Ismét erős nyári szezonja lehet a budapesti hoteleknek

Míg a 2021-es évet a belföldi turizmus fellendülése jellemezte, köszönhetően a hazai járványügyi korlátozások korai feloldásának és a külföldi utazási nehézségeknek, addig 2022-ben már ismét jobban meg kell küzdeniük a vidéki magyar hoteleknek a hazai vendégekért. A budapesti szállodák ugyanakkor jelentősen profitálhatnak a visszatérő külföldi vendégekből. Somlyai Zoltán, a BDPST Hotel Management Zrt. vezérigazgatója szerint nem csak a foglalási számokra, de a küldőpiacokra és az egyes szállodák árazására is jelentős befolyással lesz a fokozódó verseny, illetve az erősödő gazdasági kihívások - tájékoztatta lapunkat a társaság.

A budapesti hotelpiacon a külföldi vendégek visszatérésének köszönhetően erős nyári szezonra, míg vidéken a hazai vendégekért folytatott erősödő versenyre számít a BDPST Hotel Management Zrt., Magyarország egyik jelentős szállodaüzemeltető vállalkozása. „A nemzetközi turizmus élénkülése a fővárosba látogatók számának növekedését és a budapesti hotelpiac fellendülését eredményezi. Ezt a pozitív hatást már most is tapasztalhatjuk a Budapesten található szállodáinkban, hiszen a foglalási számok folyamatosan nőnek, szerencsére egyre több vendéggel és vendégéjszakával számolhatunk. Ez többek között köszönhető az olyan több nemzetet megmozgató eseményeknek is, mint például a FINA vizes világbajnokság, amit idén ismét fővárosunkban rendeznek meg” – emelte ki Somlyai Zoltán, a BDPST Hotel Management Zrt. (BHM) vezérigazgatója. Elmondása szerint a februárban kitört ukrán-orosz háború nem volt azonnal érezhető negatív hatással a turizmusra, azonban a küldőországok tekintetében változásokhoz vezetett. A klasszikus piacok, köztük az Egyesült Államok, Oroszország és Ukrajna, illetve a távol-keleti országok az előbbi évekkel ellentétben idén kiestek, azonban a német, olasz, spanyol és osztrák térségekből számottevő létszámmal érkeznek hazánkba idén is, csakúgy, mint a szomszédos országokból. A BDPST budapesti hoteleinek foglaltsági szintje a pozitív trend hatására az 50-65 százalékot is elérheti a nyári időszakban, a klasszikus bed&breakfast szolgáltatást kínáló D8 hotel pedig akár a 65-70 százalékot is, köszönhetően belvárosi lokációjának.

 



A vidéki szállodák esetében azonban a nemzetközi turizmus fellendülése a budapesti piaccal ellentétben inkább kihívásokat jelent a szállodaüzemeltetők számára. Fel kell ugyanis venniük a versenyt a külföldi ajánlatokkal szemben, így megtartva a magyar vendégeket, ehhez pedig folyamatos fejlesztésekre és megújuló ajánlatokra van szükség.  „A 2021-es foglalási adatok, amelyek a pandémia utáni időszakban, a belföldi turizmus jelentős növekedése miatt magasnak számítottak, idén nagy valószínűséggel nem lesznek elérhetők a vidéki hotelek esetében. A külföldi utazási korlátozások feloldása miatt egyes vendégkörök az országhatáron kívül eső desztinációkat fogják előnyben részesíteni a vidéki úticélok helyett. A fővároson kívül található szállodáinknak tehát a külföldi ajánlatokkal és utazási lehetőségekkel is kell felvenniük a versenyt” – mondta Somlyai Zoltán.

A nyári belföldi turizmus a szakember szerint továbbra is a vízparti térségekre, illetve fürdővárosokra koncentrálódik, azonban a cégcsoport hotelei mind a fővárosban, mind pedig a vidéki térségekben törekednek felvenni a versenyt ezekkel az úticélokkal. A vidéki és budapesti piac mellett a BDPST Group a külföldi piacokon is jelen van, spanyolországi Atrio del Mar hotelükben, részben a kifele áramló turizmus miatt, megnövekedett érdeklődésben bízik. A tengerparti pihenés mellett a kirándulni és aktívan kikapcsolódni vágyókra is számít a cégcsoport két muraui hotelében.

A BDPST Zrt. szállodái a klasszikus turizmus mellett a háború okozta rendkívüli helyzetben is szerepet vállalnak. Az Ukrajnából Magyarországra érkező menekültek elhelyezésében a budapesti D8 hotel és a Lifestyle Hotel Mátra vették ki a részület, csatlakozva a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének kezdeményezéséhez. Az érkező menekültek fővárosi koncentrálódása miatt leginkább a D8 hotel volt kihasznált e tekintetben, itt átlagosan 1-1,5 napot töltöttek az ide érkező menekültek, a hotel felajánlott szobái folyamatos kihasználtság alatt voltak.

Áremelés lélektani határon innen

A megszokott trendváltozások és a rendkívüli helyzetek mellett a szállodapiacon sem hagyhatók figyelmen kívül a kihívásokkal teli gazdasági környezet hatásai, amelyek a mindennapjainkban is érzékelhetők. Az emelkedő költségek, energia- és élelmiszerbeszerzési árak mellett a hotelek árazása is emelkedő trendet mutat. A költségoldalból kieső profitszintet nehéz balanszírozni, erre a megoldást pedig kizárólag a piac rugalmas árazása nyújthatna. „Abból, ha egy szálloda önállóan emeli az árait, a piac pedig nem követi ezt a trendet, csak profitkiesés származhat. A beszerzési árak kiegyensúlyozására történő áremelés, úgy, hogy a profitszint is megmaradjon, azonban egy olyan mértékű ugrást eredményezne, amit a piac nem bírna el. A BDPST Zrt. hotelei esetében megléptük azt az áremelési szintet, amit a piac is engedett számunkra, így biztosítva azt, hogy a szolgáltatási színvonalunk ne csökkenjen, mindamellett, hogy a kereslet se essen vissza a túlzottan magas árak miatt” – emelte ki Somlyai Zoltán.

Újdonságok a szállodákban
 
A cégcsoport hotelei számos újítással és fejlesztéssel várják idén mind a hazai, mind pedig a külföldi utazókat. Ügyelve az ország négyévszakos lehetőségeinek kihasználására, a fejlesztések fókuszában az egész éves pihenés és élmények állnak. Ennek köszönhetően időjárástól és évszaktól függetlenül minden ház maximálisan kihasználhatóvá válik. Az idén teljesen megújult Andrássy Kúria & Spa vadonatúj Bobajka éttermével, hangulatos teraszával és rendezvénytermével, a BOTANIQ Turai Kastély számos kül- és beltéri sportlehetőséggel fogadja szállóvendégeit, a budapesti Alice Hotel pedig megújult teraszával várja nem csak a foglalással rendelkezőket, de az arra járó turistákat is egy frissítő kikapcsolódásra.


 
Ezen fejlesztéseket nem csak a vendégek, de a nemzetközi piac is méltányolja. A International Travel Awards nemzetközi turisztikai verseny, mely több mint ötven ország szállodáit és vendéglátó egységeit díjazza évente, tavaly a BOTANIQ Turai Kastély fejlesztéseit is elismerte. A kastély 2021-ben a „Legjobb Európai Kastélyhotel 2021” díját nyerte meg, idén pedig a Magyarország legjobb 5 csillagos szállodája kategóriában méretteti meg magát.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.