Jelentős ütemben bővült a belföldi turizmus

A KSH végleges adatai szerint 2006-ban a belföldi turizmus kiemelkedően jelentős ütemben, 7%-kal bővült, ez a növekedés az elmúlt hét év legmagasabb értéke.

A KSH napokban publikált végleges adatai szerint a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken folyamatosan növekszik a belföldi vendégek és vendégéjszakák aránya. Ez a tendencia az elmúlt évben is érvényesült: 2005 és 2006 között a belföldi vendégek aránya 51%-ról 54%-ra, a belföldi vendégéjszakák aránya 45%-ról 49%-ra emelkedett. (A Magyar Turizmus Zrt. kutatásai szerint a magyar háztartások körülbelül 60%-a csak belföldi utazáson, további 20%-a belföldi és külföldi utazáson is részt vett az elmúlt években.). 2006-ban 3,9 millió belföldi vendég 9,6 millió vendégéjszakát töltött el a kereskedelmi szálláshelyeken, ezen belül a szállodák 2,3 millió belföldi vendéget fogadtak, akik összesen 5,8 millió vendégéjszakát töltöttek ott el. 2006-ban minden tíz belföldi vendégéjszakából hatot szállodában regisztráltak. 2006-ban a kereskedelmi szálláshelyek belföldi vendégeinek száma kiemelkedően magas ütemben, 7,1%-kal, vendégéjszakáinak száma 7,2%-kal emelkedett a 2005. évhez képest, miközben csökkent a külföldre látogató magyarok száma. A belföldi kereslet a magasabb színvonalú szálláshelyek irányába mozdult el, a szállodák belföldi vendégeinek száma 11,3, belföldi vendégéjszakáinak száma ennél is nagyobb mértékben, 12,9%-kal bővült. A legjelentősebb növekedést a három- és négycsillagos szállodák könyvelhették el, miközben kiugró mértékben, 80%-kal növekedett a wellness-szállodák belföldi vendégéjszakáinak száma. A gyógyszállodák szintén a belföldi vendégforgalom növekedéséről számoltak be. A folyamatosan bővülő látnivalóknak és programkínálatnak köszönhetően a belföldiek átlagos tartózkodási ideje a kereskedelmi szálláshelyeken (2,5 nap) hosszabb volt, mint 2005-ben. 2006-ban minden száz, kereskedelmi szálláshelyen eltöltött belföldi vendégéjszakából 25-öt a Balaton régióban regisztráltak, a vendégéjszakák 13,8%-át a Budapest-Közép-Dunavidéken, 13,0%-át az Észak-Alföldön, 12,7%-át pedig Észak-Magyarországon töltötték honfitársaink. Az elmúlt évben a belföldi vendégforgalom növekedésében az Észak-Alföld, a Balaton és a Nyugat-Dunántúl turisztikai régiók játszották a legnagyobb szerepet. A szezonalitás csökkenését mutatja ugyanakkor, hogy 2006-ban az éves átlagot meghaladó mértékben növekedett az őszi-téli hónapok belföldi vendégforgalma. A belföldiek tartózkodási ideje is a főszezonon kívüli hónapokban emelkedett. 2006-ban a kereskedelmi szálláshelyek belföldiektől származó szállásdíj-bevételei 15,1%-kal emelkedtek a 2005. évi bevételekhez viszonyítva. A belföldiektől származó szállásdíjak növekedését elsősorban a vidéki szálláshelyek jelezték. A szállodákban a belföldiektől származó szállásdíj-bevételek 16,5%-kal növekedtek, amiben kiemelkedő szerepet játszottak a gyógy- és wellness-szállodák. Utóbbiak kiugró, 90%-ot meghaladó szállásdíj-bevételt regisztráltak. A magánszálláshelyek belföldi vendégforgalma csaknem egynegyedével, az általuk magánszálláshelyen eltöltött vendégéjszakák száma több mint egyötödével növekedett 2005-höz képest. Tavaly a lakosság belföldi költése 17%-kal növekedett, elérve a 290 milliárd forintot. Az elmúlt évben a Magyar Nemzeti Bank által regisztrált, a magyarok kiutazásaihoz köthető devizakiadások több mint 10%-kal csökkentek, miközben a beutazó turizmusból származó devizabevételek növekedtek, így a turizmus devizaegyenlege jelentős pozitívumot mutatott.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.