Ingyenes üvegelszállítás a hazai horeca szolgáltatóknak

A szálloda- és vendéglátóipari szolgáltatók számára ingyenes, szelektív üveggyűjtési programba kezdett tavaly közösen az ÖKO-Pannon KHT és a Raiker Kft. Az Üvegfutár program eddigi 6 hónapja alatt mintegy 90 tonna, száz százalékosan felhasználható üveget gyűjtöttek be.

Erős Tibor, a Raiker Kft. értékesítési és fejlesztési vezetője a csütörtöki sajtótájékoztatón kiemelte: kapacitásuk ennél sokkal jelentősebb, folyamatosan várják további HoReCa szolgáltatók jelentkezését a programra. Hogy érthető legyen, miért tartja az ÖKO-Pannon Nonprofit KHT fontosnak az Üvegfutár programot, Viszkei György, a társaság ügyvezető igazgatója röviden vázolta az üveghasznosítás jelenlegi helyzetét. 2003 és 2008 között folyamatosan növekedett az eladott üvegcsomagolások volumene Magyarországon, és még ennél nagyobb mértékben nőtt ez idő alatt az újrahasznosítási arány. 2009-ben a kibocsátás csökkenni kezdett, ezáltal az üveg begyűjtésének és újrahasznosításának íve is megtört. Ennek ellenére elmondható, hogy míg az ipari szektor nem jár élen az üveg újrahasznosításában, a lakossági begyűjtés a válság kirobbanása óta is növekvő tendenciát mutat. A többi újrahasznosítható anyaggal összevetve az üveg begyűjtése és újbóli felhasználása jelentősen elmarad például a műanyagé mellett.

Ugyanakkor az Európai Unió előírja számunkra, hangsúlyozta Viszkei György, hogy 2012-re hatvan százalékos üvegbegyűjtési és –újrahasznosítási arányt érjünk el országos szinten. Mivel ez az arány tavaly alig harminc százalékos volt, három év alatt duplájára kellene nőnie. Tekintve az elmúlt időszak évi 4-5 százalékos szerves növekedését ez a cél aligha tartható.

Az ÖKO-Pannon következtetése szerint mind az ipari, mind a lakossági szektorból szükség van minden gramm üvegre. Azért indították tavaly útjára a Raikerrel együttműködésben az Üvegfutár kísérleti projektet, hogy az ipari szektorból is egyre nagyobb arányban hasznosuljon újra az üveg.

A program keretében a Raiker vállalja, hogy a szállodák, éttermek, és egyéb vendéglátó ipari szolgáltatók üveghulladékát térítésmentesen elszállítja, és gondoskodik annak újrahasznosításáról. A cég jelenleg mintegy négyezer helyre szállít italárut a fővárosban és Pest megyében, ügyfelei közül eddig 222-en kérték az üveg elszállítását. Zentál Zoltán a Raiker képviseletében elmondta: az ingyenes lehetőséget bónuszszolgáltatásnak szánják ügyfeleik számára, ám a csatlakozásnak nem feltétele, hogy az adott vendéglátóhely a Raiker partnere legyen. A vállalat által a helyszínre telepített műanyag tárolóedényeket kérésre hetente többször is kiürítik, így a vissza nem váltható üvegek kezelése a szolgáltatók számára a korábbinál jóval egyszerűbbé válik.

Egyetértett ezzel Serényi Zsolt, a sajtótájékoztatónak helyet adó óbudai étterem, a Pastrami üzletvezetője. A séf hangsúlyozta: időt és pénzt spórol, amióta a Raikerrel szállítatja el az étteremben keletkező üveghulladékot.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.