Ismerje meg a hungarikumvédjegy alkotóját!

Kétfordulós, nyílt, jeligés pályázaton választotta ki a Vidékfejlesztési Minisztérium a hungarikumvédjegy nyer- tes grafikáját, Tóth Péter munkáját. Hamarosan a hungarikumok a cím mellé kisplasztikát is kapnak, amelyet szintén a Miskolcon élő művész tervez.

Tóth Péter elmondta, egy álma vált való- ra a hungarikumvédjegy megtervezésé- vel – és persze a pályázat megnyerésével. „Szellemi, tárgyi örökségünk megmentése, megőrzése, gazdagítása mindig is kedves célom volt. Az ember nemcsak egysze- rűen nyomot, de jelet is szeretne hagyni maga után. A hungarikumvédjegy pedig egy kicsit talán a remélhető örökkévaló- ságról is üzen. Magyarként legalábbis ezt szeretném. Egy biztos: nemcsak nemzeti önbecsülésünk szempontjából, de turisz- tikai oldalról is felbecsülhetetlen értéket képviselnek a hungarikumok. Részben a védjegy révén az egyik legfontosabb mar- ketingelemet jelenthetik hazánk jó hírének növelésében” – fejtette ki a tervező-grafi- kus. Tóth Péter számára nem volt idegen a téma. Nemrég a Nemzeti vidékstraté- gia logótervével nyert első helyezést, tavaly pedig egy pálinkacsalád címketervével ProTypografia kiváló díjat kapott. Ezen- kívül számos komplett cég- és rendez- vényarculatot, térdekorációt, nyomtatott kiadványt tervezett már, jelenleg pedig a – szintén jeligés – Nemzeti Múzeum pályá- zati kiírására készít logót és arculati tervet.

Így készült

A grafikus a Szent Koronát választot- ta a védjegy motívumának, amelyet a stabi- litás jelképének tekint a folytonos változá- sok közepette. „A Szent Korona a magyar államiság születésének és függetlenségé- nek szimbóluma, ebből adódóan történel- mi múltunk el nem törölhető lenyomata. Mind esztétikai megjelenése, mind a benne lévő évezredes tartalom állandóságot és erőt sugároz. A grafikán a korona spirális for- mája a Kárpátok vonulatát, a medence ívét is megidézi, formázza, ezáltal természetes- ként sugallja a jelenlegi államhatárokon túl teremtett magyar értékek számbavételét, a nemzeti összetartozást. Emellett pedig a forma az örök ciklikusság és a végtelenség jelképe is. A formai motívumok – kiegé- szülve nemzetünk színeivel – szándékaim szerint kerek egészet alkotnak”– fejtette ki véleményét.

A pályázatot kiíró Vidékfejlesztési Minisz- térium pontosan és részletesen megfogal- mazta elvárásait, amivel magasra helyezte a mércét: fő kritériumnak számított az egy- szerűség, illetve hogy a védjegy első látás- ra jól érthető, felismerhető legyen. Szín- és formavilágában a hungarikumok szellemi- ségét kellett tükröznie, és más, hasonló véd- jegyektől jól elkülöníthetőnek kellett lennie, ezenkívül a „hungarikum” kifejezést is el kellett helyezni a grafikán. A kiírás szerint a védjegyet úgy kellett megtervezni, hogy annak üzenete alkalmas legyen a magyar- ság csúcsteljesítményének kifejezésére az el- múlt évtizedekben elterjedt, a magyarságról nem valós képet festő megjelenési formák kerülésével.

Sokfelé láthatjuk majd

Tóth Péter elmondása szerint az arculati terv előrevetíti az egyes lehetséges felhasz- nálási területeket, persze a teljesség igénye nélkül, hiszen újabb és újabb ötletek szü- lethetnek a gyakorlati alkalmazás során. A védjegy a legkülönfélébb nyomtatványo- kon, termékeken, prospektusokon, jelzőtáb- lákon, plakátokon, óriásplakátokon, web- lapon, esetleg jelvényként is megjelenthet. Alkalmazásáról a kizárólagos felhasználói joggal rendelkező minisztérium dönt.

Hogy milyen lesz naponta, éveken, évtize- deken keresztül hazánkban és a világban szembesülnie a grafikusnak saját művével? Tóth Péter számára még friss az élmény. „Egyelőre nem tudom igazán felmérni a súlyát, de már érzem a felelősséget. S persze büszkeséget is, ebből azonban meg- élni sem szakmai, sem anyagi szempont- ból nem lehet. Naponta újra kell építeni magunkat. Az egyik legnagyobb hozadék azonban számomra: szívügyemmé vált a hungarikumok témája.” A Borsod-Aba- új-Zemplén megyéből származó tervező környezetének kincseit értékeli igazán nagyra. „Edelényi születésűként min- denképpen Aggtelek karsztja és a toka- ji aszú áll hozzám a legközelebb. Nagy öröm, hogy megyénk szép számmal tud- hat magáénak hungarikumokat” – fog- lalta össze a művész.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.