A különleges turisztikai kapmányok lassan Ausztrália védjegyévé válnak. Tavaly Queensland állam turisztikai hivatalának (Tourism Queensland) álláshirdetése, egyben turisztikai kampánya elnyerte a reklámszakma nagy presztízsű One Show díját New Yorkban. A hivatal 200 ország 34 700 jelentkezője közül választott ki egy brit fiatalembert a „világ legjobb állása” posztra. Ben Southball-nak az volt a feladata, hogy a Hamiltonsziget gondnokaként halakat etessen, helikopterről filmezze a szigeteket és dokumentálja élményeit, ezzel népszerűsítve a Nagy Korallzátonyt és környékét 150 ezer ausztrál dolláros (22,5 millió forint) fizetésért.
A brit fiatalember jó választásnak bizonyult, hiszen legújabb kampányában elsősorban kifejezetten a 18 és 30 év közötti brit fiatalokat szólítja meg Dél-Ausztrália az álláskampánnyal, amely kalandokban, utazásban bővelkedő, stressz-mentes munkahelyeket ígér.
"Az angol gazdaság még mindig nem lábalt ki a recesszióból, nagy a munkanélküliség, túl sokat kell dolgozni, magasak az adók, a nyugdíjkorhatár pedig egyre feljebb kúszik" - győzködi a terheiktől szabadulni vágyókat a dél-ausztrál kormány "egyedülálló munka-magánélet egyensúlyt" helyezve kilátásba a jelentkezők számára. Azoknak, akiket a dolog érdekel, mindössze annyit kell tenniük, hogy átugranak Dél-Ausztráliába egy érvényes szünidei munkavégzési vízummal.
Az egész nem is annyira az állásokról szól, mint inkább arról, hogy megmutassák: Dél-Ausztrália sokkal izgalmasabb munkát és utazási lehetőséget kínál, mint a világ bármely más vidéke - mutatott rá Bill Muirhead, Dél-Ausztrália londoni képviseletének vezetője. Mint hozzátette: aki bevállalja, végre beteljesítheti álmait, és lesz mit mesélnie az unokáinak. (Napi Turizmus/MTI)