„Az elmúlt 12 hónapban a diákok fele, a munkanélküliek 88 százaléka keresett új munkát. A következő egy éven belül a 18-54 év közöttiek 36 százaléka néz majd magának vagy ismerősének állást” – állapítja meg a Workania kutatása, amely a magyarországi álláskeresési szokásokat vizsgálta. A reprezentatív felmérést nem, életkor, iskolai végzettség, lakóhely és régió szerint 1010 személy megkérdezésével végezték.
A megkérdezettek 54 százaléka a nyomtatott hirdetéseket figyeli, az internetet pedig alig több mint egyharmaduk veszi igénybe az álláskeresés során. Viszont ha az internettel rendelkezőket vesszük figyelembe, akkor közülük 65 százalék elsősorban a világhálón keres munkát. Az érettségizettek 52 százaléka, a diplomával rendelkezők 68 százaléka, a diákoknak pedig a 69 százaléka keres az interneten állást.
{video|id=924|width=425|height=344}
A Workania a kutatási eredmények publikálásával egyidőben elindította a február 7-ig futó televíziós kampányát, ami többek között az RTL Klub, a Film+, a Cool TV és a Discovery Channel csatornákon látható.
A szpotok elkészítésére egy szlovák reklámügynökséget kértek fel 2007-ben, akik három piacra, Szlovákiába, Csehországba és Magyarországra készítettek reklámokat. A hazai kampányban a cégnek az Egzo Média segített.
A Workania január végén indítja havi rendszerességgel a regisztrált ügyfeleinek a szakmai, szomszédos országokat is érintő munkaerő-piaci témákat tartalmazó hírlevelét is.