Ezt bizonyíthatja a tavaly év végén megfordult trend: amikor a Winter Invasion-kampány hatására majdnem másfél évig tartó visszaesés után újra emelkedni kezdett a beutazóforgalom. Természetesen több más tényező is befolyásolta az adatok kedvező alakulását, például új légi járatok beindulása. A tavalyi adatok kedvező alakulásában mégis a belföldi turizmus dinamikus bővülése játszotta a főszerepet. A Központi Statisztikai Hivatal friss jelentése szerint 2007-ben a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek összesen 7 millió 370 ezer vendéget fogadtak, akik közel 19,9 millió vendégéjszakát töltöttek Magyarországon. Ez a vendégéjszakaszám minden idők legjobb összforgalmi eredménye: mintegy 207 ezer vendégéjszakával meghaladta az ebből a szempontból az évtized második legjobb eredményét nyújtó 2006-os év számait. Az is igaz ráadásul, hogy ezek még előzetes adatok, az áprilisban megjelenő véglegesek általában még ennél is jobbak. „A végső vendégéjszakaszám 300–500 ezerrel szokott több lenni” – emelte ki Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. elnöke egy sajtóbeszélgetésen. Hozzátette, hogy az állam és a vállalkozók összefogásának köszönhetők a kiváló tavalyi eredmények. A Winter Invasion kampány decemberben 50%-os forgalombővülést hozott a szállodákban az egy évvel korábbihoz képest, és valószínűleg jól alakult a januári forgalom is. Niklai Ákos idén további 4–5 százalékos forgalomnövekedést prognosztizál. Azt is kiemelte, hogy a közép- európai országok egyre fontosabb küldőpiaccá lépnek elő.
Továbbra is az átlagosnál dinamikusabb gyarapodás jellemzi a magasabb kategóriájú és különösen a wellness-szállodák forgalmát. A KSH szerint tavaly a szállodák 50 százalékos kapacitáskihasználtsággal működtek. A gyógyszállodák (64%), az öt- (68%) és a négycsillagos házak (57%) a legsikeresebbek. Sikeres hónap volt a november és a december: valamennyi kiemelt vendégforgalmi mutató dinamikusan (4-14%) emelkedett. Decemberben az előző évinél 14 százalékkal több külföldi vendég 8 százalékkal több éjszakát töltött a szálláshelyeken. A belföldi turizmus terén a nominális adatokat nézve is rekord született: a belföldi éjszakák száma először lépte át a 9,8 milliós határt. A hazai vendégek száma több mint félmillióval felülmúlta a határon túlról érkezők számát. A hazai turistáknak idén is a Balaton volt a legnépszerűbb belföldi céljuk. Budapest és a Balaton együttes részesedése 74 százalékos. Az év elején csökkenést, majd novemberben már 21 százalékos növekedést mutató brit piacon a vendégéjszakák száma 24 százalékkal nőtt decemberben. A novemberben pozitívumot mutató német vendégéjszakák száma 2007 decemberében ugyan kismértékben, 1,8%-kal csökkent, a vendégek száma azonban erről a küldőpiacunkról is nőtt. Az MT Zrt. magyarázata szerint mindkét piacunkon az új légi járatok nyitása és az erőteljes marketingtevékenység keltette fel az érdeklődést Magyarország iránt. Németországban a Ryanair brémai járatindítását a nagyvárosokban folytatott, koncentrált Budapest Winter Invasion-kampány, hirdetések és cikk támogatta. Nagy-Britannia és Magyarország között a négy új légikikötő (Glasgow, Bristol, Liverpool és East-Midlands) bekapcsolásával, továbbá a Malév és a Wizzair kapacitásbővülésével az átlagos napi légikapacitás csaknem 40%-kal emelkedett.
2007-ben közel 30 milliárd forintnyi üdülési csekket értékesített a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány, csaknem 3,5 milliárddal többet, mint az előző évben. Ezzel 1,7 millió személy üdüléséhez járult hozzá. Megkérdeztük Niklai Ákost, lesz-e az idén újra Welcome to Hungary beutaztatóbörze, és ennek esetleges megrendezése befolyásolja- e részvételünket a jövőben a közös bécsi regionális ACTB kiállításon. Niklai elmondta, hamarosan eldől a kérdés, jelenleg a Magyar Szállodaszövetség tagjainak véleményét kérik ki ez ügyben. Mint köztudott, a Magyar Utazásszervezők és -közvetítők Szövetsége arra az álláspontra helyezkedett, hogy nincs szükség saját rendezvényre. Niklai Ákos azt reméli, hogy a 2010-re elkészülő új budapesti konferencia-központban hazánk rendezheti meg az actb-t.