Joe és Sally megérkezett

Joe és Sally, a két pingvin világ körüli utazáson vett részt, alkotójuk, Willy Puchner jóvoltából. Azonban már Ausztriába érkeztek, így egész éven át ráérnek az országot szimbolizálni az Österreich Werbung (ÖW) ötlete alapján. Ha valaki mindebből egy kukkot sem ért, olvassa el az idei, 29. austrian travel businessről (atb) szóló beszámolónkat, ebből minden kiderül…

Január 26– 27-én zajlott az idei atb az osztrák főváros vadonatúj, a napokban megnyitott kiállítási központjában. A MesseWienNeu adott otthont a mintegy 900 kiállítónak, 1600 meghívott bevásárlónak és 170, a világ különböző pontjairól érkező szakújságírónak. Munkatársunk az Osztrák Nemzeti Idegenforgalmi Képviselet meghívására vett részt a vásáron.

A kiállítókról

Mivel a standok fölé, a tetőről lelógatták az éppen kiállító tartomány nevét a jellemző színnel is megjelölve, könnyű volt a tájékozódás. A közelgő tavaszra és nyárra gondolva a legtöbben a spaés wellnessajánlatok mellett főként aktív pihenéssel összekapcsolt szabadtéri programokat kínáltak. Akadt a kiállítók között öt olyan osztrák utazási iroda, amely kimondottan kerékpártúrákra szakosodott. Sokan keresték fel a salzburgiak standját, ahol olyan exkluzív, százoldalas kiadványt osztogattak, amelyik napra lebontva tartalmazza a két év múlva kezdődő és egész éven át tartó Mozart-év programját. A magyar bevásárlóknak is feltűnt, hogy nem túl drágák az osztrák ajánlatok. Vannak köztük olyanok – a dél-stájer, termálfürdővel rendelkező hotelek között például a loipersdorfi és a bad waltersdorfi –, amelyek olcsóbb áron kínálják a szolgáltatásokat, mint magyarországi versenytársaik. Nagy érdeklődés fogadta a vendéglátó bécsi kiállítókat. A napokban megnyíló Lichtenstein Múzeum főként az ázsiai vásárlók fantáziáját mozgatta meg, de ugyanígy érdekelte őket az áprilisban, a Hofburgban nyíló új Sisi múzeum is, amelyre már most rászerveznek távol-keleti látogatókat. Idén első alkalommal nyílt arra lehetőség, hogy az atb-vel egy időben és azonos helyszínen legyen jelen a Dunabörze is. Annak a nonprofit turisztikai marketing egyesületnek a kiállítása, amelyet 1972-ben alapítottak a Dunamenti országok bécsi képviseleteinek vezetői.

A vásárlókról

A vásárlók a világ minden pontjáról érkeztek, azonban aki már volt európai külföldi szakvásáron, tudja, nagyjából ugyanazok a beutaztatók jelennek meg a különböző helyszíneken. A lengyel származású, texasi irodatulajdonos, Thomas Barczak például téltől tavaszig sokfelé feltűnik mindent elnyelő, hatalmas aktatáskájával, mint ahogy az a kanadai úr is, aki szlovák származású, és szintén kiutaztató irodát vezet Torontóban. Dusan Toth, a Nitra Travel tulajdonosa: – Mivel a vendégköröm főként a középkategória felső és középső rétegéből kerül ki, ez meghatározza a vásárlásomat. Európában – így Ausztriában is – elsősorban romantikus ajánlatokat, zenei kínálatokkal, koncertekkel fűszerezett eseményeket és spa-programokat keresek. Sok volt az ázsiai területről meghívott szakvásárló, őket elsősorban azok az ajánlatok érdekelték, amelyek vizuálisak és az interneten át is elérhetők. A salzburgi stand mellett például egymásnak adták a helyet a DVD-n bemutatott virtuális Mozart-koncerteknél. A magyar szakbevásárlók sikeresnek összegezték az atb-n a jelenlétet. Ausztria közelségéből adódóan ők már korábban megkötötték a fontosabb üzleteket, így mindenki elsősorban kapcsolattartásra, a jó partneri viszony ápolására használta fel a két napot.

A szakmai előadásokról

Az első nap szimpóziumának fő témája: milyen változás várható az új EU-hoz csatlakozó országok belépésével a régóta EU-tagállamok esetében, és milyen eszközökkel nyerhető meg az új turisztikai piac? Az előadások rezüméje végül az volt, hogy nem kell félni az újonnan belépőktől, mert így, a 75 millió új taggal bővülő turisztikai piac csak fellendülést hozhat. Azonban a felszólalók mind felhívták a figyelmet arra, hogy a siker feltétele, ha elfogadják és megértik azokat a kultúrákat és embereket, ahonnan az újonnan belépők érkeznek. Vagyis nem a most csatlakozóknak kell asszimilálódni az új környezethez, hanem őket kell elfogadni olyannak, amilyenek. Az ÖW sajtótájékoztatóján arra adtak magyarázatot, miért hökkentették meg idén alaposan a közönséget a két pingvinnel? Amelyeknek egyébként méltó párja volt a kiállításon szinte mindenütt fellelhető friss, virágzó orgona és harmatos szőlő. Valahogy úgy gondolkodhattak idén a kiállítás szervezői: mi az, ami soha nem található Ausztriában a tél dereka táján? Orgona, szőlő, pingvin – így tehát idén ezekkel lepték meg a nagyérdeműt. Nem véletlenül sóhajtott fel az atbn a pingvineket és minden egyebet (szervezést stb.) látva Kelecsényi Ágnes, az MT Rt. vezérigazgató- helyettese, marketingigazgatója: „Nagy kihívás látni mindezt. Kíváncsi lennék, mit szólnának otthon, ha azzal állnék elő, hogy pingvinek legyenek ezentúl az ország jelképei…” A számok ismertetésekor az is elhangzott, hogy Magyarország a vendégéjszakák tekintetében az előkelő 10. helyen áll 1 millió 27 ezerrel, az érkezések száma pedig 291 ezer volt, amely szintén a 10. helyet jelenti, és 17,2 százalékos a növekedés az előző évhez képest. Azt is hozzátette dr. Arthur Oberascher, az ÖW igazgatója, hogy idén még jobb eredményt várnak a környező országok turisztikai piacától.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.