Január 20-ig nyilvántartásba kell vetetniük magukat a lovas szolgáltatóknak!

A Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal felhívást tett közzé honlapján arról, hogy a lovas szolgáltatóknak tevékenységük megkezdését, illetve annak gyakorlását január 20-ig be kell jelenteniük a hivatalnál.

A lovas szolgáltató tevékenység megkezdése és gyakorlása nincs ugyan engedélyhez kötve, a tavaly októberben megszületett új ÖM rendelet értelmében a szolgáltató azonban köteles az erre irányuló szándékát a kereskedelmi hatóságnak (Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal) bejelenteni 2010. január 20-ig. A rendelet értelmében a jogszabály hatályba lépésekor (2009. november 19.) már működő lovas szolgáltató tevékenységet végző, és a rendelet hatálybalépése előtt nyilvántartásba még nem vett szolgáltatónak be kell jelenteniük tevékenységüket.

A lovas szolgáltató tevékenység bejelentésére és nyilvántartásba vételére irányuló eljárások kapcsán kérdéseivel az alábbi ügyintézőkhöz fordulhat:

Horváth Sándor: 336-7375 [email protected]

Nyerges Márton: 336-7314 [email protected]

Eljárás menete:

A bejelentés benyújtható postai úton, elektronikus úton vagy személyesen a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Ügyfélszolgálati Irodájának Ügyfélszolgálati Osztályán (1024 Budapest, Margit krt. 85.). Az elektronikus ügyintézés lehetőségéről bővebb tájékoztatást itt talál: http://www.mkeh.gov.hu/E-ugyfelszolgalat

A bejelentés az MKEH internetes oldaláról letölthető nyomtatvány kitöltésével is megtehető.

Formanyomtatvány a lovas szolgáltató tevékenység bejelentéséhez

A nyomtatványt lehetőség szerint géppel kell kitölteni és csatolni kell hozzá a vonatkozó jogszabályok szerint előírt mellékleteket, amelyeket a nyomtatvány egyébként tételesen felsorol. A szolgáltató a lovas szolgáltató tevékenységet a bejelentéssel egyidejűleg megkezdheti. Ha azonban a bejelentés nem felel meg a jogszabályokban meghatározott követelményeknek, a szolgáltató a tevékenységet nem végezheti. Ez esetben e tevékenység végzése a tevékenység bejelentés nélküli folytatásának minősül, melynek jogkövetkezményei lehetnek.

A szolgáltató a bejelentést követően a bejelentésben foglalt adatokban bekövetkezett változást haladéktalanul köteles bejelenteni a MKEH-nak. A díj elektronikus úton történő megfizetéséről bővebb tájékoztatást az alábbi linken talál: http://www.mkeh.gov.hu/E-ugyfelszolgalat


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.