Erős Tibor, a Raiker Kft. értékesítési és fejlesztési vezetője a csütörtöki sajtótájékoztatón kiemelte: kapacitásuk ennél sokkal jelentősebb, folyamatosan várják további HoReCa szolgáltatók jelentkezését a programra. Hogy érthető legyen, miért tartja az ÖKO-Pannon Nonprofit KHT fontosnak az Üvegfutár programot, Viszkei György, a társaság ügyvezető igazgatója röviden vázolta az üveghasznosítás jelenlegi helyzetét. 2003 és 2008 között folyamatosan növekedett az eladott üvegcsomagolások volumene Magyarországon, és még ennél nagyobb mértékben nőtt ez idő alatt az újrahasznosítási arány. 2009-ben a kibocsátás csökkenni kezdett, ezáltal az üveg begyűjtésének és újrahasznosításának íve is megtört. Ennek ellenére elmondható, hogy míg az ipari szektor nem jár élen az üveg újrahasznosításában, a lakossági begyűjtés a válság kirobbanása óta is növekvő tendenciát mutat. A többi újrahasznosítható anyaggal összevetve az üveg begyűjtése és újbóli felhasználása jelentősen elmarad például a műanyagé mellett.
Ugyanakkor az Európai Unió előírja számunkra, hangsúlyozta Viszkei György, hogy 2012-re hatvan százalékos üvegbegyűjtési és –újrahasznosítási arányt érjünk el országos szinten. Mivel ez az arány tavaly alig harminc százalékos volt, három év alatt duplájára kellene nőnie. Tekintve az elmúlt időszak évi 4-5 százalékos szerves növekedését ez a cél aligha tartható.
Az ÖKO-Pannon következtetése szerint mind az ipari, mind a lakossági szektorból szükség van minden gramm üvegre. Azért indították tavaly útjára a Raikerrel együttműködésben az Üvegfutár kísérleti projektet, hogy az ipari szektorból is egyre nagyobb arányban hasznosuljon újra az üveg.
A program keretében a Raiker vállalja, hogy a szállodák, éttermek, és egyéb vendéglátó ipari szolgáltatók üveghulladékát térítésmentesen elszállítja, és gondoskodik annak újrahasznosításáról. A cég jelenleg mintegy négyezer helyre szállít italárut a fővárosban és Pest megyében, ügyfelei közül eddig 222-en kérték az üveg elszállítását. Zentál Zoltán a Raiker képviseletében elmondta: az ingyenes lehetőséget bónuszszolgáltatásnak szánják ügyfeleik számára, ám a csatlakozásnak nem feltétele, hogy az adott vendéglátóhely a Raiker partnere legyen. A vállalat által a helyszínre telepített műanyag tárolóedényeket kérésre hetente többször is kiürítik, így a vissza nem váltható üvegek kezelése a szolgáltatók számára a korábbinál jóval egyszerűbbé válik.
Egyetértett ezzel Serényi Zsolt, a sajtótájékoztatónak helyet adó óbudai étterem, a Pastrami üzletvezetője. A séf hangsúlyozta: időt és pénzt spórol, amióta a Raikerrel szállítatja el az étteremben keletkező üveghulladékot.