Az eredményt kedden ismertették a sajtó képviselőivel a Parlament Caféban megtartott sajtótájékoztatón, amelyen az érintett városok polgármesterei is megjelentek. A három kategóriában kihirdetett eredmény szerint a megyei jogú városok között a tavalyihoz hasonlóan Debrecen, a nagyvárosok között Gödöllő, a kisvárosok körében pedig már harmadik alkalommal Balatonfüred imázsa a legvonzóbb a 2009-es média megjelenések alapján.
Bognár Ákos, az Image Factory kreatív igazgatója elmondta, hogy kutatásaik eredménye a tízezer lakos feletti népességszámú magyarországi városok Budapest nélküli imázs rangsora. Az országos médiában 2008. november 1. és 2009. október 31. között megjelent, az Observer Budapest Médiafigyelő adatbázisában fellelhető sajtóhíreket gyűjtötték és rendszerezték, és vizsgálták az adott települések honlapját is.
A városokról kialakított képet befolyásolta, hogy hány önálló kezdeményezéssel, milyen kreatív ötletekkel, mennyire intenzív hírgerjesztéssel, milyen minőségű hírekkel, illetve egyidejűleg hány médiacsatornát mozgósítva volt képes az adott település megszólítani a nyilvánosságot. A toplistát az adatbázis alapján pontozott érték szerinti sorrend alakította ki.
Bóka István, Balatonfüred polgármestere arról tájékoztatta az újságírókat, hogy már harmadik alkalommal kapott díjat városuk a kisvárosi kategóriában, és ez annak is köszönhető, hogy kiemelt programjuk volt a Vaszary villa, a Jókai Múzeum és a Városi Múzeum felújítása, és ezt megfelelően tudták kommunikálni.
Gémesi György, Gödöllő polgármestere szerint fontos a kultúra ápolása és az oktatás fejlesztése, amelynek alapján nemcsak hazánkban, de Európában is helyük van, és hogy első helyezést értek el, az tudatos építkezés eredménye.
Kósa Lajos, Debrecen polgármestere azt emelte ki, hogy az imázs építése csapatmunka, tudatos elképzelés kellett ahhoz, hogy ezt az eredményt elérjék, valamint szükséges, hogy a városok önállóan, és összefogva is, egymásra támaszkodva is tudjanak kommunikálni a közös cél érdekében.