A Turizmus Trend/Vendég&Hotel idén 11. alkalommal meghirdetett versenyének célja ismét az volt, hogy elismerje a legjobb turisztikai kommunikációs megoldásokat az elmúlt egy évből.
Idén több újítás történt a verseny lebonyolításában. Ugyan hét kategóriában vártuk a nevezéseket, azonban a web- és mobilpályázatokat idén összevontan a digitális megoldások kategóriába vártuk. A másik újítás idén, hogy kerestük a legjobb PR-megoldásokat a turisztikai szektorból. A nyomtatott kiadványokat a tavaly életre hívott három alkategóriában, utazási irodai katalógusok, szállodai kiadványok és településmarketing szerinti bontásban értékeltük. Ezenkívül eseménymarketing, kommunikáció az eladás helyén, hirdetések és integrált reklámkampányok kategóriákba vártuk a nevezéseket.
Csaknem hatvan nevezés érkezett az Iránytű 2016 versenyre. A legtöbb pályázat az elmúlt évekhez hasonlóan a printkiadványok és digitális megoldások kategóriába érkezett, de az új PR-megoldások kategória is népszerűnek bizonyult. Nemcsak a dobogós munkákat díjaztuk, hanem a döntőbe/ shortlistre jutott megoldásokat is. A díjátadón összesen 35 oklevelet osztottunk ki a legjobbaknak. A shortlisteseken és a dobogósokon kívül három különdíjat, valamint egy fődíjat is odaítélt a szakmai zsűri, az év turisztikai kommunikációs kampányáért.
A beadott munkákat szakmai zsűri értékelte március 23-án a Turizmus Trend szerkesztőségében. A zsűri tagjai voltak: Mészáros Péter grafikus, Berende Alexa, a Turizmus Trend online szerkesztője, dr. Horváth Péter, a Colonnade I nsurance Magyarország utasbiztosítás értékesítési igazgatója, Krémer Julianna, a Professional Publishing Hungary művészeti vezetője, Németh Tamás, a McCann/Lowe a rt directora, Szabó Zsuzsanna, a Professional Publishing Hungary grafikusa, Szántó Zoltán, a Turizmus Trend főszerkesztője, valamint Víg Tamás, a Vitalentum turisztikai tanácsadója.
A pályázatokban nemcsak a tartalmat és a projekt hatékonyságát figyelte a zsűri, hanem a kreativitás, a dizájn és a pályázatok koherenciája is fontos szempont volt az értékelés során. Ugyanakkor a beadott pályázatok általános színvonala is meghatározó volt a végső sorrend kialakításában.
És most nézzük az Iránytű 2016 legjobbjait:
Printkategória
a) Szállodai kiadványok
3. helyezett:
• Room Service – Radisson Blu Béke Hotel – Radisson Blu Béke Hotel
Döntőbe jutott:
• Pandora magazin – a mezőkövesdi Pandora Zsóry Apartmanok kiadványa senior korosztálynak – Spa Hotel Relax
b) Településmarketing
1. helyezett:
• G yőri meséskönyvem III. – Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata
3. helyezett:
• Időtálló ízek – Büki recepteskönyv – Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület
3. helyezett:
• Szegedi turisztikai kiadványok – Fingerprint
Döntőbe jutott: Zalaegerszeg titkai – Városkalauz a múlt tükrében – Tourinform Zalaegerszeg
c) Utazási irodai katalógusok
Döntőbe jutott:
• Tengeri hajóutak katalógus 2016 – OTP Travel
Döntőbe jutott:
• IBUSZ zsebünkben a világ – Élmények korhatár nélkül – IBUSZ Utazási Irodák
Digitális megoldások
1. helyezett:
• Amadeus – Irodák Viadala – Merlin Communications
2. helyezett:
• Mellow Mood Hotels virtuális sightseeing app – MMG Hotels – GPS City Guide
3. helyezett:
• Mellow Mood Hotels központi weboldal – MMG Hotels
Döntőbe jutott:
• Hello Miskolc! – Integrált online turisztikai információszolgáltatás Miskolc módra – MIDMAR Közhasznú Nonprofit Kft.
Döntőbe jutott:
• Eletreszolo.hu blogoldal – Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft.
Döntőbe jutott:
• KidsOasis – Álommásodállás – Kidsoasis
Döntőbe jutott:
Bajai séták/Bajai Turisztikai Nonprofit Kft.
Eseménymarketing
1. helyezett:
• Strandbusz – MyAd Marketing – Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt.
2. helyezett:
• Lépj be a múltba! – Történelmi időutazás Ópusztaszeren – Fingerprint
Kommunikáció az eladás helyén (POS)
2. helyezett:
• Memories of Hungary: vásárlóközpontú turisztika – Memories of Hungary Bazilika
Hirdetések
Döntőbe jutott:
• Miskolc PASSzol Hozzád! – MIDMAR Közhasznú Nonprofit Kft.
PR-megoldások a turizmusban
1. helyezett:
• EYOF (Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivál 2017 Győr) film – Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata
2. helyezett:
• Budapestʼs Finest negyedévente megjelenő ingyenes angol nyelvű magazin – BFTK Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ
Döntőbe jutott:
• Körös menti imázsfilm (Szarvas, Békésszentandrás, Kondoros) – Körös menti Turisztikai és Kulturális Egyesület
Döntőbe jutott:
• Miss Zselicvölgy 2015 – KRQ Kommunikációs Kft. – Zselicvölgy Szabadidőfarm
Integrált kampányok
1. helyezett:
• Hollókő, az élő falu – Hollókői Világörökségkezelő Nonprofit Kft.
2. helyezett:
• Miskolc PASS – Mert Miskolc PASSzol hozzád! – MIDMAR Közhasznú Nonprofit Kft.
3. helyezett:
• Zsolnay Kávéház – Tradíció és megújulás – Danubius Radisson Blu Béke Hotel – Upfront Média Döntőbe jutott: • Megyünk egy kört? Az Országos Kékkörprojekt kommunikációja – Café PR
Különdíjak
A minőségi tartalomért:
• Zalaegerszeg titkai – Városkalauz a múlt tükrében – Tourinform Zalaegerszeg
A kiváló márkaépítésért:
• Eletreszolo.hu blogoldal – Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft.
Az egyedülálló ötletért:
• Miss Zselicvölgy 2015 – KRQ Kommunikációs Kft. – Zselicvölgy Szabadidőfarm
Az év turisztikai kommunikációs kampánya fődíj
• Hollókő, az élő falu – Hollókői Világörökségkezelő Nonprofit Kft.