Japán: felépülő kiutazás, összeomló beutazás

Közel 50%-ot esett Japánban a beutazások száma, míg a kiutazás kezd magához térni - olvasható az eTurboNews internetes szakportálon.

„Szeretnénk azt az erős üzenetet közvetíteni, hogy az élet a legtöbb helyen az országban visszatért a normális kerékvágásba, nem csak Tokióban, hanem olyan városokban is, mint Osaka, Fukuoka, melyek helyileg messze vannak a földrengés és atomerőmű okozta szennyezéstől. A kormány nemrég arról döntött, hogy 75 millió dollárra növeli a turisztikai költségvetést a desztinációt újraindítása érdekében, valamint, hogy és elkötelezettséget mutasson egy erős turizmus iránt” - magyarázta Yamada Naoyoshi, a Japán NemzetiTurisztikai Hivatal (JNTO) albiztosa az IATA, Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség szingapúri közgyűlésén. A IATA közgyűlésre a Thaiföldi Turisztikai Hivatal hívta meg a JNTO-t a Japán Utazási Irodák Szövetségével (JATA) egyetemben.

Hogy mindezt miért kellett bizonygatnia?

Mert a szigetországban a számok értelmében a márciusi földrengés óta a turizmus szó szerint összeomlott. Japán 2010-ben 8.6 millió turistát fogadott, ez a szám messze elmaradt a várt céltól, 10millió külföldi turistaérkezéstől. Azonban a JNTO által kiadott idei, első jelentések szerint az érkezések száma 2010-hez képest is 50%-ot esett márciusban, 62%-ot áprilisban és újabb 50%-ot májusban. A becsült beutazások alapján 2.4 millió turista érkezett 2011 első öt hónapjában, kevesebb, mint 2010 utolsó 3 hónapjában. „Jelenleg arra számítunk úgy, hogy mindössze 6 - 6.5 millió külföldi turistát fogadunk ebben az évben” - összegezte JNTO egyik vezető beosztású munkatársa Szingapúrban.

Ugyanakkor Fukushima és Sendai kivételével – melyek még mindig szenvednek a borzasztó természeti katasztrófa következményeitől - Japán újra biztonságos és fogadja az összes látogatót, utazót. A lehetséges fukusimai sugárzás állandó veszélye továbbra is elrettenti majd az utazókat egy hosszú időre, különösen Ázsiából, ahol a biztonság mindig egy érzékeny szempont volt. Yamada Naoyoshi elmondta: a japán hatóságok már dolgoznak a programokon légitársaságokkal és privát turisztikai partnerekkel kialakítandó közös cselekvési terveken. „Továbbra is folyamatosan frissítjük weboldalunkon a helyzetről szóló információkat” - tette hozzá Naoyhosi.

Jó hír azonban,

hogy Kínai - Hong Kong-i és Tajvani is - utazásszervezők ismét szeveznek utakat Japánba. Légitársaságok, mint a All Nippon Airways és a Japan Airlines szintén megígérték, hogy kedvezményes árakat ajánlva segítenk a turisták meggyőzésében. „Ugyanakkor úgy gondoljuk, hogy egy év is eltelhet, mielőtt a tengerentúli a piacok újraéledését tapasztalnánk” - mondta.

A borús napokon napfény - meglehet, kevésbé Japán számára -, hogy a kiutaztatás köszöni, ismét jól van. 4-6 hét korlátozás után a japánok megint utaznak. JNTO adatai márciusban 18%-os, de április már csak 9%-os csökkenésre utalnak. Májusban és júniusban viszont már csupán minimális csökkenés vehető észre előző év azonos időszakához képest. „ Júliusra vagy augusztusra vissza kellene térni a mi normális szintünk 95%-hoz” - értékelte a JATA egyik képviselője. A JATA nemrégen indított egy kampányt, melyben arra biztatja a japánokat, hogy minél többen utazzanak küföldre. Mindezek mellett az ENSZ Világturisztikai Szervezete (UNWTO) és a Turisztikai Világtanács (WTTC) egyaránt támogatja Japán fellendülési törekvéseit a turizmusban.

Forrás: eTurboNews


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.