, hogy a Malév Zrt.-nél első az utas, akinek a mosoly ugyanúgy jár, mint a profi kiszolgálás és a biztonságos repülés. A légitársaság a Magyar Turizmus Zrt.-vel együttműködésben ezen a napon Magyarországot bemutató szórólapot is terjeszt az utasok körében, valamint a fedélzeten hazánk turisztikai kínálatát ismertető image filmeket is levetítenek.

MÁV-START Zrt.

A MÁV-START Zrt. a Turizmus Világnapja alkalmából, szeptember 27-én mind az InterCity vonatokon, mind a pályaudvarokon és a nagyobb állomásokon, hangosbeszélőkön keresztül – magyar, német és angol nyelven – köszönti a csaknem félmillió érkező és induló utasát. A belföldi turisztikai célú utazásokat támogatva a személyszállító vasúttársaság rendszeresen – általában félárú – alkalmi menettérti kedvezményeket nyújt különféle eseményekhez, idén eddig mintegy húsz rendezvényhez kapcsolódva. Ilyen módon csaknem 40.000 kedvezményes utazás volt 2011 eddig eltelt időszakában. Az elkövetkező időszakban a Budapesti Nemzetközi Vásárra és a békéscsabai Kolbászfesztiválra lehet majd hasonló módon, féláron utazni. Szintén a hazai turizmust elősegítve különvonatokat és chartervonatokat közlekedtet a vasúttársaság különböző rendezvényekre és turisztikai célpontokhoz.

A csatlakozott szakmai szervezetek akciói: 

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara közreműködésében a Turisztikai Világnap keretében tematikus idegenvezetéseket tartanak:

  •  Bazilika - Szabadság tér - Kossuth tér
  •  Andrássy út - Városliget
  •  Zsidónegyed
  •  Az oszmán birodalom nyomában

Magyar Fürdőszövetség

A Magyar Fürdőszövetség a Turizmus Világnapja alkalmából ismét meghirdeti a magyar fürdőkultúra napját. Ezen a napon közel ötven fürdőben színes ismeretterjesztő programokkal és hosszabb nyitva tartással várják majd a vendégeket. Több fürdőben ezen a napon egy rövid közvélemény kutatást is végeznek arról, hogy a vendégek szerint mennyire számít az, hogy mosolyognak-e rájuk a turizmusban dolgozók vagy sem. A vizsgálat elvégzéséhez az ötletet a Magyar Turizmus Zrt. szeptemberi felhívása adta, amely szerint a mosoly nem kerül pénzbe, ugyanakkor hozzájárul a vendég elégedettségének növeléséhez. Vancsura Miklós, a Magyar Fürdőszövetség elnöke szerint: a nevetés nem csak a vendég elégedettségét növeli, a nevetésnek komoly hatása is van egészségünkre, így azt szeretnék, hogy a magyar vendégek is mosolyogjanak, sőt ha lehet, akkor nevessenek! A magyar fürdőkultúra napján erre a pénzbe egyébként nem kerülő tényre is szeretnék felhívni a figyelmet.

Magyarországi Ifjúsági Szállások Szövetsége

A Magyarországi Ifjúsági Szállások Szövetsége (MISZSZ) is örömmel csatlakozott az MT Zrt. kezdeményezéséhez, tekintettel arra, hogy az idei Turizmus Világnap központi témája, a kultúrák összekapcsolásában játszott szerepét kiemelő „Tourism – Linking Cultures” mottó – a fiatalok természetéből és a szálláshelyek jellegéből adódóan – hangsúlyosabban jelenik meg az ifjúsági turizmusban. A nemzetközi szövetség (Hostelling International) kidolgozta a hálózat saját, kifejezetten ifjúsági szálláshelyekre adaptált minősítési, minőségbiztosítási rendszerét: Hostelling International Quality projektet (HI-Q). A HI-Q egy olyan szervezetfejlesztési rendszer, ami egyszerre fejleszti az összes dolgozó vendégközpontú magatartását, a vezetői készségeket és a belső kommunikációt. 2012-ben a MISZSZ tervezi az egyelőre csak angol nyelven hozzáférhető HI-Q tréning adaptálását magyarra, a szövetség ezzel a projekttel szeretné felhívni tagjai figyelmét a vendégszeretet és a vendégbarát viselkedés fontosságára. 

Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége is fontosnak tartja a vendégbarát szemléletmód hangsúlyozását, ezért saját felületein keresztül ösztönözte tagjait az MT Zrt. által meghirdetett nagyszabású akcióban való részvételre. A Szövetség felhívása nyomán számos szálloda várja saját aktivitással, kedves gesztussal a vendégeket szeptember 27-én.

Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége

A Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége valamennyi tagja részére ajánlást tett, hogy csatlakozzanak a Szövetség által ajánlott kezdeményezésekhez.

Nemzeti Fürdőszövetség - Spa Hungary Holding Zrt.

A Spa Hungary Holding Zrt. is örömmel vállalt részt az MT Zrt. kezdeményezésében megvalósuló akcióban, és ehhez kapcsolódóan a társaság szeptember 27-én meglepetésben részesíti a fürdőkbe látogatókat. A társaság  ajándéka azonban nem csak egy napra szól, bár ezen a napon bocsátja ki, és csak ezen az egy napon lesz letölthető az Agárdi Gyógy-és Termálfürdő, a Győri Rába QueIle Fürdő és a Makói Hagymatikum Fürdő weboldaláról egy olyan kuponfüzet, amely 14 héten keresztül, egészen december 31-ig hetente más-más kedvezményt kínál majd a fürdővendégek számára!


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.