Iránytű 2016

Április 1-jén ünnepélyes keretek között vehették át elismeréseiket a 2016-os Iránytű turisztikai kommunikációs verseny díjazottjai a Kazimir Bisztróban.

A Turizmus Trend/Vendég&Hotel idén 11. alkalommal meghirdetett versenyének célja ismét az volt, hogy elismerje a legjobb turisztikai kommunikációs megoldásokat az elmúlt egy évből.

Idén több újítás történt a verseny lebonyolításában. Ugyan hét kategóriában vártuk a nevezéseket, azonban a web- és mobilpályázatokat idén összevontan a digitális megoldások kategóriába vártuk. A másik újítás idén, hogy kerestük a legjobb PR-megoldásokat a turisztikai szektorból. A nyomtatott kiadványokat a tavaly életre hívott három alkategóriában, utazási irodai katalógusok, szállodai kiadványok és településmarketing szerinti bontásban értékeltük. Ezenkívül eseménymarketing, kommunikáció az eladás helyén, hirdetések és integrált reklámkampányok kategóriákba vártuk a nevezéseket.

Csaknem hatvan nevezés érkezett az Iránytű 2016 versenyre. A legtöbb pályázat az elmúlt évekhez hasonlóan a printkiadványok és digitális megoldások kategóriába érkezett, de az új PR-megoldások kategória is népszerűnek bizonyult. Nemcsak a dobogós munkákat díjaztuk, hanem a döntőbe/ shortlistre jutott megoldásokat is. A díjátadón összesen 35 oklevelet osztottunk ki a legjobbaknak. A shortlisteseken és a dobogósokon kívül három különdíjat, valamint egy fődíjat is odaítélt a szakmai zsűri, az év turisztikai kommunikációs kampányáért.

A beadott munkákat szakmai zsűri értékelte március 23-án a Turizmus Trend szerkesztőségében. A zsűri tagjai voltak: Mészáros Péter grafikus, Berende Alexa, a Turizmus Trend online szerkesztője, dr. Horváth Péter, a Colonnade I nsurance Magyarország utasbiztosítás értékesítési igazgatója, Krémer Julianna, a Professional Publishing Hungary művészeti vezetője, Németh Tamás, a McCann/Lowe a rt directora, Szabó Zsuzsanna, a Professional Publishing Hungary grafikusa, Szántó Zoltán, a Turizmus Trend főszerkesztője, valamint Víg Tamás, a Vitalentum turisztikai tanácsadója.

A pályázatokban nemcsak a tartalmat és a projekt hatékonyságát figyelte a zsűri, hanem a kreativitás, a dizájn és a pályázatok koherenciája is fontos szempont volt az értékelés során. Ugyanakkor a beadott pályázatok általános színvonala is meghatározó volt a végső sorrend kialakításában.

És most nézzük az Iránytű 2016 legjobbjait:

Printkategória

a) Szállodai kiadványok
3. helyezett:
• Room Service – Radisson Blu Béke Hotel – Radisson Blu Béke Hotel
Döntőbe jutott:
• Pandora magazin – a mezőkövesdi Pandora Zsóry Apartmanok kiadványa senior korosztálynak – Spa Hotel Relax

b) Településmarketing
1. helyezett:
• G yőri meséskönyvem III. – Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata
3. helyezett:
• Időtálló ízek – Büki recepteskönyv – Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület
3. helyezett:
• Szegedi turisztikai kiadványok – Fingerprint

Döntőbe jutott: Zalaegerszeg titkai – Városkalauz a múlt tükrében – Tourinform Zalaegerszeg

c) Utazási irodai katalógusok
Döntőbe jutott:
• Tengeri hajóutak katalógus 2016 – OTP Travel
Döntőbe jutott:
• IBUSZ zsebünkben a világ – Élmények korhatár nélkül – IBUSZ Utazási Irodák

Digitális megoldások
1. helyezett:
• Amadeus – Irodák Viadala – Merlin Communications
2. helyezett:
• Mellow Mood Hotels virtuális sightseeing app – MMG Hotels – GPS City Guide
3. helyezett:
• Mellow Mood Hotels központi weboldal – MMG Hotels
Döntőbe jutott:
• Hello Miskolc! – Integrált online turisztikai információszolgáltatás Miskolc módra – MIDMAR Közhasznú Nonprofit Kft.
Döntőbe jutott:
• Eletreszolo.hu blogoldal – Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft.
Döntőbe jutott:
• KidsOasis – Álommásodállás – Kidsoasis
Döntőbe jutott:
Bajai séták/Bajai Turisztikai Nonprofit Kft.

Eseménymarketing
1. helyezett:
• Strandbusz – MyAd Marketing – Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt.
2. helyezett:
• Lépj be a múltba! – Történelmi időutazás Ópusztaszeren – Fingerprint

Kommunikáció az eladás helyén (POS)
2. helyezett:
• Memories of Hungary: vásárlóközpontú turisztika – Memories of Hungary Bazilika

Hirdetések
Döntőbe jutott:
• Miskolc PASSzol Hozzád! – MIDMAR Közhasznú Nonprofit Kft.

PR-megoldások a turizmusban
1. helyezett:
• EYOF (Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivál 2017 Győr) film – Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata
2. helyezett:
• Budapestʼs Finest negyedévente megjelenő ingyenes angol nyelvű magazin – BFTK Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ
Döntőbe jutott:
• Körös menti imázsfilm (Szarvas, Békésszentandrás, Kondoros) – Körös menti Turisztikai és Kulturális Egyesület
Döntőbe jutott:
• Miss Zselicvölgy 2015 – KRQ Kommunikációs Kft. – Zselicvölgy Szabadidőfarm

Integrált kampányok
1. helyezett:
• Hollókő, az élő falu – Hollókői Világörökségkezelő Nonprofit Kft.
2. helyezett:
• Miskolc PASS – Mert Miskolc PASSzol hozzád! – MIDMAR Közhasznú Nonprofit Kft.
3. helyezett:
• Zsolnay Kávéház – Tradíció és megújulás – Danubius Radisson Blu Béke Hotel – Upfront Média Döntőbe jutott: • Megyünk egy kört? Az Országos Kékkörprojekt kommunikációja – Café PR

Különdíjak
A minőségi tartalomért:
• Zalaegerszeg titkai – Városkalauz a múlt tükrében – Tourinform Zalaegerszeg
A kiváló márkaépítésért:
• Eletreszolo.hu blogoldal – Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft.
Az egyedülálló ötletért:
• Miss Zselicvölgy 2015 – KRQ Kommunikációs Kft. – Zselicvölgy Szabadidőfarm

Az év turisztikai kommunikációs kampánya fődíj
• Hollókő, az élő falu – Hollókői Világörökségkezelő Nonprofit Kft.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.